;
coinex

نانونماد راه اندازی می‌شود؛ استاندارد سازی محصولات نانو در ایران

 بهره برداری از نانونماد به عنوان تاییدیه استاندارد محصولات نانویی در ایران توسط رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام شد. آیا می‌توان به کارایی این نماد امیدوار بود؟

سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو آغاز شد. به نظر می‌رسد این نمایشگاه با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین همراهی نهادهای دولتی از جمله وزارت‌ محترم کشاورزی و سازمان ملی استاندارد فرصت‌های بسیاری را برای گسترش استفاده از فناوری در کشور فراهم می‌کند. طبق گزارش‌های منتشر شده، مهدی اسلام پناه؛ رئیس سازمان ملی استاندارد در حاشیه این نمایشگاه از بهره‌برداری نانونماد نیز خبر داد.

بیشتر بخوانید:‌ تنظیم بازار میوه شب عید با استفاده از فناوری نانو

نانونماد به عنوان تاییدیه استاندارد جدید

رئیس سازمان ملی استاندارد در گفتگو با خبرنگاران با ابراز امیدواری از پیشرفت در استفاده از فناوری نانو در کشور، اعلام کرد: ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار مهمی را انجام داده اند. اسلام پناه با اشاره به اهمیت نانونماد و تاثیر مثبت آن بر فروش و توسعه بازار محصولات نانو ادامه داد:

در سازمان تلاش ما بر این است که با برقراری ارتباط نزدیک با صاحبان خرد و دانش و نخبگان برتر حوزه فناوری نانو و علوم نوظهور دیگر مرکز تحولی جدیدی را برای گشایش اقتصادی شکل بدهیم.

نانونماد

ریاست محترم سازمان ملی استاندارد افزود: «معاونت ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد اقدامات ویژه ای را برای محصولات‌ های_تک و دانش بنیان در حوزه‌های نوظهور علم استارت زده که امیدواریم با کمک بخش خصوص روند آن سرعت بگیرد».

وی همچنین در مورد مزیت‌های نانونماد و نیز تاثیر این تاییدیه بر فروش داخل و صادرات محصولات نانویی صحبت کرد. نانونماد به منزله‌ی تاییدیه‌ی استاندارد کالای نانو محسوب خواهد شد و به زودی تنها کالاهایی که در حوزه‌ی فناوری نانو، تجاری سازی شده و دارای نماد استاندارد نانونماد هستند، اجازه فروش خواهند داشت. به گفته‌ی رئیس سازمان ملی استاندارد، وجود نانونماد را به معنای ثبت پتنت در داخل کشور دانست و از  قابلیت پتنت شدن در سطح بین الملل این نماد نیز سخن گفت.

اسلام پناه بهره برداری از نانو نماد را یکی از اقدامات تحولی در این حوزه خواند و با اظهار امیدواری حمایت سازمان ملی استاندارد و تلاش زیست بوم دانش بنیان و های تک را در این حرکت موثر خواند. وی در مورد زمان اجرایی شدن این نماد اعلام کرد:

این نماد که به زودی و شاید کمتر از یک ماه دیگر به بهره برداری می‌رسد می‌تواند به عنوان تاییدیه محصولات نانویی باشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص استفاده از نانونماد چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر