;
coinex

تنافض در اظهارات عضو شورای شهر ؛ سطل زباله 4 میلیونی چطور 15 میلیون شد؟

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران امروز گفته بود علت جمع‌اوری سطل‌های زباله قیمت 20 میلیونی آن‌ها است. اما تنافض در اظهارات عضو شورای شهر را کاربران فضای مجازی کشف کرده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران امروز و در پاسخ به پرسشی در خصوص علت جمع‌آوری مخازن زباله سطح شهر ناشی از آتش‌سوزی و وارد شدن خسارات گفته بود که قیمت سطل زباله شهرداری بسیار بالا است و هر سطل بین 10 تا 15 میلیون قیمت دارد.

بیشتر بخوانید: ضرر فیلترینگ اینترنت همه بازارها را تحت شعاع قرار داده؛ بورس، بانک و بیمه هم متضرر شده‌اند!

تنافض در اظهارات عضو شورای شهر

به گزارش فرارو، آقای چمران صبح امروز در خصوص خسارات وارده به اموال شهرداری من جمله سطل‌های زباله گفته بود:

تهیه مجدد این مخازن زمان می‌برد؛ هرچند هزینه هر مخزن نیز ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. وقتی این مخازن آتش زده می‌شود، چاره‌ای جز جمع آوری نیست.

رئیس شورای شهر تهران گفت: وقتی این مخازن آتش زده می‌شود، چاره‌ای جز جمع آوری نیست. مهدی چمران در حاشیه نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کودک، اینده یک کشور و پایه‌گذار جامعه است گفت:

 هر اندازه برای نسل خردسال تلاش کنیم در آینده نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود.

او ضمن تاکید بر اینکه در خصوص کودکان کار اقدامات مثبتی از جمله جمع‌آوری آن‌ها انجام شده گفته، عده‌ای از کودکانی که جمع‌آوری شده‌ بودند ایرانی نبودند و در نتیجه به کشورشان بازگردانده شدند. عده‌ای نیز به شهرهای اصلی‌شان بازگشته‌اند. چمران با بیان اینکه مدارسی در تهران برای حضور این کودکان ایجاد شد، تصریح کرد:

کودکان کار باید آموزش ببینند و حرفه یاد بگیرند و کار درستی داشته باشند، چرا که حضور آن‌ها در شهر چهره زشتی از تکدی گری را ایجاد می‌کند. پس از معتادان متجاهر باید به سمت جمع آوری کودکان کار و همچنین تکدی گران رفت و به این مشکل پرداخت. شورا در حد بضاعت خود در این زمینه تلاش خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: «روش دیگری برای جمع آوری زباله پیش بینی شده و نحوه کار تغییر خواهد کرد و دیگر شاهد کودکان زباله گرد نخواهیم بود».

آقای چمران در پاسخ به سوالی در خصوص علت جمع آوری سطل زباله ها در سطح شهر گفته:

 تهیه مجدد این مخازن زمان می‌برد؛ هرچند هزینه هر مخزن نیز ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. وقتی این مخازن آتش زده می‌شود، چاره‌ای جز جمع آوری نیست.

چمران گفت: «این جمع آوری مخازن در تمام مناطق شهر نیست و تنها در برخی نقاط است. برنامه‌ریزی برای شیوه جدید جمع‌آوری زباله انجام شده که البته این اقدام ارتباطی با جریانات اخیر ندارد و در آینده جزئیات آن اعلام خواهد شد».

تنافض در اظهارات عضو شورای شهر ؛ سطل زباله 4 میلیونی چطور 15 میلیون شد؟

نکته تناقض آمیز ماجرا اما آنجاست که با یک جستجوی ساده متوجه می‌شویم آقای چمران در برآورد قیمت سطل زباله شهرداری به خطا رفته، چراکه این سطل زباله‌ها بنابر آنچه در تصویر بالا میبینید، تنها 4 میلیون، یعنی کمتر از یک سوم مبلغ ادعایی رئیس شورای شهر تهران قیمت دارند!

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص تنافض در اظهارات عضو شورای شهر چیست؟ لطفا نظرات خود را در قسمت کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر