;
coinex

زامیاد برقی به عنوان نخستین وانت الکترونیکی ایران عرضه می‌شود!

پس از اظهاراتی در مورد ساخت خودروهای برقی در ایران حال نوبت به ساخت اولین وانت برقی کشور یعنی زامیاد برقی با همکاری گروه خودروسازی سایپا و مپنا رسیده است.

خودروهای برقی به‌طور قابل توجهی آلودگی هوا را کاهش می‌دهند و علاوه بر این به دلیل قرار گرفتن در بحران فعلی سوخت، می‌توانند بهترین راه‌حل برای سیستم حمل‌و‌نقل کشور در آینده نزدیک محسوب شوند.

در همین راستا، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تولید زامیاد برقی با توجه به همکاری این خودروساز با مپنا در آینده نزدیک خبر داده است. بنابراین زامیاد و مپنا، اقدام به امضای تفاهم‌نامه‌ای در زمینه برقی‌سازی خودروهای تجاری در آینده کرده‌اند و قرار است نسخه‌های الکتریکی ون 14 نفره و نیسان لانگ، نخستین خودروهای برقی حاصل از همکاری زامیاد و مپنا باشند که در آینده نزدیک وارد سیستم حمل‌و‌نقل خواهند شد.

بیشتر بخوانید: صادرات تارا برقی توسط ایران خودرو ؛ اولین خودرو برقی ایرانی صادر می‌شود!

ساخت زامیاد برقی با همکاری سایپا و مپنا

مدیرعامل سایپا در ادامه با تأکید بر افتخارآفرینی و موفقیت‌های مپنا در صنعت خودروسازی کشور، به ساخت نسخه‌های برقی نیسان لانگ و ون تجاری 14 نفره با همکاری این شرکت اشاره کرد. لازم به ذکر است که خودروهای جدید زامیاد در حوزه مسافربری و حمل بار، گزینه‌های عالی برای برقی کردن هستند. در واقع ون 14 نفره زامیاد در خطوط حمل‌و‌نقل عمومی به‌ کار گرفته شده و نیسان لانگ نیز یک گزینه ایده‌آل برای جایگزینی خودروهای کامیونت است.

زامیاد برقی

با وجود اینکه تاکنون زیرساخت‌های مناسب برای تولید خودروهای برقی در کشور ایجاد نشده است، تمرکز خودروسازان روی تولید خودروهای هیبریدی قرار گرفته است و بر همین مبنا، توسعه زیرساخت‌های لازم با همکاری شرکت دانش‌بنیان مپنا توانایی فراهم کردن شرایط لازم به منظور ورود به فاز بعدی تولید خودروهای الکتریکال را ایجاد خواهد کرد.

به همین منظور به نظر می‌رسد که هدف و مسئولیت اصلی مپنا در این پروژه بلندمدت، تکمیل زیرساخت و ایجاد تکنولوژی برای ارتقای بستر لازم جهت تولید خودروهای برقی خواهد بود. در واقع، گروه مپنا در نظر دارد که تخصص اصلی خود را بر روی ایجاد زیر‌ساخت و توسعه فعالیت‌های برقی‌سازی در بخش الکترونیک کشور قرار دهد. بنابراین این شرکت در زمینه کنترل، ساخت باتری و ذخیره‌سازی انرژی با خودروسازان همکاری خواهد کرد.

به نظر باید تفاهم‌نامه میان زامیاد و مپنا را یک نقطه آغاز برای اجرای فعالیت‌های بزرگ قلمداد کنیم که نتیجه آن علاوه بر بهبود صنعت خودروسازی کشور، موجب خدمت‌رسانی بیشتر و رفاه حال هم‌وطنان خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت زامیاد برقی به عنوان اولین وانت الکترونیکی ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر