;
coinex

دریافت ارز دانشجویی 1401 ؛ مبلغ و نحوه دریافت

میزان ارز دانشجویی مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و نحوه دریافت ارز دانشجویی 1401 مشخص شده است. اما شرایط دریافت ارز دانشجویی چگونه است.

پرداخت ارز دانشجویی برای هزینه اقامت مقطع ارشد به مدت 36 ماه و دکتری 60 ماه با سقف 13 هزار یورو یا معادل آن به طور سالانه است. همچنین تا سقف 12 هزار یورو ارز برای مصارف شهریه به دانشجویان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید:‌ شرایط فروش لاماری ایما شهریور 1401

دریافت ارز دانشجویی 1401

بنابر ابلاغیه اداره سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی، دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور و واجد شرایط برای دریافت ارز دانشجویی می‌توانند در راستای دریافت سهمیه ارز مصوب و به نرخ بازار متشکل ارزی نسبت به دریافت ارز دانشجویی اقدام کنند.

همه دانشجویان مشغول به تحصیل به طور تمام وقت و حضوری در خارج از کشور مشروط بر پذیرش در دانشگاه مقصد بدون قید و شرط مشمول دریافت ارز دانشجویی هستند. لازم به ذکر است دانشجویانی که از دانشگاه محل تحصیل بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند، مشمول دریافت ارز دانشجویی نیستند.

دریافت ارز دانشجویی 1401 ؛ مبلغ و نحوه دریافت

مهر خروج از کشور در گذرنامه متقاضی الزامی است و دانشجویانی که از دانشگاه محل تحصیل پذیرش گرفته‌اند و هنوز از کشور خارج نشده‌اند، با اخذ وثیقه از دانشجو یا خانواده به میزان 2 درصد هم ارز ریالی پرداخت شده می‌توانند اقدام کنند. آزادسازی وثیقه موکول به تایید وزارتخانه مربوطه به شاغل تحصیل بودن دانشجو و تایید صورتحساب دانشگاه محل تحصیل ظرف مدت 6 ماه از تاریخ پرداخت وجه است.

از جمله مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز دانشجویی گواهی اشتغال به تحصیل به تاریخ روز و با سربرگ دانشگاه با قید رشته، مقطع، تاریخ شروع دوره و ذکر عدم دریافت هر گونه کمک هزینه تحصیلی از دانشگاه، که به تایید سامانه تاک رسیده باشد است. ویزای دانشجویی، آخرین مهر ورود و خروج از ایران در گذرنامه، ارائه فرم I۲۰ یا F۱ برای دانشجویان شاغل به تحصیل در آمریکا، برگه معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت برای دانشجویان پسر، نیز از دیگر مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز دانشجویی است.

متقاضیان واجد شرایط دریافت ارز دانشجویی ابتدا باید در سامانه سجاد به نشانی https://portal.saorg.ir/secondary-exchange-request/ مراجعه و ثبت نام کنند و پس از تائید کارشناس و با دریافت پیام اطلاع رسانی از طریق نشانی الکتریکی و یا پروفایل متقاضی در سامانه می‌توانند به بانک عامل مراجعه کرده و ارز دانشجویی را دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره دریافت ارز دانشجویی 1401 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر