;
coinex

درخواست عربستان سعودی برای حذف محتوای مستهجن از یوتیوب!

روز شنبه اتفاق جالبی رخ داد و شاهد درخواست عربستان سعودی برای حذف محتوای مستهجن از یوتیوب بودیم! درواقع عربستان خواهان اسلامی‌سازی محتوای یوتیوب است.

مقامات دولت عربستان سعودی، روز شنبه، طی بیانیه‌ای از مدیریت یوتیوب، که وابسته به گوگل است، درخواست کردند تا محتوای مغایر با ارزش‌ها و اصول اسلامی عربستان را از این پلتفرم سرویس اشتراک ویدیو حذف کنند.

روز شنبه 1 مرداد، اداره کل رسانه‌های سمعی و بصری و کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان، در بیانیه‌ای مشترک، درخواست خود را در رابطه با رعایت ارزش‌ها و اصول توسط یوتیوب صادر کردند. در این درخواست، بر تعهد پلتفرم‌های مختلف دیجیتالی به قوانین و مقررات جاری در کشور عربستان سعودی تاکید شده است.

بیشتر بخوانید: بهترین برنامه های ادیت ویدیو آیفون

درخواست عربستان سعودی برای حذف محتوای مستهجن از یوتیوب

در درخواست عربستان سعودی برای حذف محتوای مستهجن از یوتیوب آمده: «بر اساس پیگیری‌های انجام شده، مشاهده شده است که پلتفرم یوتیوب، تبلیغاتی را برای کاربران خود در داخل کشور عربستان نمایش می‌دهد که شامل پخش محتوای مغایر با ارزش‌ها و اصول اسلامی و اجتماعی و نقض محتواهای رسانه‌ای در عربستان و سیاست پلتفرم یوتیوب است.»

در نتیجه اداره کل رسانه‌های سمعی و بصری و کمیسیون ارتباطات و فناوری اطلاعات عربستان درخواست کردند تا این تبلیغات را حذف کرده و از مقررات پیروی کند. همچنین در این بیانیه، هشدار داده‌اند که در صورتی که محتوای نقض کننده همچنان ظاهر شود، اقدامات قانونی لازم مطابق با اساسنامه‌های ارتباطی و رسانه‌های سمعی و بصری صورت خواهد گرفت.

فعالان سعودی از مقامات مسئول درخواست کرده بودند تا تبلیغاتی که آن‌ها در یوتیوب «فاجعه بار» توصیف کرده‌اند را حذف کند. فهد البقمی، که خود را «علاقمند به فناوری و تجارت الکترونیک» تعریف می‌کند و بیش از یک میلیون دنبال کننده در توییتر دارد نیز توییتی در رابطه با حذف تبلیغات یوتیوب در توییتر به منتشر کرده است.

وی روز چهارشبنه در پستی بیان کرد که کاربران سعودی یکی از پرجمعیت‌ترین کاربران یوتیوب هستند، بنابراین می‌توان به‌راحتی یوتیوب را تحت فشار قرار داد تا تبلیغات با محتوای نامناسب را حذف و فیلتر کند و به اصول ما احترام بگذارد.

وی در ادامه افزود، متاسفانه تبلیغات یوتیوب به جایی رسیده است که مستهجن و فاجعه‌آمیز تلقی می‌شود و اگر این تبلیغات در کانال‌های ماهواره‌ای پخش می‌شد، آن‌ها مشمول مجازات می‌شدند و ادامه داد، امیدوارم شرکت این موضوع را جدی بگیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد درخواست عربستان سعودی برای حذف محتوای مستهجن از یوتیوب چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر