;
coinex

زاکربرگ معتقد است که هوشمندانه‌تر از ایلان ماسک تعدیل نیروی متا را انجام داده است!

تعدیل نیروی متا در حالی اتفاق افتاد که 18 سال از آغاز فعالیت این غول شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد. متا دلیل این اتفاق را استخدام بیش از حد در دوران همه‌گیری کرونا اعلام کرده است.

در هفته‌ای که گذشت متا 11 هزار نفر از نیروی کار خود را اخراج کرد. این عمل که بزرگترین تعدیل نیروی متا محسوب می‌شود طی 18 سال فعالیت این شرکت بی‌سابقه بوده است. زارکربرگ که در تعدیل نیرو هم با ماسک در رقابت است طی جلسه که برای توجیه کارمندان و پاسخ به سوالات آنها برگزار شده بود، این اقدام خود را هوشمندانه‌تر از تعدیل نیروی توییتر خواند.

بیشتر بخوانید: وقتی عیسی مسیح در توییتر تاییدیه میگیرد ؛ دردسرهای سیاست جدید تیک آبی

تعدیل نیروی متا چگونه انجام شد؟!

زاکربرگ مالک یکی از بزرگترین شبکه‌های اجتماعی مدعی است که در اخراج کارمندانش هوشمندانه‌تر از ایلان ماسک عمل کرده است. او یادداشتی به همراه امضای خود به هر 11 هزار نفری که قصد اخراج آنها را داشت فرستاد و مسئولیت استخدام بی‌رویه در دوران کرونا را برعهده گرفت. این در حالی است که توییتر حکم اخراج 3700 نفر از کارمندان را طی ایمیلی به آنها اعلام کرد که حتی امضای ماسک هم در انتهای آن نبود.

تعدیل نیروی متا

زاکربرگ معتقد است که شیوه‌های مختلفی برای اجرا کردن تعدیل نیرو وجود دارد و هر فردی به روش خود عمل می‌کند. مدیرعامل متا این اقدام ایلان ماسک را در عدم فرصت کافی برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری می‌داند گفته که ایلان به تازگی صاحب توییتر شده و زمانی برای انجام این کار نداشته است.

به اعتقاد زاکربرگ تعدیل نیروی فکر نشده هرج و مرج به بار خواهد آورد. اما با وجود تصمیم‌گیری که از قبل بر روی تعدیل نیروی متا انجام شده، باز هم ممکن است بسیاری از سوالات بی‌پاسخ بمانند. این گفته مدیرعامل متا، به نقل از یکی از شرکت‌کنندگان بازنشر یافته که خواسته هویت او مخفی بماند.

در ادامه جلسه، زارکربرگ در پاسخ به سوال اینکه آیا ممکن است کارمندان بیشتری اخراج شوند گفت، در حال حاضر این شرکت در هفته‌های آینده برنامه‌ای مبنی بر اخراج کارمندان ندارد اما به طور صد در صد نمی‌تواند قولی بدهد.

متا به عنوان یکی از غول‌های رسانه‌ای، در این اتفاق تنها نیست وشرکت‌هایی مانند Snap، لیفت،Stripe و OpenDoor هم دست به تعدیل نیرو اخراج کارمندانش زده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حضور تعدیل نیروی متا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر