;
coinex

نشست خبری تکنوبلاک : همکاری ایران و روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال!

نشست خبری تکنوبلاک با همراهی کارشناسان خبره ایرانی و روسی برگزار شد. در این نشست به موضوعاتی نظیر همکاری‌های دو جانبه دو کشور در حوزه بلاک چین پرداخته شد.

نشست خبری تکنوبلاک روز دوشنبه 10 مرداد در تهران برگزار شد. در این نشست برخی از کارشناسان ایرانی و روسی حضور داشتند. موضوع اصلی نشست خبری تکنوبلاک، همکاری‌های بین ایران و روسیه در حوزه ارزهای دیجیتال بود.

بیشتر بخوانید: آینده ارزهای دیجیتال در سال 2022

برگزاری نشست خبری تکنوبلاک در تهران

نخستین اجلاس جهانی انجمن‌های رمزارز جهان و فعالان حوزه بلاکچین روز پنجشنبه 13 مرداد ماه برگزار می‌شود. موضوعات اصلی این کنفرانس شامل مواردی چون ساماندهی، توسعه فناوری، استخراج و تبادل ارزهای دیجیتال می‌شود.

نشست خبری این اجلاس روز دوشنبه 10 مرداد در مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری برگزار شد. در این جلسه کارشناسان روسی و ایرانی با حضور خبرنگاران به گفتگو پرداختند. در ادامه به گفتگوی کارشناسان ایرانی و روسی در زمینه اقتصاد دیجیتال می‌پردازیم.

اقتصاد دیجیتال کشور می‌بایست در سطح جهانی توسعه یابد

نشست خبری تکنوبلاک : همکاری ایران و روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال!

خسروپور، رئیس نشست خبری کنفرانس تکنوبلاک در ابتدای جلسه توضیح داد:

در گذشته نیز با همکاران روسی در مورد اقتصاد دیجیتال، فناوری بلاک چین و همکاری‌های بین کشوری مذاکره داشته‌ایم. با توجه به مأموریت مرکزی همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری، این رویداد به توسعه فناوری و تسهیل همکاری‌های بین‌المللی کمک شایانی خواهد کرد.

طبق پژوهش‌های سال 2017، در صورتی که اقتصاد کشوری قصد دیجیتالی شدن را داشته باشد، نیمی از آن می‌بایست توسط بازار داخلی تأمین شود، بنابراین کشور ایران برای فعالیت در حوزه اقتصاد دیجیتال می‌بایست با سایر کشورها همکاری کند.

به گفته خسروپور، کشور ایران قصد دارد همکاری‌های بین کشوری در حوزه اقتصاد دیجیتال را با سایر کشورهای منطقه آغاز کند. هدف نشست پنجشنبه، افزایش همکاری و صحبت درباره گسترش این حوزه در کشور خواهد بود. روسیه و ایران سابقه همکاری مشترک دو ساله در حوزه اقتصاد دیجیتال دارند.

کنفرانس تکنوبلاک روابط دوجانبه ایران و روسیه را گسترش خواهد داد

نشست خبری تکنوبلاک : همکاری ایران و روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال!

به عقیده سامان بیرقی، دبیر کنفرانس تکنوبلاک، سازمان تحول و پیشرفت ریاست جمهوری نقش ویژه‌ای در برگزاری کنفرانس تکنوبلاک ایفا کرده است. در این کنفرانس، علاوه بر سخنرانی‌ها، دو پنل نیز وجود خواهد داشت که در آن‌ها در مورد قانون‌گذاری‌ها و همچنین فرصت‌های پیش‌رو در حوزه بلاکچین صحبت خواهد شد.

در نشست خبری تکنوبلاک چهار محور اصلی کنفرانس پنجشنبه مشخص شد. این محورها عبارتند از: سامان‌دهی، توسعه فناوری، استخراج و تبادل. سامان بیرقی در ادامه افزود:

امیدواریم اتفاقات خوبی در این همایش رخ دهد و با گسترش همکاری‌های مشترک میان ایران روسیه، برخی از مشکلات را حل کنیم.

بیشتر بخوانید: آینده NFT ها در سال 2022 چگونه است؟

مقابله با تحریم‌ها در صورت همکاری با ایران

نشست خبری تکنوبلاک : همکاری ایران و روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال!

آنتون تکاچف، عضو پارلمان روسیه در نشست خبری تکنوبلاک، چشم‌انداز خود از همکاری بین دو کشور را بیان کرد. او در این راستا گفت:

من بر این باورم که ایران و روسیه شرکای بسیار خوبی در زمینه اقتصاد دیجیتال هستند. ما می‌توانیم به کمک ایران با تحریم‌ها مقابله کنیم. در حال حاضر، روسیه به دلیل تحریم‌ها با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کند. ما برای مقابله با تحریم‌ها از تجربیات ایرانیان استفاده خواهیم کرد.

به دلیل تحریم سوئیفت کشورهای ایران و روسیه، همکاری این دو کشور بیش از گذشته خواهد شد. ایران و روسیه می‌توانند با تبادل تجربیات خود در زمینه بلاک چین و فایننس تکنولوژی اهداف اقتصادی خود را پیش ببرند. آنتون در ادامه افزود:

من به نوبه خود اعلام می‌کنم که به عنوان عضوی از پارلمان دومای روسیه، تمایل دارم مدیران بانک مرکزی، مدیران اقتصادی و بازرگانان را به همکاری دعوت کنم. ما با بکدیگر نتایج خوبی در زمینه اقتصاد دیجیتال به دست خواهیم آورد. همکاری ایران و روسیه در حال حاضر آغاز شده و در آینده نزدیک روزهای روشنی در پیش رویمان قرار خواهد داشت.

آینده اقتصادی روشن ایران و روسیه

نشست خبری تکنوبلاک : همکاری ایران و روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال!

الکساندر براژنیکوف، رئیس انجمن راکیب روسیه در ادامه نشست خبری تکنوبلاک از پیشرفت اقتصادی ایران و روسیه ابراز خرسندی کرد. او در این راستا گفت: «من به عنوان نماینده راکیب، به ایجاد پل محکم اقتصادی میان ایران و روسیه و ایجاد اکوسیستم مناسب برای این کار امیدوارم. اقتصاد دنیا در حال تغییر است و ما اطمینان داریم با همکاری ایران و روسیه دستاوردهای بزرگی در حوزه اقتصاد دیجیتال حاصل خواهد شد. به دلیل جمعیت بالای ایران و روسیه، این دو کشور می‌توانند در حوزه‌های رمزارزها و مبادلات NFT همکاری مشترک خوبی با یکدیگر داشته باشند».

او همچنین افزود: «متخصصان زیادی در حوزه رمزارزها و NFT در کشورهای ایران و روسیه مشغول فعالیت هستند. این موضوع یک مشوق برای ادامه و پیشرفت در این حوزه‌ها به شمار می‌رود. ما با کمک ایران می‌توانیم یک سیستم پرداخت بین‌المللی مخصوص به خود ایجاد کنیم. با این کار وابستگی‌ به ارزهای بین‌المللی از بین خواهد رفت. ما از ارز داخلی خود در سطح بین‌المللی استفاده خواهیم کرد. وظیفه دو کشور، ایجاد یک اکوسیستم ایمن در حوزه اقتصاد دیجیتال است. ما به دنیا نشان خواهیم داد که قادر به انجام این کار هستیم و سایر کشورها می‌توانند بدون نگرانی به ما بپیوندند».

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت کاردانو در سال 2022

تمرکز بر نقات قوت ایران و روسیه

نشست خبری تکنوبلاک : همکاری ایران و روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال!

حسین اسلامی، رئیس نصر تهران دیگر سخنگوی نشست خبری تکنوبلاک بود. او نظرات خود درباره اهداف همایش و همچنین فرصت‌های پیش روی دو کشور ایران و روسیه را بیان نمود. به عقیده حسین اسلامی، فناوری بلاکچین، رفتارهای تکاملی و تهاجمی دارد. هنگام صحبت از متاورس نیز شاهد حضور مباحث مرتبط با NFT و بلاک چین خواهیم بود. نمایندگان در هر بخشی که در سبک زندگی مردم تغییر ایجاد می‌کند،‌ می‌بایست حضور خود را پررنگ سازند. او ادامه داد:

برای موفقیت در حوزه اقتصاد دیجیتال، دغدغه‌های حاکمیت باید رفع شده و موضوع ساماندهی نیز در نظر گرفته شود. بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران هنگامی در یک فرآیند حضور پیدا می‌کنند که بدانند این فرآیند سرمایه‌ آن‌ها را ایمن نگه می‌دارد.

نقاط قوت زیادی در حوزه اقتصاد دیجیتال وجود دارد. از جمله این نقاط قوت می‌توان به استعداد و توانایی میان ایران و روسیه اشاره کرد. افراد با استعداد و ماهر زیادی در این دو کشور در حوزه بلاک چین مشغول به فعالیت هستند و ما به همراه روسیه می‌توانیم نقاط قوت یکدیگر را تقویت کنیم. مهارت فنی دو کشور مکمل یکدیگر خواهند بود و روسیه نیز همانند ایران قرارداد همکاری را امضا خواهد کرد.

لزوم ایجاد نظام تبادلات اختصاصی

نشست خبری تکنوبلاک : همکاری ایران و روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال!

محمدمهدی شریعتمدار، عضو انجمن فین‌تک ایران از قدرت کشورهای آسیایی در حوزه اقتصاد دیجیتال تمجید کرد. به عقیده شریعتمدار، کشورهای آسیایی دارای پیشرفته‌ترین محصولات در زمینه اقتصاد دیجیتال هستند. به گفته او حاکمیت ایران به بخش خصوصی اجازه توسعه بیشتر را می‌دهد و این رویکرد بالغ‌ترین رویکرد در سطح جهان به شمار می‌رود. او ادامه داد:

ایران و روسیه می‌توانند یک دومینو را آغاز کنند. ما می‌بایست به سایر کشورها اعتماد کنیم و با دست بازتر به کشورهای منطقه امتیاز دهیم. داشتن صبر کافی برای ایجاد مشارکت‌های مفید ضروری خواهد بود.

هدف اصلی کمک به مردم است

نشست خبری تکنوبلاک : همکاری ایران و روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال!

عباس آشتیانی، مدیرعامل انجمن بلاک چین ایران در ادامه نشست خبری تکنوبلاک نظر خود درباره همکاری ایران و روسیه را بیان کرد. آشتیانی در این راستا افزود: «شرایط ایران و روسیه در سال‌های اخیر دستخوش تغییر شده است. ما امروزه شاهد اثرات این تغییرات هستیم. تغییر دیدگاه این دو کشور در زمینه‌های اقتصادی امری ضروری به شمار می‌رود». او ادامه داد:

اقتصاد دیجیتال پس از شیوع کرونا، تأثیرگذاری بسیار بیشتری در تولید ناخالص داخلی کشورها گذاشته است. استعدادها و پتانسیل بسیار زیادی در زمینه منابع انسانی و نیروی کار متخصص در هر دو کشور وجود دارد.

هدف اصلی انجمن بلاکچین در کنفرانس تکنوبلاک، ایجاد بستر ارتباطی پایدار بین کسب و کارهای تخصصی کشورهای ایران و روسیه است. علاوه بر این موضوع، تقویت اکوسیسیتم مشترک بین دو کشور و گسترش آن به سایر کشورهای منطقه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. ما در نهایت منافع را به مردم کشور خود خواهیم رساند.

بیشتر بخوانید: آینده بایننس کوین (BNB) در سال 2022

حمایت از همکاری بین‌المللی در حوزه بلاک چین

نشست خبری تکنوبلاک : همکاری ایران و روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال!

رضا قربانی، عضو هیئت مدیره نصر تهران در نشست خبری تکنوبلاک گفت: «زمانی که روز بیت کوین در ایران برگزار شد، تشکل‌های صنفی همچنان به بحث بلاک چین ورود نکرده بودند. ما در سازمان صنفی از کسانی که به موضوع رگولاتوری بپردازند حمایت خواهیم کرد».

سه بحث اصلی ما موضوعات رگولاتوری، اقتصادی و امنیتی را شامل می‌شود. ما از هر نوع همکاری و تعامل بین‌المللی با کشورهای منطقه حمایت خواهیم کرد. امیدواریم این تعامل بتواند مسئله رگولاتوری رمزارزها در ایران را بهبود بخشد.

ایجاد ظرفیت‌های مشترک بلاک چین

نشست خبری تکنوبلاک : همکاری ایران و روسیه در زمینه ارزهای دیجیتال!

سید امید علوی، رئیس هیئت مدیره انجمن بلاک چین ایران به این نکته اشاره کرد که ترکیب بلاک چین با نیروگاه‌های کشور روسیه امری جذاب تلقی خواهد شد. ایران در هفت سال گذشته مشکلات زیادی در شبکه برق داشته است. روسیه نیز اشتیاق زیادی به ایجاد نیروگاه‌های بزرگ در ایران دارد.

ایران در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها و فشار اقتصادی، روش‌های مناسبی برای نجات اقتصاد و خروج از وضعیت ایجاد کرده است. با کمک تجربیات روسیه عملکرد کشور در حوزه اقتصاد بهبود خواهد یافت.

مهم‌ترین بخش کشور، ایجاد یک پل ارتباطی برای تسهیل مراودات تجاری و اقتصادی خواهد بود. مردم دو کشور می‌توانند از این امکانات بیشترین بهره ممکن را ببرند. انجمن بلاک چین ایران به عنوان یک مجموعه مردم نهاد با حضور فعالان و کارشناسان نخبه، ظرفیت‌های مشترک در حوزه بلاک چین ایجاد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نشست خبری تکنوبلاک چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر