;
coinex

تعطیلی بخش آپارات گیم تحت‌تأثیر فشارهای داخلی

در پی حواشی و فشارهای اخیر، به طور رسمی تعطیلی بخش آپارات گیم تحت‌تأثیر فشارهای داخلی تا آخر این هفته اعلام شد.

مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (صاحب آپارات) در راستای حواشی و هجمه‌های وارد شده به سرویس آپارات گیم طی دو ماه گذشته، اقدام به انتشار ویدئویی برای ارائه توضیحاتی درباره این موضوع کرد.

بیشتر بخوانید: صدا و سیما آپارات را محکوم کرد ؛ شکوری مقدم مجرم شناخته شد

تعطیلی بخش آپارات گیم تحت‌تأثیر فشارهای داخلی

محمدجواد شکوری مقدم در این ویدئو به‌صورت رسمی اعلام کرد که آپارات گیم از جمعه ۱۸ شهریور تعطیل می‌شود و تا آخر سال میلادی جاری به یک ماژول از یک پورتال گیم عربی تبدیل خواهد شد.

همان‌طور که اطلاع دارید حدود دو ماه گذشته، جناب آقای جبلی رئیس محترم سازمان صدا و سیما در دانشگاه صنعتی شریف به حوزه گیم استریمینگ و آپارات گیم پرداختند و فضای آن را پر از محتواهای مستهجن و شیطان پرستی اعلام نمودند. در پی این سخنرانی، میزگردهایی در سازمان صدا و سیما برگزار گردید و این موضوع تیتر روزنامه‌ها شد و همچنین به تمجید سرویس‌های مشابه، مثل توییچ، پرداختند. در پی این داستان مجموعه ساترا اعلام کرد که در پی نامه‌هایی از سمت برخی نهادها، موظف به نظارت دقیق و درست بر این فضا شده‌اند.

تعطیلی بخش آپارات گیم تحت‌تأثیر فشارهای داخلی

مدیرعامل هلدینگ صبا ایده در ادامه این ویدئو اظهار داشت که وی و تیمش «از این موضوع که بخواهند انرژی‌ خود را صرف توضیح دادن و جنگ‌های رسانه‌ای متفاوت کنند خسته شده‌اند»، و «این میدان را به سایر افراد واگذار می‌کنند.» بدین ترتیب وی تعطیلی بخش آپارات گیم تحت‌تأثیر فشارهای داخلی را به طور رسمی از 18 شهریور اعلام کرد. البته این مدیرعامل این موضوع را برخلاف میل باطنی خود می‌دانست.

در ادامه وی به بعضی از آمار و ارقام به دست آمده از آپارات گیم، از جمله میزبانی ۷۱ هزار استریمر که برای نزدیک به ۲.۴ میلیون مخاطب تولید محتوا کرده‌اند، اشاره نمود.

وی ضمن تأیید بر بازپرداخت تمام هزینه‌های پرداخت شده توسط کاربران و گیمرها به حفظ محتویات این سرویس در کانال‌ها اشاره کرد. به عبارتی دیگر تعطیلی بخش آپارات گیم پایان محتویات و بازی نخواهد بود بلکه در آینده تنها فضای آن تغییر می نماید.

شکوری بیان کرد که محتویات حفظ خواهد چراکه «از کارکردن دست بر نمی‌دارند، اما زمین بازی‌شان را عوض می‌کنند» و این خبر حاکی از انتقال سرویس آپارات گیم به یک پورتال گیم عربی است. شکوری مقدم گفت:

ما از کارکردن دست برنخواهیم داشت ولی زمین بازی‌مان را عوض خواهیم کرد. تقصیر ما نیست اگر اینجا درک درست و مناسبی از این پدیده‌های جدید وجود ندارد. سرویس آپارات گیم تا آخر سال میلادی جاری به یک ماژول از یک پورتال گیم عربی تبدل می‌شود. برند جدایی ندارد ولی همچنان به توسعه‌ ادامه خواهد داد.

وی این موضوع را یک پدیده تاریخی و رو به تکرار دانست که برای زمینه‌هایی همچون وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان، تماس تصویری، اشتراک ویدئو، سینمای خانگی و اکنون حوزه استریم بازی اتفاق افتاده است.

از نظر وی، رگولاتور‌ها، تنظیم‌گران و یا مسئولین این حوزه، با چیستی و چگونگی پدیده‌های جدید آشنایی ندارند و به دور از تخصص و آگاهی تصمیم می‌گیرند. تعطیلی بخش آپارات گیم موجب انتقادات و جنجال های رسانه ای بسیاری شد.

لازم به ذکر است که جناب شکوری، مسئولیت این تصمیمات را مستقیماً بر عهده کسانی دانست که بدون آگاهی و تخصص خاص وارد حوزه‌ای می‌شوند و قبل از شناخت و درک، تصمیماتی می‎‌گیرند و از بخش‌های خصوصی برای مشورت و راهنمایی، کمک نمی‌گیرند. در نهایت این مدیرعامل ویدئو خود را با این جمله به پایان رساند: «ما از مهاجرت کاربران و نخبگان به مهاجرت سرویس‌ها و شرکت‌ها رسیده‌ایم و این موضوع جای تأسف دارد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تعطیلی بخش آپارات گیم تحت‌تأثیر فشارهای داخلی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ببخشید با عرض پوزش و معذرت
    باید زودتر بساط این کثافت خونه جمع میشد

    پاسخ