;
coinex

آزمایش قابلیت زمان بندی پست و ریلز در اینستاگرام

اینستاگرام درصدد آزمایش قابلیت زمان بندی پست و ریلز است. در صورت این اتفاق کاربران بدون استفاده از برنامه‌های شخص ثالث می‌توانند پست‌ها و ریلزهایش را طبق زمان‌بندی مورد نظر منتشر کنند.

صاحبان شبکه‌های اجتماعی بزرگ مثل اینستاگرام هر بار با بروزرسانی‌هایی که انجام می‌دهند سعی در حفظ کاربران خود دارند و با ایجاد امکانات بیشتر می‌کوشند مخاطبان بیشتری جذب کنند. اینستاگرام مدتها پیش از قابلیت ریلز رونمایی کرد که بی‌شباهت به نحوه پخش ویدئوها در تیک تاک نیست. همین شباهت باعث شده بود افرادی همچون خواهران کارداشیان به آن اعتراض کنند. حالا در جدیدترین اقدام، اینستاگرام قصد دارد قابلیت زمان بندی پست و ریلز را به این شبکه اجتماعی اضافه کند.

بیشتر بخوانید: نهاد مسئول رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ مشخص شد!

قابلیت زمان بندی پست و ریلز

در گزارش TechCrunch آمده که اینستاگرام می‌خواهد اجازه استفاده از قابلیت زمان بندی پست و ریلز را پس از آزمایش برای برخی کاربران خود فعال کند.

هرچند تاریخ دقیقی برای اجرایی شدن برنامه قابلیت زمان بندی پست و Reels تعیین نشده اما در توییتر تصاویری از شیوه عملکرد این قابلیت منتشر شده است. بر اساس تصاویر منتشر شده، کاربران برای استفاده از این قابلیت باید به قسمت صفحه تنظیمات پست جدیدی که قصد انتشار آن را دارند بروند و گزینه «زمان بندی این پست» را (Schedule this post) به منظور مشخص کردن زمان و تاریخ انتشار انتخاب کنند.

قابلیت زمان‌ بندی پست و ریلز

علاوه بر آن تصاویری نیز منتشر شده که به نظر می‌رسد پست‌های زمانبندی شده را در قسمت جدیدی با عنوان «Scheduled Content» با هدف دسترسی ساده‌تر، دسته‌بندی می‌کند. در واقع با استفاده از این بخش کاربر می‌تواند زمان‌‌بندی پست دلخواهش را در صورت نیاز دوباره تغییر بدهد.

قابلیت زمان‌ بندی پست و ریلز

یکی از قابلیت‌هایی که سال گذشته اینستاگرام به پلتفرم خود اضافه کرد این بود که به کاربران این اجازه را می‌داد که علاوه بر یک کاربر، تمام حساب‌های کاربری را که ممکن بود در آینده قصد ایجاد آن را داشته باشد مسدود کنند. با بروزرسانی جدید کابران علاوه بر قابلیت قبلی، می‌توانند حساب‌هایی که ممکن است آن کاربر که در گذشته ایجاد کرده باشد را مسدود کنند.

همچنین اینستاگرام قصد دارد ویژگی Hidden Words را که سال گذشته اضافه کرده بود را تشدید کند. به این ترتیب محتوای مضر را از قسمت نظرات فیلتر می‌کند. نکته اینکه این قابلیت توانسته تا 40 درصد نظرات منفی را فیلتر کند که در بروزرسانی آخر اینستاگرام این ویژگی فعال خواهد شد تا سازندگان بیشتری از تاثیرات مستقیم آن استفاده کنند.

قبلا این قابلیت برای زبان‌های فارسی، ترکی، روسی و بنگالی فعال نبود که به نظر می‌رسد در آپدیت جدید از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این اینستاگرام قصد دارد ایالات متحده این قابلیت را با شرایط جدیدی در اختیار کاربران قرار بدهد و پیام های اسپم و کلاهبرداری را مورد بررسی قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره قابلیت زمان بندی پست و ریلز در اینستاگرام چیست؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر