;
coinex

جبران خسارت قطعی اینترنت ؛ وعده مبهم و عجیب وزیر اقتصاد!

وزیر اقتصاد از طرح مشوق‌های مالیاتی برای جبران خسارت قطعی اینترنت خبر داد. بنا بر گفته خاندوزی، دولت در تلاش است تا با ارائه راهکارهایی، خسارت وارده به کسب و کارهای اینترنتی را به حداقل برساند.

با توجه به جو حاکم در کشور، و قطعی گسترده اینترنت، بیشترین آسیب متوجه کسب و کارهای اینترنتی شده است. فارغ از اتفاقات اخیری که منجر به قطعی اینترنت شده، اجرا شدن طرح صیانت نیز مزید بر علت بوده و کسب و کارهای اینترنتی را تحت شعاع قرار داده است.

بیشتر بخوانید: تهدید فعالان فضای مجازی توسط رئیس قوه قضاییه

جبران خسارت قطعی اینترنت از طریق مشوق های مالیاتی

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در نشست اخیری که با وزارت ارتباطات داشت گفت: «تصمیم بر آن شد تا از ابزارهای متفاوتی از جمله مشوق‌های مالیاتی برای جبران ضررهای کسب‌‌وکارهای اینترنتی استفاده شود. مصوبه نهایی در روزهای آینده آماده خواهد شد»

نکته قابل تامل اینکه هنوز جزئیات طرح مشوق‌های مالی مشخص نیست و خبری در این رابطه از جانب وزرت اقتصاد و وزارت ارتباطات منتشر نشده است.

جبران خسارت قطعی اینترنت ؛ وعده مبهم و عجیب وزیر اقتصاد!

در روزهای گذشته تحلیل‌های بسیاری در رابطه با فیلترینگ و آسیبی که به کسب و کارهای کوچک وارد کرده از جانب کارشناسان منتشر شده است. در همین رابطه انجمن تجارت الکترونیک با ابراز نگرانی و اعتراض به فیلترینگ گسترده که بر روی شبکه‌های اجتماعی اعمال شده بیان داشت: «قطع دسترسی به اینستاگرام، بیش از 400 هزار کسب‌وکار را با خطر نابودی مواجه ساخته و امرار معاش بیشتر از یک میلیون نفر را با مشکلاتی جدی همراه کرده است.»

با توجه به اینکه زارع‌پور، وزیر ارتباطات هیچ اظهار نظری در رابطه با جبران خسارت قطعی اینترنت نکرده، هنوز مشخص نیست که گفته وزیر اقتصاد بر چه اساسی صورت گرفته است.

از آنجایی که جزئیات بیشتری در رابطه با طرح مشوق‌های مالیاتی توسط احسان خاندوزی بیان نشده، نمی‌توان به طور قطع گفت که آیا این طرح تنها شامل کسب و کارهای اینترنتی بزرگ می‌شود یا کسب و کارهای کوچکی که در بستر اینستاگرام فعال هستند را نیز در بر می‌گیرد.

از آنجایی که درباره موقعیت و شرایط کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند هنوز اطلاعتی منتشر نشده و با توجه به سکوت طولانی وزارت ارتباطات و صحبت‌های اخیرش مبنی بر اینکه برداشتن این محدودیت‌ها به تشخیص مراجعی‌ است که این محدودیت‌ها را به وزارت ارتباطات ابلاغ کرده‌اند، به نظر نمی‌رسد که کسب و کارهایی که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند جایی در طرح مشوق‌های مالیاتی برای جبران خسارت قطعی اینترنت داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در رابطه با جبران خسارت قطعی اینترنت چیست؟ نظرات خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر