;
coinex

حمله مسلحانه به سفارت ایران در دانمارک [+آخرین وضعیت سلامت خانم سفیر]

حمله مسلحانه به سفارت ایران در دانمارک خبرساز شده است. آخرین گزارش‌ها حاکی از تماس وزیر امور خارجه با سفیر ایران در دانمارک برای پیگیری ماجرا است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در نتیجه حمله مسلحانه یک مهاجم به محوطه سفارت جمهوری اسلامی طی یک گفتگوی تلفنی با خانم نادی‌پور، سفیر جمهوری اسلامی در دانمارک، گزارشی از آخرین وضعیت ناشی از ورود غیرقانونی مهاجم مسلح به محوطه سفارت و حمله او به سفیر را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: علت دستگیری فائزه هاشمی چه بود؟ [+رسانه های دیگر چه می‌گویند]

حمله مسلحانه به سفارت ایران در دانمارک

خانم نادی پور در این تماس تفلنی اظهار داشته: «فرد مهاجم پس از ورود به محوطه سفارت، در حالی‌که سلاح سرد در دست داشت ضمن تهدید، اقدام به ایجاد رعب و وحشت و وارد آوردن خسارات به خودروهای مستقر در پارکینک سفارت کرد». سفیر کشورمان افزود:

متاسفانه برغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک با تاخیر فراوان خود را به سفارت رساند.

حمله مسلحانه به سفارت ایران در دانمارک

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در این گفت‌وگوی تلفنی با انتقاد شدید از عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ، اظهار داشت: «مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند».

در ادامه آقای امیر عبداللهیان در اینستاگرام خود ماجرای ورود مجرمانه یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت را در شرایطی محکوم کرده که این روزها به علت اختلالات گسترده اینترنتی، نزدیک به 2 هفته است که اینستاگرام از دسترس کاربران عادی خارج شده است. در این پست آمده:

در پی ورود غیرقانونی یک مهاجم مسلح به سلاح سرد به محوطه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دانمارک و حمله وی به خانم نادی پور سفیر کشورمان در کپنهاگ، با ایشان به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کردم. الحمدلله حال عمومی -و نه وضع روحی- خانم سفیر و سایر اعضای سفارت خوب است. متاسفانه برغم هشدارهای رسمی قبلی، پلیس دانمارک بموقع در محل حاضر نشد.

بیشتر بخوانید:

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر