;
coinex

بررسی الگوریتم های تیک تاک توسط اوراکل برای کشف هر نوع ابزار جاسوسی!

اوراکل شروع به بررسی الگوریتم های تیک تاک کرده تا مطمئن شود که این الگوریتم‌ها در راستای منافع مقامات دولت چین دستکاری نشده باشند.

طبق گزارش سایت Axios، شرکت اوراکل، غول حوزه رایانش ابری در آمریکا، شروع به بررسی الگوریتم های تیک تاک و مدل‌های تعدیل محتوای این شبکه اجتماعی کرده تا به نگرانی‌هایی که همیشه درباره احتمال تبانی شرکت ByteDance (مالک تیک تاک) و دولت چین وجود داشته، پاسخ بدهد.

بررسی الگوریتم‌های تیک تاک در حالی صورت می‌گیرد که به تازگی تیک تاک داده‌های کاربران آمریکایی را به سرورهای متعلق به اوراکل منتقل کرده تا از نگرانی‌های موجود درباره احتمال جاسوسی و دستکاری کم کند.

موشکافی دقیق و بررسی الگوریتم های تیک تاک

یکی از سخنگویان تیک تاک به Axios اعلام کرده که «این طرح همکاری جدید به اوراکل امکان می‌دهد که به صورت منظم مدل‌های توصیه و تعدیل محتوای تیک تاک را بررسی و اعتبارسنجی کند». در گزارشات قبل ادعا شده بود که تیک تاک بعضی از ویدیوهای حاوی انتقاد به دولت چین را مسدود کرده یا نشانه‌گذاری می‌کند و ویدیوهایی را که به موضوعاتی مثل استقلال تایوان یا قتل عام در میدان تیان‌آنمن اشاره دارند سانسور می‌کند.

فراهم شدن امکان بررسی الگوریتم‌های تیک تاک یعنی حالا اوراکل می‌تواند شیوه الویت‌بندی محتوا برای نمایش آن توسط الگوریتم‌های تیک تاک را ارزیابی کند تا آنطور که سخنگوی این شرکت می‌گوید «این اطمینان فراهم شود که خروجی‌های این الگوریتم‌ها با انتظارات همخوانی دارند و به هیچ وجه دستکاری نشده‌اند.»

فراهم کردن این قابلیت نظارت برای اوراکل «اطمینان می‌دهد که طبق دستورالعمل‌های انجمن ما با محتوا برخورد می‌شود.»

این اقدام تازه‌ترین تلاش تیک تاک برای اطمینان دادن به دولت آمریکا درباره دستکاری و استفاده از داده‌های کاربران است.

دولت ترامپ موضع سرسختی نسبت به تیک تاک و شرکت ByteDance داشت و در سال 2020 حکمی توسط یک هیئت امنیت ملی آمریکا تصویب شد که این شرکت را ملزم به توقف فعالیت در آمریکا می‌کرد با این اتهام که ممکن است داده‌های کاربران آمریکایی را در اختیار دولت چین قرار دهد.

اما دولت بایدن به دنبال همکاری با این شرکت است و پروژه تگزاس هم با همین هدف راه‌اندازی شده که به قانونگذاران آمریکایی اطمینان بدهد، داده‌های کاربران ایمن هستند.

به غیر از انتقال داده‌های کاربران آمریکایی به تشکیلات اوراکل، در راستای پروژه تگزاس تیک تاک قابلیت‌های بک‌اند مربوط به آمریکا و کدهای این شبکه اجتماعی را تفکیک کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی الگوریتم‌های تیک تاک توسط اوراکل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر