;
coinex

میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان اعلام شد ؛ چرا پیشنهاد مجلس اجرایی نمی‌شود؟

بر اساس اعلام نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها، میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان از 900 هزار تومان شروع و تا 2 میلیون تومان متغیر است.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان از 900 هزار تومان شروع می‌شود و تا 2 میلیون تومان برای برخی از حقوق‌بگیران متغیر است. بنابر اعلام محمدحسن آصرفی، افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان از ماه آینده لحاظ خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

محمد حسن آصفری در گفت وگو با ایسنا گفت:

انتظار داریم با توجه به نظر نهایی شورای نگهبان درباره لایحه ترمیم حقوق، از ماه آینده افزایش حقوق برای کارمندان و بازنشستگان لحاظ شود.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان

وی درباره آخرین وضعیت لایحه ترمیم حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری، بیان کرد: برای افزایش حقوق بازنشستگان یک سقف حداقلی ۹۰۰ هزار تومانی لحاظ شده است که حداکثر تا ۲ میلیون تومان قابل افزایش است، به عبارتی دیگر حداقل افزایش حقوق بازنشستگان ۹۰۰ و حداکثر افزایش حقوق آنها ۲ میلیون تومان است.

به غیر از میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان، از دیگر مفاد این مصوبه شامل افزایش‌های دیگر از جمله افزایش حق عائله‌مندی و اولاد نیز خواهد بود. البته براساس این قانون، کارکنان در پایان ماه جاری نه تنها حقوق‌های جدیدی را دریافت خواهند کرد، بلکه معوقه مهرماه را نیز می‌گیرند، چراکه قرار است این افزایش حقوق از مهر ماه اعمال شود.

البته گفتنی است؛ هفته گذشته مسعود میرکاظمی – رئیس سازمان برنامه و بودجه – از مخالفت دولت با بخش‌هایی از این مصوبه خبر داده بود. چراکه به گفته وی، بخش‌هایی در صحن علنی به لایحه پیشنهادی دولت اضافه شده که مورد مخالفت دولت و کمیسیون برنامه و بودجه و مازاد بودجه توافق شده، است.

حال با توجه به تایید مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی درباره متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری دولت باید منابع لازم را برای اجرای این مصوبه تامین کند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده دولت برای اجرای لایحه پیشنهادی خود که البته منابع مالی کمتری نیاز داشت سالانه به بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داشت اما با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و افزوده شدن میزان افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری حالا دولت بودجه بیشتری می‌خواهد که این قانون را اجرا کند که باید دید منابع مورد نیاز آن را از کجا تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص میزان افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان چیست؟‌ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر