;
coinex

مدیریت رمزعبور در کروم با داده های بیومتریک ؛ راهکار امنیتی جذاب گوگل!

در دنیای که هیچ اطلاعاتی از خطر هکرها مصون نیست، شرکت‌های بزرگ فناوری برای بهبود قابلیت‌های امنیتی کار سختی دارند. حال گوگل تصمیم به مدیریت رمزعبور در کروم با داده های بیومتریک گرفته که می‌تواند تحولی بزرگ در امنیت داده‌های اینترنتی کاربران باشد.

بنابر گزارشی از Chrome Unboxed، مرورگر محبوب کروم به زودی به کاربران امکان استفاده از داده‌های بیومتریک برای مدیریت رمزهای عبور و autofill را خواهد داد.

این ویژگی البته سال‌ها است که در سافاری بر روی سیستم عامل مک وجود داشته اما گوگل کروم تاکنون چنین قابلیتی عرضه نکرده و اگر از این مرورگر استفاه کرده باشید متوجه می‌شوید که در مواردی، برای مدیریت و و autofill کردن رمزعبور، کاربر بایستی اطلاعات هویتی خود را وارد کند.

بیشتر بخوانید: افزونه IDM کروم یک بدافزار مخرب است؛ همین حالا حذفش کنید!

مدیریت رمزعبور در کروم با داده های بیومتریک

قابلیت جدید کروم هم اکنون در قسمت flag قرار دارد و در Chromium Gerritt repository مشاهده شده و راهی برای جایگزینی تایید هویت کاربر در زمان تنظیم و ویرایش رمزعبور در مروگر محبوب گوگل ارائه می‌دهد.

با وجود این و به دلیل اینکه تنظیمات فعال‌سازی این قابلیت در بخش Flag رویت شده و هنوز راه به نسخه‌های پایدار نیافته، همچنان به عنوان جایگزین روش اصلی به نظر نمی‌رسد اما شاید در آینده گوگل آن را به طور عمومی منتشر کند و در دسترس همه قرار دهد.

مدیریت رمزعبور در کروم با داده های بیومتریک ؛ راهکار امنیتی جذاب گوگل!

کروم در حال حاضر در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک اگر بخواهد رمزعبور ذخیره‌شده خود را مشاهده کرده یا از autofill در وب‌سایت‌ها استفاده کند، کروم کاربر را وادار می‌کند که رمز کامپیوتر خود را وارد کند. در کروم‌بوک‌ها نیز برای دسترسی به جای وارد کردن رمز کامپیوتر بایستی رمز اکانت گوگل خود را وارد کنید.

این فرایند زمانی که کامپیوتر از سنسورهای بیومتریک نیز پشتیبانی می‌کند و کاربر می‌تواند تنها با اثرانگشت صلاحیت خود را تایید کند و گوگل نیز با همین ویژگی سازگار است، ممکن است بسیار پیچیده به نظر برسد.

علاوه بر این گفته شده که تنظیمات جدید گوگل با قفل چهره نیز کار می‌کند و اگر کامپیوتر شما سازگاری لازم با ویژگی‌های امنیتی بیومتریک را ندارد می‌توان با فعال‌سازی این Flag در گوگل کروم از یک پین کوتاه شده‌ی 4 رقمی نیز استفاده کرد.

مدیریت رمزعبور در کروم با داده های بیومتریک ؛ راهکار امنیتی جذاب گوگل!

این قابلیت در عین اینکه امکان کار کردن روان‌تر با کروم را فراهم می‌کند، امنیت آن را نیز ارتقا بخشیده و با فعال بودن احراز هویت بیومتریک، دسترسی به همه رمزعبورها امکان‌پذیر نمی‌شود. چیزی که در ورژن کنونی و با وارد کردن رمزعبور کامپیوتر برای همه رمزها در دسترس قرار می‌گیرد.

ویژگی امنیتی جدید مبنی بر استفاده از داده‌های بیومتریک برای autofill و مدیریت پسورد حتی اطلاعات حساس مانند اطلاعات کارت بانکی را نیز در بر می‌گیرد و می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مدیریت رمزعبور در کروم با داده های بیومتریک چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر