;
coinex

کاهش چشمگیر تولید آیفون 14 پلاس ؛ دلیل تصمیم ناگهانی اپل چیست؟

اپل قصد کاهش چشمگیر تولید آیفون 14 پلاس را دارد. اما دلیل تصمیم ناگهانی اپل برای کاهش تولید آیفون 14 و آیفون 14 پلاس چیست؟ با تکراتو همراه باشید.

از زمان رونمایی از سری آیفون 14، گزارشات مختلفی درباره فروش دستگاه‌های این سری منتشر شده است. فروش آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس بسیار خوب بود؛ اما شرایط درباره آیفون 14 و آیفون 14 پلاس متفاوت است. دلیل این ناکامی کاملاً مشخص است. آیفون 14 پرو نسبت به مدل‌های معمولی تغییرات بسیار بیشتری داشته است.

بیشتر بخوانید: مقایسه آیفون 14 پرو مکس با شیائومی 12S اولترا ؛ جنگ غول های شیائومی و اپل! [+ ویدیو]

جزئیات برنامه اپل برای کاهش چشمگیر تولید آیفون 14 پلاس

به گفته یکی از تحلیلگران شناخته شده دنیای فناوری (Ming-Chi Kuo) تغییراتی در زنجیره تأمین آیفون صورت گرفته است. اپل در راستای این تغییرات گفتگوهایی را با کارخانجات تولید آیفون صورت داده است. برنامه اپل، کاهش چشمگیر تولید آیفون 14 پلاس و آیفون 14 و تبدیل خط تولید این دو گوشی به خط تولید آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس است.

به نظر می‌رسد این تصمیم با توجه به فروش بیشتر آیفون 14 پرو و پرو مکس نسبت به آیفون 14 معمولی و پلاس اتخاذ شده است.

کاهش چشمگیر تولید آیفون 14 پلاس

Ming-Chi Kuo ادعا می‌کند که کارخانه Foxconn قصد دارد ظرفیت تولید آیفون را از ماه‌های آبان تا آذر کاهش دهد تا به مشکلات این فصل رسیدگی کند. برنامه‌های کاهش تولید آیفون پس از ورود کارخانه Foxconn در ژنگژوی چین به فاز تولید حلقه بسته با تأخیر روبرو روبرو شده است.

از آنجایی که این کارخانه بدون اطلاع قبلی وارد فرایند تولید حلقه بسته شد، بیش از 10 درصد ظرفیت تولید آیفون در جهان تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفت. البته این حرکت برنامه تحویل فعلی آیفون را تغییر نمی‌دهد. قرار است در هفته‌های آینده ظرفیت تولید Foxconn به تدریج افزایش پیدا کند. انتظار می‌رود که این تصمیم تأثیر کمی بر تحویل آیفون در سه ماهه چهارم سال 2022 داشته باشد.

Ming-Chi Kuo ادعا کرده که اپل از این کارخانه خواسته خط تولیدش را تغییر دهد. بعد از این تغییرات، کل تولید آیفون 14 معمولی در نیمه آخر سال 2022 به آیفون پرو تخصیص پیدا می‌کند که حدود 60 تا 65 درصد از کل این سری است (که قبلاً 55 تا 60 درصد بود). علاوه بر این، آیفون 14 پرو مکس حدود 30 تا 35 درصد از تولید و تحویل سری آیفون 14 در نیمه دو سال را به خود اختصاص می‌دهد در نتیجه می‌توان گفت که محبوب‌ترین مدل از سری آیفون 14 است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاهش چشمگیر تولید آیفون 14 پلاس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizchina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر