;
coinex

رابط کاربری EMUI 13 رسما منتشر شد [+قابلیت‌های جدید]

هواوی با رونمایی از رابط کاربری EMUI 13 کاربرانش را غافلگیر کرد. این میان‌افزار برای گوشی‌های بیزینسی ساخته شده که خارج از چین به فروش می‌رسند.

هواوی به طرز غیرمنتظره‌ای از رابط کاربری EMUI 13 رونمایی کرد. این میان‌افزار برای گوشی‌هایی که خارج از چین به فروش می‌رسند ساخته شده چراکه HarmonyOS فقط برای گوشی‌های چینی قابل استفاده است. فاصله زمانی کوتاه رونمایی از این رابط کاربری با نسخه سوم HarmonyOS تصادفی نیست چون بسیاری از ویژگی‌های این سیستم‌عامل بر اساس نسخه چینی آن طراحی شده‌اند. البته این سیستم‌عامل یکسری قابلیت جدید هم دارد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های هواوی از نظر باتری

مشخصات و امکانات رابط کاربری EMUI 13

هواوی رابط کاربری جدید خود را اینگونه معرفی کرده است: «رابط کاربری EMUI 13 دستگاه‌های شما را به هم متصل کرده، کارها را هماهنگ‌سازی می‌کند و یک دنیای دیجیتال فراگیر می‌سازد که با نیازهای شما تطبیق پیدا می‌کند. خواسته‌های شما در فرمان‌های این سیستم‌عامل پیاده‌سازی شده‌اند. به همراه تعاملات روان و ویجت‌های مفیدی که شکاف بین دستگاه‌های مختلف را رفع می‌کنند.»

رابط کاربری EMUI 13
قابلیت Drag to Share در رابط کاربری EMUI 13

با استفاده از قابلیت Drag to Share، می‌توانید متن، تصویر یا فایل انتخاب کنید و آن را به سوپرهاب بفرستید. سوپرهاب کلیپ بورد شخصی شما است که از آنجا می‌توانید فایل، عکس یا متن را به هر محل دلخواهی منتقل کنید. با استفاده از سوپرهاب می‌توانید فایل‌ها را حذف کرده یا اطلاعات دلخواهتان را در فایل‌های ارسال شده جستجو کنید.

قابلیت SuperStorage فضای حافظه فلش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این قابلیت با فشرده‌سازی داده‌های اپلیکیشن‌های غیرفعال، شناسایی و جابجایی فایل‌های تکراری، حذف فایل‌ها از پوشه دانلودها و غیره می‌تواند تا 20 گیگابایت از این فضا را خالی کند.

با قابلیت پروجکشن صوتی می‌توانید صدا را از یک گوشی به دو دستگاه صوتی متصل به آن استریم کنید. مثلاً به دو هدفون از جمله فری بادز پرو 2. مشخص نیست که این قابلیت برای هدفون‌های دیگر هم کار می‌کند یا خیر.

امنیت رابط کاربری EMUI 13 هم افزایش پیدا کرده است. مثلاً می‌توانید بررسی کنید که اپلیکیشن‌های نصب شده، هر چند وقت یک بار از داده‌های شما استفاده کرده‌اند. این سیستم نرم‌افزارها را بررسی می‌کند تا بدافزارهای بالقوه را شناسایی کند یا اگر نرم‌افزاری رفتارهای مشکوک داشت، به شما هشدار دهد.

هنوز هواوی اعلام نکرده که چه دستگاه‌هایی می‌توانند از رابط کاربری EMUI 13 استفاده کنند و چه موقع این میان‌افزار برای عموم عرضه می‌شود. اما دور اول آپدیت‌ها، پرچمدارهای این شرکت را پوشش می‌دهند.

مطالب بیشتر در تکراتو:

نظر شما درباره امکانات رابط کاربری EMUI 13 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (3 نظر)

    بی صبرانه منتظرم رو میت 30 پرو نصب کنم😍

    پاسخ

    باشه تو میت 30 پرو داری😂

    پاسخ