;
coinex

استفاده داعش از NFTها : تروریست‌ها به NFT علاقه‌مندند

گروه تروریستی داعش برای اولین بار اقدام به انتشار اثر NFT نمود. این اثر IS-NEWS #01 نام دارد. استفاده داعش از NFTها موجب نگرانی فعالان بازار کریپتو شده است.

کارشناسان امنیت ملی زنگ خطر را در مورد توکن غیرمثلی IS-NEWS #01 به صدا درآوردند. این اثر NFT اولین توکن ساخته شده توسط تروریست‌ها به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: آینده NFT ها در سال 2022 چگونه است؟

استفاده داعش از NFTها

انتشار اولین توکن غیرمثلی تروریستی باعث افزایش نگرانی فعالان بازار شد. بسیاری از افراد معتندند استفاده داعش از NFTها ماهیت تغییرناپذیر بلاک چین را تغییر داده و منجر به انتشار پیام‌ها و تبلیغات تروریستی می‌شود.

مجله خبری وال استریت ژورنال در گزارش روز یکشنبه خود به این نکته اشاره کرد که NFTها به داعش و سایر گروه‌های تروریستی کمک می‌کند تا از تحریم‌ها فرار کرده و بودجه مورد نظر برای راه‌اندازی کمپین‌های تروریستی خود را تأمین کنند.

اثر NFT مشکوک توسط رافائل گلوک (Raphael Gluck)، یکی از بنیانگذاران شرکت تحقیقاتی Jihadoscope مستقر در ایالات متحده کشف شد. رافائل اثر NFT تروریستی را از طریق حساب‌های اجتماعی طرفدار داعش پیدا کرده است. توکن دیجیتال IS-NEWS #01، شامل تصویری از افراد داعش به همراه متنی در ستایش شبه‌نظامیان اسلامی مستقر در افعانستان است.

استفاده داعش از NFTها : تروریست‌ها به NFT علاقه‌مندند
توکن های NFT داعش

ماریو کازبی (Mario Cosby)، تحلیلگر سابق اطلاعات فدرال و متخصص ارزهای بلاک چین اعتقاد دارد که گروه تروریستی داعش علاوه بر اثر IS-NEWS #01 دو اثر NFT دیگر را نیز ایجاد کرده است. یکی از این آثار جنگجویی را نشان می‌دهد که در حال تعلیم نحوه ساخت مواد منفجره به دانش آموزان است. دیگر اثر NFT سیگار کشیدن را محکوم می‌کند.

بعضی از تحلیلگران اعتقاد دارند که گروه‌های تروریستی از فناوری‌های نوظهور برای انتشار پیام خود و آزمایش استراتژی‌های بودجه جدید استفاده می‌کنند. گلوک گفت: «پیدا کردن روش‌هایی برای غیرقابل تخریب کردن محتوا، بسیار سخت است».

طبق گزارش‌ها، توکن دیجیتال داعش در بازار NFT اوپن سی (OpenSea) فهرست شده بود، اما این شرکت به سرعت توکن IS-NEWS #01 را از لیست آثار خود حذف کرد و حساب کاربری مرتبط را با استناد به “سیاست مقابله با نفرت پراکنی و خشونت” بست.

طبق گزارش‌های منتشر شده، سه NFT داعش در بازار NFT Rarible نیز موقتاً فهرست شدند. به نظر می‌رسد هیچ کدام از این توکن‌ها مورد معامله قرار نگرفتند. کازبی اعتقاد دارد که وجود این دسته توکن‌ها باعث نگرانی خواهد بود. وی افزود:

متأسفانه هیچ کس توانایی انجام هیچ کاری برای جلوگیری از انتشار توکن‌های دانش را نخواهد داشت.

نگرانی مقامات از فعالیت‌های تروریستی

کارشناسان امنیتی در گذشته نگرانی‌های خود در مورد پتانسیل استفاده تروریست‌ها از فناوری‌ها و بازارهای نوظهور، ار جمله NFTها را اعلام کرده بودند. استفاده داعش از NFTها منجر به تأمین مالی و انتشار اخبار تروریستی خواهد شد.

در ماه فوریه، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده گزارشی منتشر کرد که در آن رشد بازار NFTها نگران‌کننده توصیف شده بود. در ماه مارس، مقامات اسرائیلی مجموعه‌ای از 30 کیف پول رمزنگاری را از 12 حساب مرتبط با حماس، گروه شبه نظامی مستقر در نوار غزه،‌ توقیف کردند.

در ماه آپریل، متیو لویت (Matthew Levitt)، مدیر برنامه ژانت و الی راینهارد در مورد ضد تروریسم و اطلاعات موسسه واشنگتن به کوین تلگراف گفت:

ارزهای دیجیتال در حال حاضر با چندین پرونده تأمین مالی تروریسم ارتباط دارند،‌ اما همچنان گروه‌های تروریستی هیچ موفق به جذب سرمایه از طریق توکن‌های NFT نشده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده داعش از NFTها چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: cointelegraph

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر