;
coinex

آمار تکان دهنده فارغ التحصیلان بیکار ؛ 1 میلیون دانش آموخته بیکارند!

آمار تکان دهنده فارغ التحصیلان بیکار در کشور نشان از سوء مدیریت مسئولان در کشور دارد. طبق آمار مرکز ملی 13.2 درصد از کل جمیت فارغ التحصیل آموزش عالی، بیکار هستند.

طبق آمار منتشر شده، وضعیت نیروی کار فعال در تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته با 1.2 درصد کاهش روبرو بوده است. یعنی بالغ بر 955 هزار و 398 نفر از فارغ التحصیلان کشور بیکار هستند!

بیشتر بخوانید: ضرر قطعی اینترنت تا امروز 23 هزار میلیارد تومان ؛ چیزی بیش از یک سال درآمد نفتی ایران!

آمار تکان دهنده فارغ التحصیلان بیکار

بررسی آمار تکان دهنده فارغ التحصیلان بیکار نشان می‌دهد که تعداد فارغ التحصیلان بیکار نسبت به بهار و تابستان گذشته 4 هزار نفر افزایش یافته به این معنی که 40.9 درصد از افرادی که بیکار هستند تحصیلات عالی دارند.

آمار تکان دهنده فارغ التحصیلان بیکار

از تعداد فارغ  التحصیلان ذکر شده، 513 هزار و 895 نفر (23.2 درصد) از این جمعیت را زن و 441 هزار و 503 نفر (9.7 درصد) از آنها مرد هستند.

در حال حاضر 2 میلیون و 333 هزار و 457 نفر بیکار در کشور وجود دارد. از این تعداد 40.9 درصد فارغ التحصیلان آموزش‌های عالی دارند که نشان‌دهنده رشد 0.3 درصدی تعداد فارالتحصیلان بیکار است. این آمار در تابستان سال 1400 برابر با 40.6 درصد بود. نکته اینکه سهم جمعیت شاغل فارغ التحصیل از کل شاغلان با رشد 0.9 درصدی نسبت به پارسال، از 25.6 درصد به 26.5 درصد در تابستان 1401 رسیده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نرخ بیکاری فارغ التحصیلان چیست؟ نظرات خود را با تکراتو و دیگر کاربران در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خیلی ها مدرک گرفته اند تا استخدام دولتی شوند بدون اینکه اصلا علاقه ای به اون رشته داشته باشند یا هیچ اشنایی با ان داشته باشند یا اصلا نیازی به ان رشته در اطراف شان باشد. اینها باید هم برای خود و هم چند نفر دیگر اشتغال ایجاد کنند نه اینکه طلبکار دولت و مردم باشند.

    پاسخ