;
coinex

هکر Olympus DAO کل وجوه دزدیده شده را بازگرداند!

وجود یک خطا در اوراق قرضه قرارداده هوشمند الیمپوس دائو منجر به هک پروژه شد. طبق گزارش‌‌ها، هکر Olympus DAO کل 300 هزار دلار سرقت شده را بازگردانده است.

هکر Olympus DAO که موفق شده بود مبلغی معادل 300 هزار دلار از این قرارداد هوشمند سرقت کند، وجوه دزدیده شده را به طور کامل بازگرداند.

بیشتر بخوانید: هک پروژه مولا مارکتس ؛ کلاهبرداران 8.4 میلیون دلار سرقت کردند

بازگردانی وجوه توسط هکر Olympus DAO

به گفته PeckShield، شرکت تجزیه و تحلیل امنیت بلاک چین، وجود یک خطا در یکی از اوراق قرضه قرارداد هوشمند Olympus DAO منجر به سوءاستفاده 292 هزار دلاری شد.

به نظر می‌رسد که قرارداد BondFixedExpiryTeller مرتبط با الیمپوس دارای تابع (redeem) است. این تابع ورودی‌ها را به درستی تأیید نمی‌کند. بسیاری از کارشناسان علت اصلی هک قرارداد هوشمند Olympus DAO را مشکل در قرارداد تاریخ انقضای باند اعلام کردند.

هکر Olympus DAO کل وجوه دزدیده شده را بازگرداند!

Etherscan، کاوشگر بلاک چین اتریوم (ETH)، این اکسپلویت را تأیید کرد. جامعه قرارداد هوشمند Olympus DAO صبح امروز خبر مربوط به هک پروژه را در سرور دیسکورد الیمپوس منتشر نمود. هکر Olympus DAO توانست مبلغ 300 هزار دلار از طریق اوراق قرضه OHM خارج کند. این اشکال توسط حسابرسان پروژه یافت نشد. سرویس جایزه اشکال Immunefi نیز گزارشی در این راستا منتشر نکرد. عرضه مرحله‌ای قرارداد هوشمند تنها مقدار محدودی از وجوه کاربران را در معرض خطر قرار خواهد داد.

جبران خسارت Olympus DAO از طریق ایردراپ

کل مبلغ سوءاستفاده شده قرارداد کمتر از پاداش باگ است. هکر Olympus DAO می‌توانست به راحتی از طریق سرویس Immunefi مبلغ بالاتری را به صورت قانونی دریافت کند. طبق اظهارات Olympus DAO، تمامی صندوق‌های قرارداد هوشمند در حال حاضر ایمن شده‌اند. تیم پروژه غرامت تمامی باندرهای آسیب دیده را پرداخت می‌کند. الیمپوس دائو به زودی از طریق ایردراپ یا عرضه قرارداد خسارات را جبران می‌کند. به محض نهایی شدن ماجرا، اطلاعیه‌ای در سرور دیسکورد منتشر خواهد شد.

تیم قرارداد هوشمند Olympus DAO بررسی کاملی از اتفاقات رخ داده انجام داده و به زودی گزارش تکمیلی را به همراه تیم توسعه منتشر خواهد کرد. در این گزارش به مواردی نظیر نحوه جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی آتی نیز اشاره شده است. الیمپوس دائو کاربران را تشویق می‌کند که از طریق پلتفرم Immunefi‌ به امنیت پروژه کمک کنند. در آخرین بروزرسانی از رویدادهای اخیر، سخنگوی Olympus DAO اعلام کرد که وجوه دزدیده شده بازگردانده شده است. داده‌های Etherscan تراکنش برگشتی را تأیید می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بازگردانی وجوه سرقت شده توسط هکر Olympus DAO چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید.

منبع: dailyhodl

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر