;
coinex

جزئیات برنامه استقرار ناسا در ماه تا سال 2025 [+فهرست 13 منطقه امن ماه]

استقرار ناسا در ماه تا سال 2025 طبق گزارش‌ها با توجه به شناسایی 13 منطقه امن برای فرود، در نزدیکی قطب جنوب ماه اتفاق خواهد افتاد.

بر اساس گزارش‌های اخیر، ناسا (اداره ملی هوانوردی و فضایی) تشخیص داده است که فضاپیمای آرتمیس سه می‌تواند روی ماه فرود بیاید. مکان‌های فرود ایمن 13 منطقه در نزدیکی قطب جنوب ماه هستند. لازم به ذکر است که هر منطقه فرود ایمن شامل چندین سایت است، بنابراین مکان‌های فرود ایمن بیشتری در این مناطق وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: 200 گودال با دمای مناسب در ماه کشف شد که قابلیت سکونت دارند

استقرار ناسا در ماه تا سال 2025

با این وجود، از آنجایی که فرود در مکان‌های خاص ارتباط نزدیکی با زمان پرتاب فضاپیما دارند، ناسا باید شیب زمین، سهولت ارتباطات با زمین و شرایط احتراق را نیز در نظر بگیرد. این آژانس از چندین دهه تجربه و آثار موجود در علم نجوم استفاده می‌کند و نتایج همه این شرایط را ارزیابی می‌کند. 13 منطقه فرود ایمن شناسایی شده بر روی ماه عبارتند از:

استقرار ناسا در ماه تا سال 2025
مناطق ایمن فرود در ماه
  • Faustini Rim A
  • Peak Near Shackleton
  • Connecting Ridge
  • Connecting Ridge Extension
  • de Gerlache Rim 1
  • de Gerlache Rim 2
  • de Gerlache-Kocher Massif
  • Haworth
  • Malapert Massif
  • Leibnitz Beta Plateau
  • Nobile Rim 1
  • Nobile Rim 2
  • Amundsen Rim

منابع می‌گویند فضاپیمای آرتمیس سه قرار است در سال 2025 پرتاب شود. وقتی تاریخ پرتاب تعیین شد، ناسا محل فرود را در هر منطقه انتخاب می‌کند. این بدان معنی است که احتمالاً تا زمانی که تاریخ پرتاب نهایی اعلام نشود، مکان فرود نهایی را مشخص نیست.

ناسا به طور فعال در حال پیشبرد برنامه‌هایی برای بازگرداندن فضاپیما آرتمیس به ماه است. اگرچه این آژانس هنوز موشکی برای استقرار فضانوردان در ماه پرتاب نکرده است و همچنین برنامه‌ای برای کاوش در ماه انتخاب نکرده است. ولی، با وجود تحقیقات فضانوردان و دانشمندان بر روی سطح ماه، این آژانس در حال حاضر نقاط احتمالی برای فرود بر روی ماه را در نظر دارد.

ناسا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که این آژانس 13 منطقه فرود احتمالی در قطب جنوب ماه را انتخاب کرده است. ناسا قبلا نیز اعلام کرده بود که در قطب جنوب ماه فرود خواهد آمد. اما آژانس روز جمعه گفت که این مکان‌های خاص به این دلیل انتخاب شده‌اند که مکان‌هایی برای فرود امن هستند، و به اندازه کافی نزدیک به مناطقی دائماً در سایه‌ بوده، که به فضانوردان امکان پیاده‌روی بر روی ماه را می‌دهند.

این سایت‌ها همگی در مختصات عرض شش درجه جنوبی قرار دارند. همچنین جالب است بدانید که مکان‌های فرود احتمالی کنونی با منطقه‌ای که نیل آرمسترانگ و دیگر فضانوردان در طول فرود آپولو روی ماه کاوش کرده‌اند، فاصله زیادی دارند. مارک کراسیچ، معاون ناسا در امر توسعه برنامه آرتمیس، گفت:

انتخاب این مناطق به این معنی است که ما برای اولین بار از زمان آپولو، انسان را به ماه برمی‌گردانیم. این بر خلاف ماموریت‌های قبلی خواهد بود، زیرا فضانوردان به مناطق تاریکی می‌روند که بشر قبلاً هرگز در آن کاوش نکرده است و برای اقامت طولانی مدت در آینده آماده می‌شوند.

ناسا همچنین اعلام کرده است که این به فضانوردان اجازه می‌دهد تا «نمونه‌هایی را در یک منطقه بی‌تأثیر جمع‌آوری کنند و تجزیه و تحلیل علمی انجام دهند تا اطلاعات مهمی در مورد عمق، توزیع و ترکیب آب و یخ قطب جنوب ماه به دست آورند». آب برای حفظ بقای انسان ضروری است. در عین حال، به دلیل اینکه از هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است، می توان از آن در سوخت موشک نیز استفاده کرد.

جزئیات بیشتر استقرار ناسا در ماه تا سال 2025

ناسا قصد دارد تا اوایل سال 2025 یک ماموریت انسانی در ماه داشته باشد. این اولین تلاش آمریکا برای بازگشت به ماه پس از آخرین ماموریت آپولو در سال 1972 خواهد بود. اما برخلاف آپولو، هدف برنامه آرتمیس ایجاد یک پایگاه دائمی در ماه و اطراف آن است.

در جریان جلسه روز جمعه برای استقرار ناسا در ماه تا سال 2025 ، مقامات ناسا ادعا کردند که مجبور بوده‌اند از داده‌های مدارگرد شناسایی ماه (Lunar Reconnaissance Orbiter) و همچنین سایر مطالعات انجام شده بر روی ماه، برای انتخاب محل فرود استفاده کنند. مدارگرد شناسایی ماه یک کاوشگر بدون سرنشین بوده که از سال 2009 در حال نقشه برداری از سطح ماه است.

استقرار ناسا در ماه تا سال 2025

در مأموریت‌های آپولو عمدتاً به منطقه نزدیک خط استوا ماه سفر می‌کردند، جایی که ساعات تابش خورشید طولانی است و هر روز قمری تا دو هفته طول می‌کشید. در مقابل، قطب جنوب ماه ممکن است تنها چند روز نور داشته باشد. این امر ماموریت را چالش برانگیزتر می‌کند و بازه زمانی پرتاب را برای ناسا محدود می‌کند.

محل فرود بر روی ماه در حالی منتشر می‌شود که ناسا برای اولین ماموریت آرتمیس خود که در حال حاضر برای 29 اوت (7 شهریور) برنامه ریزی شده است، آماده می‌شود. به نظر اولین پرتاب موشک سنگین ناسا، با سیستم پرتاب فضایی (SLS) خواهد بود. این موشک کپسول بدون سرنشین اوریون را برای یک ماموریت 42 روزه به مدار ماه می‌فرستد. علاوه بر 29 اوت (7 شهریور)، 2 سپتامبر (11 شهریور) و 5 سپتامبر (14 شهریور) به عنوان بازه‌های زمانی جایگزین وجود خواهند داشت.

مایک سارافین، مدیر عملیات فضایی آرتمیس در این باره می‌گوید:

یکی از اهداف اصلی ماموریت اوریون آزمایش سپر حرارتی اوریون خواهد بود. سپر حرارتی برای محافظت از اوریون و فضانوردان در برابر دماهای شدید طراحی شده است، زیرا فضاپیما با سرعت 40000 کیلومتر در ساعت وارد جو زمین می‌شود.

پس از این ماموریت، چهار فضانورد برای اولین بار در سال 2024 پرواز خواهند کرد. آنها دور ماه پرواز خواهند کرد، اما فرود نمی‌آیند. اولین ماموریت فرود روی ماه، به طور آزمایشی برای سال 2025 برنامه‌ریزی شده است. این ماموریت به عوامل متعددی بستگی دارد، از جمله توسعه سفینه فضایی و موشک اسپیس ایکس، که با اوریون به طور همزمان در مدار ماه قرار خواهد گرفت و فضانوردان را به سطح ماه منتقل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص استقرار ناسا در ماه تا سال 2025 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر