;
coinex

انتخاب کیف پول مناسب برای امنیت ارز دیجیتال

از جمله تفاوت‌های دنیای دیجیتال با جهان پیرامون ما می‌توان به حفاظت، نگهداری و مدیریت هر شخص بر دارایی‌های خود بوده و تمامی مسئولیت ارتکاب اشتباه حساب کاربری بر گردن صاحب اکانت خواهد بود.

از این رو بهتر است پس از کسب اطلاعات لازم در خصوص تمام کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به دنبال انتخاب و تهیه بهترین کیف پول دیجیتالی باشید. کیف پول‌های ارائه شده از سوی مراجع معتبر را در دستور کار قرار داده و تنها با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین با اصالت مبادرت به دانلود نسخه نرم‌افزاری و خرید کیف پول سخت‌افزاری آن نمایید.

امنیت کیف پول دیجیتال تنها به سخت‌افزار و نرم‌افزار متکی نبوده و انجام تمهیدات لازم از سوی کاربر و صاحب کیف پول دیجیتالی سبب افزایش سطح امنیتی خواهد شد. به طور نمونه استفاده از رمز دوم، ورود چند مرحله‌ای و ثبت ایمیل پشتیبان در کنار امکاناتی مثل تشخیص چهره و اثر انگشت در برخی از دستگاه‌های هوشمند نیز به حفاظت بیشتر کیف پول دیجیتالی کمک خواهد نمود. طی این مقاله به دنبال بررسی انتخاب کیف پول مناسب برای امنیت هر چه بیشتر انواع رمز ارز خواهیم بود. در صورتی که به دنبال انتخاب بهترین کیف پول دیجیتالی هستید؛ تا انتهای این مطلب با بخش وبلاگ سایت صرافی ایرانی کارت همراه باشید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

هر فرد در دنیای دیجیتال مسئول مدیریت تمام اطلاعات مربوط به رمز ارزها و حفاظت حساب‌های کاربری خود بوده و بدین ترتیب نسخه‌ای مجازی از بانک را در اختیار خواهد داشت. کیف پول سخت افزاری نوع فیزیکی و مطمئن برای نگهداری رمز ارز بوده و هر فرد با نگهداری تمامی اطلاعات ارزهای دیجیتال با ارزش خود در آن علاوه بر حفاظت مجازی، قادر به حفاظت فیزیکی در بهترین گاو صندوق‌ها نیز خواهد بود. کیف پول سخت افزاری بیشتر توسط هولدرهای بزرگ ملقب به وال‌‌های دیجیتالی مورد استفاده قرار گرفته ولی خرید و تهیه این نوع کیف پول فیزیکی برای تمام افراد مقدور خواهد بود.

کیف پول‌های نرم‌افزاری نیز امکانات و خدمات مناسبی برای کاربران فراهم نموده و برای استفاده روزانه تریدرها و افراد تازه وارد به دنیای رمز ارز مناسب است. محبوب‌ترین کیف پول نرم‌افزاری در سطح جهان کیف پول تراست والت بوده و با توجه به رسمیت شناختن انواع کوین، توکن و ارز دیجیتالی در آن توانسته شهرت در خور توجه‌ای برای خود به ارمغان آورد. برخی از ارزهای دیجیتالی امکان استیک داشته و کاربران با هولد کردن  کوتاه، میان و طولانی مدت قادر به دریافت سود از سرمایه گذاری خود خواهند بود.

انتخاب کیف پول مناسب برای امنیت ارز دیجیتال

چرا باید از کیف پول ارز دیجیتال استفاده کنیم

در واقع انواع کیف پول رابطی بین کاربر و شبکه بلاک چین اختصاصی رمز ارزها بوده و با دریافت اطلاعات حساب هر کاربر آن را نمایش خواهد داد. با رخداد هر یک از عملیات‌های خرید، فروش، سود یا زیان؛ تغییرات در بستر بلاک چین آن ارز دیجیتالی اعمال شده و مجدداً اطلاعات حساب برای مشتری نمایش داده خواهد شد. دستگاه خودپرداز نمونه فیزیکی و شبیه به عملیات جابجایی وجوه نقد در دنیای واقعی بوده و عملکرد کیف‌های پول مشابه به آن است. هر چند این عملکرد چندان آسان نبوده و تمامی تراکنش‌ها باید بر اساس الگوریتم اختصاصی امنیتی و ساختار هر شبکه بلاک چین صورت پذیرد.

از طرفی هر شخص در محیط کریپتو کارنسی باید تمامی وظایف مربوط به ثبت، ضبط و دارایی اموالش را خودش انجام داده و در صورت اشتباه یا عدم آگاهی لازم، خسارت در خور توجه‌ای را متحمل خواهد شد. میزان ضرر هر شخص بسته به میزان سرمایه گذاری و ارتکاب اشتباه بوده و در بسیاری از موارد امکان برگشت سرمایه نیز وجود ندارد. کیف‌های پول ارز دیجیتال علاوه بر انواع نرم‌افزاری و سخت‌افزاری مدل‌های خاصی داشته و مطابق با نوع نگهداری و خدمات خاص رمز ارزش خاص مثل بیت کوین نیز طراحی شده و مورد استفاده قرار گرفته‌اند. در چنین حالتی سرویس‌دهی سایر ارزهای دیجیتالی محدودتر شده و تمرکز بر رمز ارز شاخص خواهد بود.

انواع کیف پول ارز دیجیتال

هر کدام از کیف‌های پول دیجیتالی دارای مزیت و معایب خاص خود بوده و کاربران بر اساس توانایی رفع نیازهای دیجیتالی اقدام به انتخاب دست کم یکی از آن‌ها خواهند نمود. کیف پول ارز دیجیتال طبق معیارهای: رابط کاربری، تنوع پشتیبانی از طیف وسیعی رمز ارز، قابلیت معامله سریع و امنیت مناسب توسط مشتریان گزیده و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. از این رو انواع کیف پول ارز دیجیتال در انواع مختلف زیر وجود داشته و کاربران جهت نگهداری، انتقال و حفاظت از ارزهای دیجیتالی خود از آن بهره خواهند برد.

کیف پول گرم یا نرم افزاری

Hot Wallet یا کیف پول گرم، ارزهای دیجیتالی را به صورت آنلاین و برخط در سیستم‌های رایانه‌ای و موبایلی ذخیره خواهد کرد. با توجه به شرایط فعالیت آنلاین این کیف‌های پول امکان هک اطلاعات کاربری وجود داشته و باید حداکثر تدابیر امنیتی را مورد لحاظ قرار داد. کیف پول گرم نیز به 3 حالت لیست زیر تقسیم شده است:

کیف پول دسکتاپ

به طور قطع راحتی کار با رایانه یا لپ تاپ بیشتر از گوشی تلفن همراه یا تبلت بوده و سرعت پردازش اطلاعات نیز افزایش خواهد یافت. کاربران با مشاهده تمامی اطلاعات ارزهای دیجیتالی خود در بازه زمانی کوتاه‌تر، امکان تصمیم‌گیری برای فروش یا افزایش سرمایه خود را داشته و بسیاری از تریدرهای بزرگ از نسخه کیف پول دسکتاپ بهره می‌برند. وجود کلیدهای خصوصی و عمومی جهت افزایش امنیت مورد مصرف قرار گرفته ولی در صورت هک سیستم رایانه‌ای احتمال به سرقت رفتن اطلاعات و ارزهای دیجیتالی از کیف پول گرم وجود دارد.

انتخاب کیف پول مناسب برای امنیت ارز دیجیتال

کیف پول موبایل

همانطور که از نام این کیف پول گرم مشخص است، محل نصب و بهره برداری از آن گوشی‌های هوشمند تلفن همراه و تبلت‌ها هستند. با توجه به افزایش علاقه مردم به استفاده از گوشی تلفن همراه و مدیریت تمام بخش‌های زندگی از طریق آن، افزودن بانک دیجیتال شخصی به این مجموعه، حس قدرت بیشتری به اشخاص خواهد داد. آنلاین بودن و احتمال سرقت آسان گوشی از نکات ضعف این کیف پول بوده و همچنین در بازه‌های زمانی کوتاه مدت شاهد اطلاعیه بروزرسانی جهت بهبود رابط کاری و افزایش سیستم امنیتی آن خواهید بود.

کیف پول تحت وب

کیف پول تحت وب در پایین‌ترین سطح امنیتی و حفاظت اطلاعات حساب کاربری بوده ولی راحتی و سهولت کار با آن موجب ترغیب کاربران جهت انتخاب آن شده است. اطلاعات حساب کاربری به شکل مستقیم با سرور اصلی در ارتباط بوده و در صورت هک سرورها، حجم زیادی از اطلاعات ارزهای دیجیتالی کاربران به سرقت خواهد رفت. تنها در صورت لزوم از این کیف پول بهره ببرید و پس از اتمام فعالیت خرید، فروش یا مشاهده دارایی‌ها سریعاً از آن خارج شوید.

کیف پول سرد یا سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری اطلاعات مربوط به هر حساب کاربری را به شکل آفلاین در دستگاه‌های خاصی به شکل فلش مموری ذخیره خواهد کرد. در زمان نیاز به اطلاعات حساب این تجهیزات به سیستم‌های رایانه‌ای متصل شده و از اطلاعات آن بهره‌برداری شخصی صورت خواهد پذیرفت. کیف‌های پول سخت‌افزاری رایگان نبوده و برای تهیه آن باید هزینه مشخصی را پرداخت نمود. امنیت بسیار بالا و اختصاصی بودن این کیف پول جهت نگهداری رمز ارزها بسیاری از کاربران بزرگ دنیای کریپتو را به سمت استفاده از آن سوق داده است. قیمت گران کیف پول سخت‌افزاری تنها نکته منفی آن بوده ولی صرف هزینه برای امنیت نگهداری ارزهای دیجیتال امری عادی است.

انتخاب کیف پول مناسب برای امنیت ارز دیجیتال

کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی نوع نه چندان جالب توجه از کیف‌های دیجیتالی ارز دیجیتال بوده و کوین مورد نظر به شکل کد QR روی کاغذ چاپ خواهد شد. با استفاده از رابط‌های نرم افزاری کد خوانده شده و امکان نمایش و استفاده از اطلاعات میسر خواهد شد. آتش‌سوزی، خراشیده شدن کد QR و آسیب‌های فیزیکی به کاغذ از دلایل معمولی پایین بوده سطح کیفیت این کیف پول بوده و کم‌ترین رواج را در بین کاربران دارد.

کیف پول متمرکز و غیرمتمرکز

ماهیت اصلی دنیای کریپتو کارنسی به غیرمتمرکز بودن اطلاعات حساب کاربران بوده ولی وجود کیف‌های پول متمرکز به شکل صرافی نیز رواج خاصی دارد. به طور مثال صرافی بایننس به عنوان کیف پول متمرکز شکل کاریی مانند بانک داشته و علاوه بر صاحب حساب کاربری شرکت بایننس نیز به عنوان نفر سوم قادر به بررسی اطلاعات هر کار خواهد بود. اما در کیف پول غیرمتمرکز اجازه دسترسی به اطلاعات کاربران به شخص سوم داده نشده و تمام معاملات به شکل P2P صورت خواهد پذیرفت.

کیف پول صرافی

صرافی آنلاین ارزهای دیجیتال محلی برای تبدیل، خرید و فروش رمز ارزها بوده و وجود کیف پولی موقت جهت حفظ دارایی کاربران نیز جزئی از کیف پول‌ها محسوب خواهد شد. امکان دسترسی سریع به بازارها معاملاتی از مزایای این نوع کیف پول دیجیتالی بوده بسیاری از صرافی‌های اطلاعات کاربران را به شکل آفلاین ذخیره خواهند نمود.

 ویژگی های یک کیف پول مناسب برای امنیت ارز دیجیتال

بسته به شرایط حساب کاربری هر فرد در بازار رمز ارزها امکان انتخاب انواع کیف پول مناسب میسر خواهد بود. در صورتی که به عنوان هولدر قصد نگهداری حجم زیادی از رمز ارزها برای مدت زمان طولانی را دارید، بهتر است از کیف پول سخت‌افزاری بهره ببرید. افزایش امنیت و نگهداری از رمز ارز در دستگاه‌های مخصوص اطمینان خاطر شما را افزایش داده و اطلاعات از دسترس سارقین آنلاین دور خواهد ماند. اما تریدرها و افراد تازه وارد به عرصه فعالیت‌های دیجیتالی بهتر است از نسخه‌های انلاین و کیف پول موبایلی یا دسکتاپ بهره ببرند.

در ادامه برخی از نکاتی که موجب افزایش امنیت و پویایی کیف‌های پول نرم افزاری شده را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  • آخرین نسخه اپلیکیشن: دانلود، نصب و بروزرسانی مستمر برنامه‌های رایانه‌ای موجب افزایش سطح امنیتی و بسته شدن حفره‌های امنیتی خواهد شد.
  • افزایش سد امنیتی: با اضافه کردن مراحل تاییدیه حساب کاربری از طریق: ثبت ایمیل، احراز هویت دو مرحله‌ای، تشخیص چهره و اثر انگشت به حداکثر لایه‌های امنیتی دست خواهید یافت.
  • امضاء چند مرحله‌ای: با استفاده از تجهیزات خاص مراحل نهایی ثبت معاملات را در چند دستگاه مختلف مورد تایید قرار خواهید داد. در صورت سرقت یا هک یکی از تجهیزات امکان سرقت از شما وجود نخواهد داشت.
  • بکاپ گرفتن: ثبت اطلاعات به شکل نوشتاری در محلی امن در زمان حذف اطلاعات حساب کاربری از روی سیستم‌های رایانه‌ای امکان دسترسی مجدد را به شما خواهد داد. همچنین تهیه نسخه‌های پشتیبان رایانه‌ای از حساب کاربری موجب افزایش سطح اطمینان کاربران را در پی دارد.
  • انتخاب کیف پول نرم‌افزاری مطمئن: تنوع در این بخش بسیار بالا بوده ولی انتخاب کیف پول تراست والت در بین کاربران امری مرسوم بوده و تایید بسیاری از بزرگان دنیای رمز ارز را نیز به دنبال داشته است.
  • بهترین کیف پول سخت افزاری: انتخاب شرکت تولید کننده محصولات سخت افزاری از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این برند Ledger نامی پر آوازه دارد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر