;
coinex

اروپا در فکر راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای مستقل ؛ طرح چند میلیارد یورویی کلید خورد

راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای مستقل یکی از طرح‌های اتحادیه اروپا است که به زودی کلید خواهد خورد. برای این طرح، 6 میلیارد یورو بودجه در نظر گرفته شده است.

راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای مستقل در اروپا با بودجه 6 میلیارد یورویی در دستور کار اتحادیه اروپا قرار گرفته است. بر طبق این خبر، اتحادیه اروپا در حال حاضر دو برنامه ماهواره‌ای در دست اجرا دارد: «یکی سیستم موقعیت‌یاب گالیلئو است و دیگری پروژه کوپرنیکوس برای رصد زمین، به عنوان مثال با هدف مستندسازی پیامدهای تغییرات اقلیمی.» این اقدام به منظور ارائه دسترسی کاربران به اینترنت در نقاط دور از دسترس انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اینترنت ماهواره ای چیست و چگونه کار می‌کند؟

راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای مستقل در اروپا

کمیسیون اتحادیه اروپا می‌خواهد جایگاه پیشرو اروپا در زمینه هوا و فضا را تقویت کند تا از این راه هم امنیت را افزایش دهد و هم به شهروندان و شرکت‌ها کمک کند.

تیری برتون، کمیسر صنایع و امور بازار داخلی اتحادیه اروپا می‌گوید: «اروپا در زمینه فعالیت‌‌های فضایی یک قدرت بزرگ است. ما سالانه بیش از ده میلیارد یورو برای سفرهای تحقیقاتی در فضا هزینه می‌کنیم.» او با اشاره به این که این میزان بودجه کمتر از نیمی از بودجه فضایی ایالات متحده است، تاکید کرد:

ما در جایگاه دوم قرار داریم و می‌خواهیم این جایگاه را حفظ کنیم.

راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای مستقل

اتحادیه اروپا در حال حاضر دو برنامه ماهواره‌ای در دست اجرا دارد: «یکی سیستم موقعیت‌یاب گالیلئو است و دیگری پروژه کوپرنیکوس برای رصد زمین، به عنوان مثال با هدف مستندسازی پیامدهای تغییرات اقلیمی.»

ماهواره‌های جدید برای پوشش اینترنتی

اکنون کمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد با راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای مستقل، پوشش اینترنتی را گسترش دهد. انتظار می‌رود این پروژه ارتباطات ایمن و ارزان را از جمله برای اهداف دفاعی و اطلاعاتی فراهم کند و همچنین دسترسی به اینترنت را برای شهروندان اروپایی که در مناطق کور زندگی می‌کنند، بهبود بخشد.

پیش‌بینی می‌شود این پروژه حدود ۶ میلیارد یورو هزینه داشته باشد. قرار است یک سوم این هزینه از سوی اتحادیه اروپا تامین شود و بقیه از سوی کشورهای عضو و بخش خصوصی. کمیسیون اروپا همچنین قصد دارد در این پروژه آفریقا را نیز تحت پوشش قرار دهد.

بر اساس برنامه ارائه‌شده از سوی کمیسیون اتحادیه اروپا این شبکه ماهواره‌ای تا سال ۲۰۲۸ به طور کامل قابل بهره‌برداری خواهد بود. این پروژه رقیبی برای شبکه‌های ماهواره‌ای خصوصی ایلان ماسک از شرکت اسپیس ایکس و جف بزوس از آمازون خواهد بود.

بروکسل همچنین قصد دارد ترافیک در فضا را قانونمند کند و از این راه خطر ناشی از زباله‌های فضایی برای ماهواره‌های اروپایی را کاهش دهد. برتون در این باره گفت:

بر اساس آخرین تخمین‌ها ۱۳۰ میلیون قطعه زباله در فضا معلق است.

اگرچه اندازه این قطعات اغلب تنها چند سانتی‌متر است، اما اگر به ماهواره‌ها برخورد کنند می‌توانند مشکلات عمده‌ای ایجاد کنند و یا حتی باعث تخریب کامل ماهواره‌ها شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره راه‌اندازی اینترنت ماهواره‌ای مستقل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر