;
coinex

بریتانیا مانع دور زدن تحریم‌ها با رمزارز می‌شود

جنگ روسیه و اوکراین منجر به واکنش مقامات بریتانیایی شد و حالا مقامات بریتانیایی با اعمال قوانین جدید مانع دور زدن تحریم‌ها با رمزارز می‌شوند.

بریتانیا پس از حمله روسیه به اوکراین قوانین جدیدی برای دارایی‌های دیجیتال وضع نمود. از این پس صرافی‌های کریپتوکارنسی می‌بایست موارد مشکوک را به مقامات قضایی گزارش دهند.

بیشتر بخوانید: دور زدن تحریم ها با استفاده از رمزارزها ؛ شیوه جدید ایران برای پرداخت هزینه واردات!

منع دور زدن تحریم‌ها با رمزارز

طبق دستورالعمل رسمی دولت بریتانیا، علاوه بر رمزارزهایی نظیر بیت کوین، اتریوم و تتر، توکن‌های غیرمثلی (NFT) و سایر دارایی‌های رمزنگاری شده نیز جزو دارایی‌های دیجیتال محسوب می‌شوند. در صورت اعمال تحریم‌ها دارایی‌های مرتبط با شخص یا شرکت تحریم شده مسدود خواهد شد.

ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر به صورت مکرر جهت فرار از تحریم‌ها و جابجایی غیرقانونی پول در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. قوانین جدید نشان می‌دهد که مقامات بریتانیایی نگران فرار مالیاتی رمزارزها بوده و به این مسأله توجه ویژه‌ای نشان می‌دهند.

بریتانیا مانع دور زدن تحریم‌ها با رمزارز می‌شود

طبق قوانین جدید دفتر اجرای تحریم های مالی وزارت خزانه‌داری بریتانیا، تمامی صرافی‌های کریپتوکارنسی که موارد فرار مالیاتی و پولشویی را گزارش ندهند، مجرم شناخته خواهند شد. صرافی‌ها موظف هستند موارد مشکوک که به نقض تحریم‌ها منجر می‌شود را شناسایی کرده و فوراً با آن مقابله کنند.

اعمال تحریم‌ها صرافی‌ها را وادار می‌کند که با فرد تحریم‌شده طبق قوانین مشخص شده دولتی رفتار کنند. حمله روسیه به اوکراین باعث شد که مقامات بریتانیایی افراد و شرکت‌های مرتبط با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تحریم کنند.

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در دنیا، در ماه آپریل اعلام کرد که حساب دخترخوانده وزیر امور خارجه روسیه و دختر سخنگوی دولت این کشور را مسدود کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره جلوگیری دور زدن تحریم ها با رمزارز توسط دولت بریتانیا چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: theguardian

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر