;
coinex

مشاور جرایم مالی: ارزهای دیجیتال به راحتی ردیابی خواهند شد!

مشاور جرایم مالی در اجلاس آینده بلاک چین دبی درباره جرایم کریپتویی اظهار نظر کرد. به عقیده مایکل گرومک، ارزهای دیجیتال به راحتی ردیابی خواهند شد.

رئیس مشترک گروه ویژه دارایی‌های دیجیتال اعلام کرد که انجام تراکنش‌های غیرقانونی در فضای کریپتو اهمیت چندانی ندارد؛ زیرا مجرمان به راحتی قابل ردیابی و مجازات هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

اظهارات مشاور جرایم مالی درباره کریپتوکارنسی‌ها

مایکل گرومک (Michael Gromek)، رئیس کمیته دارایی‌های دیجیتال و مبارزه با جرایم مالی معتقد است که صنعت ارزهای دیجیتال مخفیگاه بازیگران غیرقانونی صنعت به شمار نمی‌رود و تراکنش‌ها قابل ردیابی هستند. گرومک این بیانیه را حین گفتگو با کیتکو نیوز (Kitco News) در اجلاس آینده بلاک چین در دبی بیان کرد. وی اعلام کرد:

تصور اینکه پس از انجام تراکنش در بلاک چین فرار کرده و مجازات نمی‌شوید، اشتباه است. اکثر مظنونان را می‌توان به راحتی ردیابی کرد. انجام تراکنش در بلاک چین با ارزهای شبه ناشناس ایده هوشمندانه‌ای به شمار نمی‌رود.

مشاور جرایم مالی: ارزهای دیجیتال به راحتی ردیابی خواهند شد!

مشاور جرایم مالی با استناد به گزارش‌های مختلف در زمینه فعالیت‌های غیرقانونی بلاک چین، اعلام کرد که این تراکنش‌ها تنها 0.15 درصد از کل تراکنش‌ها را شامل می‌شود. به عقیده گرومک، گروه ویژه دارایی‌های دیجیتال می‌تواند با همکاری داده‌های مبادلات KYC و اجرای اقدامات مبارزه با پولشویی (AML)، عوامل مجرم را شناسایی کند.

روش جلوگیری از کلاهبرداری‌های رمزارزی

مشاور جرایم مالی افزود: «حتی توکن‌های حریم خصوصی نظیر مونرو (XMR) که از کدهای پیچیده جهت مخفی کردن آدرس کیف پول استفاده می‌کنند نیز قابل ردیابی هستند». به عقیده گرومک، علی‌رغم شناسایی آسان بازیگران غیرقانونی در فضای کریپتوکارنسی، سرمایه‌گذاران همچنان می‌بایست هوشیار باشند تا قربانی کلاهبرداران و اقدامات غیرقانونی نشوند.

یکی از راه‌های انجام این کار این است که قبل از سرمایه‌گذاری در هر پروژه‌ای، کاربر ریسک پروژه را ارزیابی کرده و تنها با سازمان‌هایی همکاری کند که به طور کامل از مقررات مربوط به حوزه خود پیروی می‌کنند.

درگیری میان توکن‌های حریم خصوصی با تنظیم‌کنندگان قانون ادامه دارد. مجله خبری U.Today، در ماه سپتامبر گزارش داد که صرافی کریپتوکارنسی Houbi Global چندین توکن حریم خصوصی از جمله ZEN، ZEC، XMR، DASH و چندین مورد دیگر را از فهرست خود حذف کرده است.

تورنادو کش (Tornado Cash)، ابزار محبوب حریم خصوصی مبتنی بر اتریوم نیز توسط دفتر کنترل دارایی‌های خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) به دلیل تسهیل تراکنش‌های مرتبط با پولشویی (به ویژه برای هکرهای کره شمالی) ممنوع شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اظهارات مشاور جرایم مالی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: U.Today

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر