;
coinex

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: 9 رمزارز اوراق بهادار هستند

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده روز پنجشنبه 9 رمزارز اوراق بهادار بازار را معرفی کرد. عرضه و توزیع این رمزارزها از این پس بر عهده SEC قرار دارد.

رگولاتور اوراق بهادار فدرال روز پنجشنبه از مدیر سابق محصولات CoinBase شکایت کرد. طبق اظهارات قانون‌گذار اوراق بهادار، مدیر سابق محصول کوین بیس به برادر و دوستان خود رمزارزهایی که صرافی کوین بیس در آینده منتشر خواهد کرد را لو داده است. SEC همچنین با صراحت اعلام کرد که 9 رمزارز بازار در شمار اوراق بهادار قرار دارند.

بیشتر بخوانید: بهترین توکن های NFT کدامند؟

با 9 رمزارز اوراق بهادار آشنا شوید

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا: 9 رمزارز اوراق بهادار هستند

از سال‌های گذشته تاکنون، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به سراغ پروژه‌های رمزارزی مختلفی رفته و آن‌ها را از زوایای مختلف بررسی می‌کند. SEC برخی از رمزارزها را در دسته‌بندی “اوراق بهادار” قرار داده است. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در گذشته برای شناسایی یک دارایی به عنوان اوراق بهادار، دست به اقدامات اجرایی یا تسویه حساب با ناشر اثر می‌نمود.

طبق شکایت روز پنجشبه می‌توان گفت اولین باری است که SEC چندین ارز دیجیتال را به طور همزمان به عنوان اوراق بهادار معرفی می‌کند. توکن‌های لیست شده عبارتند از: AMP, RLY, DDX, XYO, RGT, LCX, POWR, DFX و KROM. معروف‌ترین رمزارزی که تا کنون به عنوان “اوراق بهادار” معرفی شده است، ریپل (XRP) نام دارد. این رمزارز پس از معرفی به عنوان اوراق بهادار جایگاه سومی خود در لیست بزرگترین رمزارزهای بازار را از دست داد و تا کنون نیز موفق به بازپس‌گیری آن نشده است.

هنگامی که از SEC سؤال مطرح شد که آیا اقدامات روز پنجشنبه پیشینه‌ای برای شناسایی دارایی‌های رمزنگاری‌شده به عنوان اوراق بهادار است یا خیر، مقامات SEC از اظهار نظر خودداری کردند. همچنان پاسخ پرسش‌هایی نظیر چگونگی و زمان اجرای اقدامات قانونی در زمینه 9 رمزارز اعلام شده نامشخص است. این احتمال وجود دارد که علیه صرافی‌های پذیرنده 9 رمزارز اوراق بهادار اتهاماتی صادر شود.

به گفته یکی از مقامات SEC، تحقیقات در مورد پرونده معاملات داخلی زیربنایی ادامه خواهد داشت. کارولین فام (Caroline Pham)، کمیسیونر کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) در یک توییت این اقدام را “نمونه برجسته اجرای قانون” نماید.

جیسون گاتلیب اعتقاد دارد که صرافی‌های ارز دیجیتال نظیر کوین بیس و هر صرافی دیگر که حداقل یکی از این 9 رمزارز اوراق بهادار را فهرست کرده‌اند نقشی در قانون‌گذاری و تصمیمات SEC ندارند. در گذشته کوین بیس اعلام کرده بود که هیچ یک از ارزهای دیجیتال فهرست شده در این صرافی، اوراق بهادار نیستند. کوین بیس در پست وبلاگ روز پنجشنبه خود اعلام کرد:

اتهامات SEC منجر به حواس پرتی و عدم اجرای اقداماتی جهت قانون‌گذاری مناسب می‌شود.

شکایت 62 صفحه‌‌ای SEC، تمامی 9 توکن مذکور را بررسی کرد و ثابت نمود که چگونه هر کدام از این رمزارزها می‌بایست تحت آزمون هاوی (Howey Test) به عنوان اوراق بهادار معرفی شوند. کوین بیس دادخواستی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال کرده و از آن‌ها خواست تا یک فرآیند قانون‌گذاری مشخص و با جزئیات مناسب در زمینه نحوه اعمال قوانین دارایی‌های کریپتو تنظیم کند.

جی کلیتون (Jay Clayton)، رئیس سابق SEC بیت کوین را از فهرست اوراق بهادار خارج نمود. به عقیده جی، نخستین ارز دیجیتال رمزنگاری‌شده دنیا در این دسته‌بندی قرار نخواهد گرفت. ویلیام هینمن (William Hinman)، مدیر سابق امور مالی SEC نیز اتریوم را از این فهرست مستنثی کرد.

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کنونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تردید خود نسبت به اظهارات ویلیام هینمن را اعلام کرده است. به عقیده گری، بیت کوین بی دلیل و با خیال راحت یک کالا شناخته شده و از فهرست اوراق بهادار مستثنی شده است.

در حال حاضر بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) جزو اوراق بهادار به شمار نمی‌روند. SEC سال گذشته ریپل را به عنوان اوراق بهادار معرفی کرد. این اقدام منجر به ریزش شدید قیمت XRP شد.

صرافی کوین بیس در پست وبلاگی خود اعلام کرد که قوانین آمریکا با دنیای ارزهای دیجیتال انطباق ندارند. به عقیده کوین بیس، وجود یک آیین‌نامه به روز برای دارایی‌های رمزنگاری شده که جزو اوراق بهادار محسوب می‌شوند ضروری است. این صرافی در ادامه افزود:

ما باید بتوانیم توکن‌هایی که جزو اوراق بهادار نیستند را طبق یک سری قواعد، بیرون از دایره نگه داریم. در حال حاضر توسعه‌دهندگان پروژه‌های کریپتویی به علت احتمال دائمی اعلام توکن پروژه‌شان به عنوان اوراق بهادار استرس دارند. این افراد با علم بر قوانین مشخص شده می‌توانند طراحی پلتفرم خود را به گونه‌ای انجام دهند که از بروز چنین حادثه‌ای جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید:

با اعلام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، 9 رمزارز اوراق بهادار هستند! نظر شما در این باره چیست؟ آیا اکثر پروژه‌های رمزارزی اوراق بهادار هستند؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: coindesk

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر