;
coinex

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران در گزارش جدید SpeedTest

گزارش جدید SpeedTest از افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران خبر می‌دهد. اما با وجود اختلالات شدید اینترنتی در ایران، چنین چیزی چطور ممکن است؟

بر اساس آخرین گزارش SpeedTest افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران تأیید شده است. SpeedTest سرعت اینترنت موبایل در ایران را در ماه آگوست را 28.40 مگابیت بر ثانیه اعلام کرده است. این در صورتی است که در ماه ژوئیه سرعت اینترنت موبایل 27.75 مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: کاهش 50 درصدی فروش فعالان اینستاگرامی در نتیجه اختلالات اینترنت

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران

سایت SpeedTest هرماه گزارش کاملی از سرعت اینترنت موبایل و ثابت را در کشورهای مختلف منتشر می کند. SpeedTest در جدیدترین گزارش خود سرعت اینترنت موبایل ایران را 28.40 و سرعت اینترنت ثابت را 10.02 را محاسبه کرده است.

طبق گزارشی که SpeedTest در ماه آگوست منتشر کرده است، سرعت اینترنت موبایل در دنیا با کاهش اندک و برعکس آن سرعت اینترنت ثابت در دنیا با افزایش همراه بوده است. بر طبق این گزارش سرعت اینترنت موبایل در جهان از 30.80 مگابیت به 30.79 مگابیت در ماه ژوییه رسیده است.

سرعت اینترنت ثابت اما متفاوت از اینترنت موبایل است چرا که سرعت اینترنت ثابت با افزایش چشمگیری همراه شده است. سرعت اینترنت ثابت در جهان از 67.36 مگابیت در ثانیه در ماه ژوئیه به سرعت 69.14 مگابیت در ثانیه رسیده است.

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران

وضعیت سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران

در ایران اما افزایش سرعت اینترنت موبایل و ثابت برخلاف سرعت اینترنت در کشورهای دیگر است. گزارش SpeedTest از سرعت اینترنت موبایل و ثابت در ایران نشان می‌دهد که سرعت اینترنت ثابت در ماه آگوست کاهش اندکی داشته است و از 10.21 مگابیت بر ثانیه به 10.02 رسیده است. این کاهش سرعت نیز باعث سقوط ایران به دو رتبه پایین‌تر از رده بندی جهانی شده است.

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران

اما در ماه آگوست افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران برعکس اینترنت ثابت به وضوح دیده می شود. جدیدترین گزارش شرکت SpeedTest سرعت اینترنت موبایل در ایران در ماه آگوست را 28.40 مگابیت بر ثانیه اعلام کرده است. این در صورتی است که در ماه ژوئیه سرعت اینترنت موبایل 27.75 مگابیت بر ثانیه گزارش شده است.

این افزایش سرعت اینترنت موبایل، ایران را در رتبه 69ام رده‌بندی جهانی سرعت اینترنت قرار می‌دهد که نشان‌دهنده صعود یک پله‌ای ایران در آمار جهانی است.

رتبه بندی سرعت اینترنت در کشورهای مختلف

بر طبق گزارش ماه آگوست SpeedTest سنگاپور بالاترین سرعت اینترنت ثابت در جهان را دارد. سرعت اینترنت ثابت سنگاپور به 219.01 مگابیت بر ثانیه رسیده است. در رتبه دوم شیلی قرار دارد که البته سقوطی یک پله‌ای را تجربه کرده است. سرعت اینترنت ثابت شیلی به عدد 211.43 مگابیت بر ثانیه رسیده است. اما در رتبه های بعدی تایلند، هنگ‌کنگ و چین قرار گرفته‌اند.

افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران

اما در بخش اینترنت موبایل، کشور نروژ در رتبه اول قرار دارد. سرعت اینترنت موبایل نروژ با سه پله صعود به عدد 122.77 مگابیت بر ثانیه دست یافته است. در رتبه‌های بعد امارات متحده عربی، قطر، کره جنوبی و دانمارک قرار دارند. یکی از شگفتی‌های این گزارش صعود 7 پله‌ای دانمارک در ماه اگوست نسبت به ماه ژوئیه است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد افزایش سرعت اینترنت موبایل در ایران چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر