;
coinex

پیکسل 7 اولترا پرچمدار جدید گوشی‌های گوگل خواهد بود

به نظر می‌رسد که گوگل در نظر دارد، سری جدید گوشی‌های خود را با یک نسخه اولترا علاوه بر نسخه پرو و عادی رونمایی کند. اما از گوگل پیکسل 7 اولترا چه می‌دانیم؟

به احتمال زیاد نباید انتظار عرضه پیکسل 7 و 7 پرو را تا اکتبر داشته باشیم، اما این روزها هیچ گوشی هوشمندی از افشاگری و درز اطلاعات در امان نیست و حالا نیز یک توسعه دهنده، به کد منبع نرم‌افزاری گوشی‌های جدید گوگل دست یافته است. بر اساس این اطلاعات به نظر می‌رسد که یک نسخه جذاب و قدرتمند به سری پرچمداران گوگل اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی تا 20 میلیون تومان

پیکسل 7 اولترا پرچمدار محصولات گوگل

چند هفته بعد از افشای اطلاعات کامل ناتینگ فون 1، به لطف دسترسی افشاگران به کد منبع Nothing OS، بار دیگر Kuba Wojciechowski توسعه‌دهنده معروف، عملیات مشابهی را در مورد گوگل پیاده کرده و به لطف اطلاعاتی که او به دست آورده، حالا ما تقریبا همه چیز را درباره دوربین دو گوشی جدید گوگل، تبلت جدید گوگل و حتی اولین دستگاه تاشو این شرکت می‌دانیم!

چندماهی از اولین بار که اطلاعاتی درباره یک تبلت گوگل مجهز به قلم هوشمند شنیدیم، می‌گذرد. بنابر اطلاعات کد منبع، اسم رمز این دستگاه T6 است و از دو دوربین IMX355 (سنسور 8 مگاپیکسلی سلفی به کار رفته در پیکسل 6) در پنل پشتی برخوردار است.

اسم رمز اولین دستگاه تاشوی گوگل نیز بنابر این اطلاعات، Pitpit یا Passport است که برای دوربین اصلی، به مانند پیکسل 6 از سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی سامسونگ GN1 استفاده می‌کند. البته این سنسور ممکن است با سنسور IMX363 به کار رفته در پیکسل 6a و یا همچنین سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی (IMX386 ) به کار رفته در پیکسل 6 همراه باشد. در مورد دوربین سلفی نیز، احتمالا سنسور 8 مگاپیکسلی IMX355 به استفاده خواهد شد.

پیکسل 7 اولترا پرچمدار جدید گوشی‌های گوگل خواهد بود

بنابر اطلاعات قبلی، در مورد پیکسل 7 و 7 پرو که با اسم رمزهای C10 و P10 شناخته می‌شوند ما باید شاهد همان ترکیب دوربین نسل قبل باشیم. این بدان معنا است که دوربین اصلی همان سنسور 50 مگاپیکسلی سامسونگ GN1 است و احتمالا حتی سنسور اولتراواید 12 مگاپیکسلی IMX386 باز هم به کار بسته خواهد شد.

پیکسل 7 پرو اما از سه سنسور برخوردار است، همان دوربین‌های 50 و 12 مگاپیکسلی اصلی و اولتراواید به علاوه یک سنسور تله‌فوتو سامسونگ GM1 که جدید است. محض یادآوری باید گفت که پیکسل 6 پرو از دوربین 48 مگاپیکسلی IMX586 برخوردار بود. البته که افشاگر این اطلاعات معتقد است که دوربین جدید تفاوت خاصی با نسل قبل ندارد.

در مورد دوربین سلفی، هر دو دستگاه به سنسور 11 مگاپیکسلی سامسونگ 3J1 تجهیز شده‌اند و بنابر یک گزارش ممکن است که بالاخره پیکسل 7 به امکان فیلمبرداری 4K با دوربین سلفی مجهز شده باشد.

اما در میان همه این‌ها یک مورد عجیب وجود دارد و به دستگاه سومی با اسم رمز Lynx یا L10 اشاره شده که احتمالا می‌تواند نسخه برتر گوشی‌های پیکسل 7 با پسوندی مانند اولترا باشد! البته این شایعه برای اولین بار نیست که منتشر می‌شود و پیش‌تر 9to5Google نیز در گزارشی از این موضوع که گوگل روی محصول جدیدی با نمایشگر متفاوت کار می‌کند خبر داده بود.

با تشکر از Kuba Wojciechowski، اکنون می دانیم که این پیکسل 7 اولترا دارای همان سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی GN1 سامسونگ است، اما در مورد سنسور دوم از IMX787 استفاده می‌کند که یک سنسور بزرگ 64 مگاپیکسلی با اندازه 1.3 اینچ است که از دیگر سنسورهای 64 مگاپیکسلی موجود در بازار بیشتر است.

بنابراین این اولین بار است که یک گوشی هوشمند از گوگل دارای دو سنسور بزرگ است و این بدان معناست که در این گوشی جدید، گوگل تمرکز خاصی به کیفیت عکس‌برداری داده است. توسعه‌هنده همچنین می‌گوید که پیکسل 7 اولترا در بخش دوربین سلفی به سنسور جدید و 13 مگاپیکسلی IMX712 مجهز شده است که می‌تواند به مراتب کارآمدتر از دوربین 11 مگاپیکسلی نسخه‌های پرو و عادی باشد.

به گفته توسعه‌دهنده، Lynx تنها یک دستگاه آزمایشی خواهد بود که گوگل با آن به ارزیابی عملکرد عکس‌برداری گوشی‌های هوشمند خود اقدام می‌کند. اما انتشار نسخه اولترا پس از پیکسل 7 و 7 پرو را نمی‌توان کاملا رد کرد. به نظر می‌رسد که وجود یک نسخه اولترا با این ویژگی‌ها، طرفداران گوگل را خوشحال کند؛ خصوصا که پیکسل‌های جدید قرار است از سنسورهای قدیمی موجود در بازار  استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پیکسل 7 اولترا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع:‌ gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر