;
coinex

بازگشت مدیر ایرانی توییتر به این شرکت ؛‌ تغییرات گسترده توسط ایلان ماسک آغاز شده است

در حالی از بازگشت مدیر ایرانی توییتر به این شرکت می‌شنویم که ایلان ماسک، مدیر جدید این شبکه اجتماعی در حال ایجاد تغییرات اساسی در این شبکه اجتماعی محبوب است.

ورود ایلان ماسک به توییتر و آغاز مدیریتش برای این شبکه اجتماعی و کارکنان آن توفانی و با تغییراتی بزرگ همراه بوده است. تنها یکی از اقدامات ایلان ماسک برای شروع فعالیتش در توییتر، بازگرداندن کیوان بیک پور مدیر ایرانی تباری است که در زمان جک دورسی اخراج شده بود.

بیشتر بخوانید: پولی شدن تیک آبی توییتر ؛ اولین اقدام ایلان ماسک برای درآمدزایی از توییتر!

بازگشت مدیر ایرانی توییتر: آیا بازگشت کیوان بیک‌پور به توییتر حقیقت دارد؟

یکی از مسائلی که کارکنان توییتر با ورود ایلان ماسک به این شرکت روبرو هستند مسئله تعدیل نیرو و جایگزینی کارمندان این شرکت با کارمندان معتمد ایلان ماسک است. یکی از نگرانی‌های این کارمندان تعدیل نیرو این شرکت قبل از یک نوامبر مصادف با 10 آبان است.

بازگشت مدیر ایرانی توییتر: آیا بازگشت کیوان بیک‌پور به توییتر حقیقت دارد؟

در واقع یک نوامبر روزی است که بر اساس تصمیمات مدیران پیشین توییتر، قرار است بخش قابل توجهی از کارکنان با دریافت پاداش سهام مواجه شوند. البته ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که اخراج کارمندان تا قبل از این تاریخ حقیقت ندارد.

در این میان ماسک سعی دارد تا به کمک مهندسان قابل اعتماد خود ساختار داخلی توییتر را دگرگون کند. به نظر می‌آید ماسک در ساختمان مرکزی توییتر محوطه‌ای مجزا ایجاد کرده و در آن محوطه به همراه شماری از مهندسان تسلا شروع‌ به بررسی ایده‌های جدید کرده است. همچنین ناوگانی از خودروهای تسلا در خارج از محوطه گفته شده پارک شده‌اند و نگهبانان جدید نیز مشغول انجام وظیفه هستند.

رسانه ورج به نقل از منابع آگاه و اسنادی که ادعا میکند به آنها دسترسی پیدا کرده، مطرح کرده است که «ده‌ها نفر» از دفتر خانوادگی ماسک و سایر شرکت‌ها به فهرست اولیه‌ی کارمندان جدید توییتر اضافه شده و آدرس ایمیل شرکتی دریافت کرده‌اند.

اما مسئله‌ای که به شایعات بازگشت کیوان بیک‌پور مدیر اخراجی بخش محصول توییتر دامن می‌زند، دیده شدن او به همراه ایلان ماسک در برخی از جلسات است. پیش از این کیوان بیک‌پور در زمان پاراگ آگراوال اخراج شده بود. البته گفتنی است که مدیر حال حاضر بخش محصول توییتر همچنان در این سمت مشغول به کار است.

بازگشت مدیر ایرانی توییتر
بازگشت مدیر ایرانی توییتر ؛ کیوان بیک پور

از دیگر نزدیکان ایلان ماسک که با شروع مدیریت او به توییتر آمدند می‌توان به الکس سپیرو، وکیل خبرساز ایلان ماسک در دادگاهی با توییتر و اندرو ماسک (از خویشاوندان ایلان ماسک که در شرکت نورالینک کار می‌کند)، جن بالاجادیا (مدیر ارشد عملیاتی بورینگ‌کمپانی)، جیسون کالاکانیس (سرمایه‌گذار و از دوستان قدیمی ایلان ماسک) اشاره کرد.

در راستای تغییرات مورد نظر ماسک وی از مهندسان توییتر خواسته است کد‌هایی را که در یک تا دو ماه اخیر نوشته‌اند دراختیار او قرار دهند تا ماسک به‌همراه مهندسان تسلا شروع به بررسی آن‌ها کند. به نظر می‌آید ماسک می‌خواهد از این کدها برای تشخیص صلاحیت کارمندان و تطابق آنها با میزان بهره‌وری مد نظر وی استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخراج مدیرعامل و مدیرمالی توییتر توسط ایلان ماسک ؛‌ اولین اقدامات مالک جدید!

اصلاح صفحه اصلی توییتر توسط ماسک

ظاهرا ایلان ماسک مدیر جدید توییتر به ایجاد تغییرات در مدت زمانی کم اعتقاد دارد زیرا با تصمیم شخص او و در کم‌تر از 24 ساعت از تصاحب توییتر توسط وی، صفحه اصلی توییتر اصلاح شد.

همچنین مدیر جدید توییتر از مهندسان این شرکت خواسته است تا  افرادی که برای اولین بار از صفحه‌ی Twitter.com دیدن می‌کنند مستقیماً به صفحه‌ی Explore هدایت شوند، جایی که توییت‌های ترند و خبر‌های مهم به نمایش درمی‌آید. پیش از این تغییر، صفحه‌ی اول توییتر فرم ورود به حساب کاربری را نمایش می‌داد.

اصلاح صفحه اصلی توییتر توسط ماسک

با توجه به اینکه اتخاذ چنین تصمیماتی در تیم مدیریتی پیشین توییتر شاید هفته‌ها طول می‌کشید، به نظر می‌آید ماسک با دستورات خود به کارمندان مدیران یک پیام دارد آن هم این است که اکنون شخص اول توییتر ایلان ماسک است. در همین راستا گفتنی است که ماسک برای تغییر صفحه اصلی یا همان (هوم پیج توییتر) هیچ‌گونه دلیل خاصی ارائه نداده است.

از دیگر ایده‌ها و دستورات ایلان ماسک در خصوص توییتر می‌توان به بروزرسانی فوری برای اپلیکیشن موبایلی برای تغییر نام قابلیت اشتراکی Super Follows به Subscriptions اشاره کرد. همچنین ایلان ماسک در حال بررسی ایده‌ی استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای گسترده‌تر کردن دسترسی به توییتر در مناطق محروم است.

گفتنی است در روز‌های منتهی به بسته شدن قرارداد، توییتر هرگونه اعمال تغییر در کد را فریز کرده بود تا کارکنانی که از مدیریت جدید رضایت ندارند، خراب‌کاری نکنند. ماسک جمعه‌ گذشته این فریز را برداشته است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درمورد بازگشت مدیر ایرانی توییتر و تصمیمات جدید ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر