;
coinex

هک شدن بزرگترین صرافی رمزارزی جهان ؛ 570 میلیون دلار توکن BNB به سرقت رفت

هک شدن بزرگترین صرافی رمزارزی جهان یعنی بایننس منجر به سرقت 570 میلیون دلار توکن BNB شده است.

بنابر اعلام صرافی بزرگ بایننس، هکرها 570 میلیون دلار ارز دیجیتال BNB را که توسط این صرافی صادر و نگهداری می‌شد را دزدیده‌اند. بنابر گزارشهای کارشناسان امنیتی، این حمله سایبری شب گذشته و از راه یکی از پل‌های بلاکچین این صرافی رخ داده و حالا مشکلات برطرف شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

هک شدن بزرگترین صرافی رمزارزی جهان

هک شدن بزرگترین صرافی رمزارزی جهان
هک شدن بزرگترین صرافی رمزارزی جهان

بایننس در پاسخ به CNBC گفته که در نتیجه این هک، یک پل متقاطع زنجیره‌ای مورد حمله قرار گرفته و این سبب شده تا هکرها بتوانند توکن‌های BNB را از شبکه خارج کنند. پل‌های زنجیره‌ای متقاطع ابزارهایی برای امکان انتقال توکن‌ها از یک بلاکچین به زنجیره دیگر هستند.

شرکت بایننس اعلام کرده که با اعتباردهنده‌های تراکنش همکاری می‌کند تا ایجاد بلوک جدید در این پل را متوقف کند و پردازش تراکنش‌ها را  تا زمانی که تیمی از توسعه‌دهندگان نقص را برطرف کنند به حالت تعلیق درآورده است. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم معاملات در توییت جدید خود نوشت:

«یک سواستفاده در پل زنجیره‌ای متقاطع BSC Token Hub، منجر به BNB بیش از حد شده است. ما از تمام اعتباردهندگان خواسته‌ایم تا BSC را به‌طور موقت تعلیق کنند.»

هک شدن بزرگترین صرافی رمزارزی جهان ؛ 570 میلیون دلار توکن BNB به سرقت رفت

البته، اکنون این مشکل برطرف شده و زنجیره BNB نیز از آن زمان فعالیت خود را از سر گرفته است. زنجیره BNB بایننس در پست وبلاگی خود اعلام کرده که هکرها در مجموع 2 میلیون توکن بومی شبکه که با قیمت فعلی چیزی معادل 570 میلیون دلار است را سرقت کرده‌اند.

همچنین دراین پست آمده که این نقض «از طریق جعل پیچیده مدرک سطح پایین در یک مجموعه مشترک» انجام شده است.

زنجیره بایننس اولین بار در سال 2019 توسط این صرافی راه‌اندازی شد. مانند دیگر شبکه‌های بلاکچین، این زنجیره دارای توکن بومی خود است که BNB نام دارد و می‌توان آن را معامله کرد یا در بازی‌ها و برنامه‌های کاربردی دیگر مورد استفاده قرار داد.

بر اساس داده‌های شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Chainalysis، از ابتدای سال 2022 در مجموع حدود 1.4 میلیارد دلار رمزارز به دلیل نقض پل‌های زنجیره‌ای متقابل توسط هکرها سرقت شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هک شدن بزرگترین صرافی رمزارزی جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر