;
coinex

تصویر روز تکراتو‌ ؛ صورت فلکی عقاب و ابرهای تیره‌ای در کرکس پرنده از نمای نزدیک!

امروز در تصویر روز تکراتو‌ ؛ صورت فلکی عقاب به تماشای ابرهای تیره‌ای از این سحابی خواهیم نشست که در آسمان زمین نقش بسته‌اند. با ما همراه باشید.

ابرهای تیره و تاری در کنار ستاره‌ی درخشان کرکس پرنده که از اعضای صورت‌فلکی عقاب است دیده می‌شود که توسط تلسکوپ در زمین شکار شده است.

بیشتر بخوانید: اسرار پیدایش زمین با مطالعه‌ی شهاب سنگ مریخی کهن‌سال فاش شد!

تصویر روز تکراتو‌ ؛ صورت‌فلکی عقاب در نمای نزدیک تلسکوپی

ریزه‌ابرهای غبارآلود و تیره و تار کهکشان راه شیری که با تصاویر وهم‌آلودی در برابر نور کم‌ رمق ستارگان راه شیری قد علم کرده، احتمالاً حاوی مواد خامی برای تشکیل صدها هزار ستاره باشد که اشتیاق ستاره‌شناسان را برای یافتن نشانه‌های آشکار قریب الوقوع زایش ستاره‌ای نوباوه بیش از پیش می‌سازد.

تصویر روز تکراتو
Image Credit & Copyright: Frank Sackenheim, Josef Poepsel, Stefan Binnewies (Capella Observatory Team)

این نمای نزدیک تلسکوپی، به سمت منطقه‌ای می‌نگرد که از مجموعه تکه‌تکه شده عقابِ غبارآلودی به نام LDN 673 است که در میدان دید کمی گسترده‌تر از آن امتداد دارد.

در این صحنه، نشانه‌های قابل مشاهده‌ای از جریان خروجی انرژی است که حاوی ستاره‌های جوانِ سحابی قرمز رنگ کوچکی با نام RNO 109  در بالای تصویر شناخته می‌شود و در سمت مرکز تصویر نیز، شی هربیگ-هارو HH32 قرار دارد.

این شبه‌ابرهای تیره ممکن است ترسناک به نظر بیایند، اما تخمین زده شده که حدود 600 سال نوری از ما فاصله داشته باشند. در چنین فاصله‌ای، میدان دید تصویر حاضر حدود 7 سال نوری خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره‌ی تصویر روز تکراتو‌ ؛ صورت فلکی عقاب و ابرهای تیره این سحابی چیست؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

منبع: Nasa

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر