coinex
راهنمای خرید تکراتو

معاون وزیر ارتباطات: کسب‌وکارهای آنلاین از اول نباید در اینستاگرام فعالیت می‌کردند که حالا نگران جابجایی باشند!

معاون وزیر ارتباطات درباره فیلتر اینستاگرام عقیده دارد که اشتباه از طرف مردم بوده و کسب‌وکارهای آنلاین از ابتدا نباید فعالیت خود را بر بستر آن قرار می‌دادند.

به نقل از «راه پرداخت»، معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست، «محمود لیائی»، روز یکشنبه در جریان «همایش روز ملی تجارت الکترونیک» به فیلتر اینستاگرام پرداخته، و در این مورد اعلام کرد: «چند سالی است مسئولان بر این موضوع تأکید دارند که کسب‌وکارهای آنلاین به‌جای استفاده از ابزاری خارجی نظیر اینستاگرام از پلتفرم‌های رسمی که حاکمیت آماده کرده استفاده کنند و موجب رونق آنجا شوند. متأسفانه مردم عادی به این صحبت‌ها توجهی نداشتند و کسب‌وکار خود را در پلتفرم‌های حاکمیتی توسعه ندادند. الان به دلیل شرایط کشور اینستاگرام فیلتر شده و همه مردم نمی‌توانند دسترسی داشته باشند. اگر اینستاگرام خودش ایرانی‌ها را محدود می‌کرد چه جوابی می‌خواستند بدهند؟»

مدیرعامل شرکت ملی پست ضمن پرداختن به دردسرهای فیلترینگ اینستاگرام برای کسب‌وکارها بر این نظر است که اشتباه از سوی مردم بوده و نباید از ابتدا از ابزاری همچون اینستاگرام استفاده می‌کردند. لیائی اعلام کرد که مردم باید به هشدارهای چندباره مسئولان برای رفتن به پلتفرم‌های داخلی توجه بیشتری می‌کردند.

بیشتر بخوانید: فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ ؛ روزهای تاریک برای کارآفرینان اینترنتی!

فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین در فیلترینگ اینستاگرام

او با این گفته‌ها عملاً به انتقاد از رفتار مردم برای قرار دادن نوک تیز پیکان انتقادات به سمت مسئولان پرداخته، او باور دارد مشکل ایجاد شده برای کسب‌وکارها به دلیل بی‌توجهی خود آن‌ها به صحبت‌های مسئولان درخصوص استفاده از پلتفرم‌های داخلی بوده است. لازم به ذکر است که طبق آمارهایی که از سوی شرکت ملی پست، اعلام شده است پس از فیلتر اینستاگرام، درآمدهای این شرکت یک سوم کاهش یافته است.

کسب‌وکارهای آنلاین

لیائی در ادامه ضمن اشاره به بازدید خود از مناطقی در استان مازندران به انتقاد کسب‌وکارهای روستایی از فیلتر اینستاگرام پرداخت و گفت:

«متوجه شدم که حتی در مناطق روستایی فروش محصولات از طریق پلتفرم اینستاگرام صورت می‌پذیرفته است. بنابراین در حین بازدید مردم با دیدن من نسبت به شرایط اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام ابراز شکایت کرده که من به آن‌ها گفتم شما خودتان از قبل به این فکر بودید که احیاناً اگر روزی اینستاگرام بسته شود چه اتفاقی می‌افتد؟ خودتان باید به فکر می‌بودید و از ابتدا از ابزاری نظیر اینستاگرام استفاده نمی‌کردید».

لیائی در پاسخ به پرسش اینکه آیا اکنون ظرفیت استفاده از پلتفرم‌های داخلی وجود دارد یا خیر، اعلام کرد: «بله. ظرفیت انتقال همه کسب‌وکارها آنلاین به پلتفرم‌های داخلی وجود دارد و اصلا فلسفه وجودی شبکه ملی اطلاعات، رفع نیازهای داخلی تجارت الکترونیک و پرداختن به همین موضوعات بوده است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره گفته‌های معاون وزیر ارتباطات در مورد ادامه فعالیت کسب‌وکارهای آنلاین در فیلترینگ اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    بامعاون وزیر اطلاعات کاملا موافقم خدا کند کسانی که مشغول تجارت اینترنتی هستند و مهم تر از همه خریداران خیلی زود به این درجه از اعتماد برسند که هیچ پلتفرمی مطمئن تر از پلتفرم های داخلی برای تجارت داخلی نیست متاسفانه هنوز برخی از مردم و گروه ها که تعدادشان هم بسیار زیاد هست همچنان مقاومت می‌کنند وچه بسا برای ارتباطات خود تلاش می‌کنند از تلگرام و فیلتر شکن استفاده کنند لطفا فرهنگ سازی کنید ودر مورد فوت و فن های پلتفرم های داخلی ویژه کاهش مصرف اینترنت بیشتر توضیح دهید چون گاه می‌بینیم یک دفعه اینترنتی ۷ گیگ که دو روزه خریدیم یک دفعه صفر می‌شود درحالیکه قبلا که واتساب و اینستا استفاده میکردیم با تنظیم کاهش اینترنت در داخل برنامه مشکلی‌ در مصرف اینترنت نداشتیم ممنون از راهنمایی

    پاسخ

    می‌بخشید منظورم معاون وزیر ارتباطات بود که‌ اشتباه اطلاعات تایپ کردم

    پاسخ

    چقدر چرت میگی … تو از طریق اینستا و پلتفرم های خارجی میتونی جنستو به خارج از کشور هم بفروشی که این یه بحث جدایی هست که تو پلتفرم های ایرانی گنجانده نمیشه … برو تحقیق کن بعد حرف مفت بزن

    پاسخ