;
coinex

شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو رسما رونمایی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

شیائومی بعد از تاخیری چند روزه در معرفی شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو به علت فوت رهبر سابق چین، بالاخره از نسل جدید پرچمداران خود رونمایی کرد.

شیائومی جدیدترین پرچمداران خود را با آخرین پرچمدار کوالکام یعنی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 معرفی کرده است که تغییرات قابل توجهی در طراحی ظاهری و مجموعه دوربین‌ها دارند. گرچه این محصولات در حال حاضر برای عرضه در بازار چین رونمایی شده‌اند، انتظار می‌رود به زودی به طور جهانی نیز رونمایی شوند.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی‌های شیائومی 2022

مشخصات شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو

بحث را با شیائومی 13 پرو آغاز کنیم، در این گوشی، نمایشگر هیچ تغییر قابل توجهی نداشته است. در واقع شیائومی 13 پرو به همان پنل نمایشگر 6.73 اینچی LTPO با نرخ نوسازی متغیر تا 120 هرتز و همان مشخصات نسل قبل تجهیز شده است. تنها تفاوت قابل توجه در این بخش، حداکثر روشنایی 1200 نیت است که با روشن بودن HDR می‌تواند به 1900 نیت برسد.

شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو رسما رونمایی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی
شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو رسما رونمایی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 در ترکیب با رم LPDDR5X و نسل جدید حافظه داخلی پرسرعت UFS 4.0، قدرت پردازشی شگفت‌انگیزی به این پرچمدار ارائه می‌دهد.

در بخش دوربین، شیائومی 13 پرو بار دیگر دارای تنظیمات سه‌گانه 50 مگاپیکسلی در پنل پشتی است، اما با ارتقایی چشمگیر چراکه سنسور معروف IMX989 سونی که پیش از این در شیائومی 12 اس اولترا به کار رفته بود، حالا با یک لنز لایکا با دیافراگم f/1.9 و Hyper OIS همراه شده است.

دوربین تله فوتو نیز ارتقای نسبتا قابل توجهی داشته است. این دوربین هم همان سنسور 50 مگاپیکسلی است با زوم سه برابری و عنصر لنز شناور لایکا، اما با گشودگی f/2.0 کمی کوچیکتر است. نکته جالب‌ اینکه فاصه فوکوس نزدیک آن تنها 10 سانتی‌متر است. دوربین اولتراواید اما هیچ تغییر خاصی ندارد و البته این خبر بدی نیست چراکه حفظ همان موقعیت هم خوب محسوب می‌شود. جزیره مشکی‌ رنگ دوربین‌ها نیز حالا مربع شکل با گوشه‌های خمیده است.

باتری کمی افزایش یافته و به 4820 میلی آمپر ساعت رسیده و با تراشه Surge G1 شیائومی همراه شده که امکان شارژ سیمی 120 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی را فراهم می کند. همچنین این دستگاه شارژ بی‌سیم معکوس 10 واتی نیز برخوردار است.

از دیگر ویژگی‌ها می‌توان به بلندگوهای استریوی تنظیم شده Dolby Atmos با ویژگی جدید ردیابی سر دالبی، IR blaster و البته گواهی IP68 در برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار اشاره کرد که خود افزوده جدیدی به سری پرچمداران اصلی شیائومی محسوب می‌شود.

این محصول در چهار رنگ عرضه می‌شود که سه رنگ آن یعنی سفید، سیاه و سبز بدنه‌ای سرامیکی دارند و رنگ آبی روشن در واقع بیشتر نوعی چرم است.

اما شیائومی 13 در نسخه عادی نمایشگری اندکی بزرگتر از سری سال گذشته، با ابعاد 6.36 اینچ دارد. این نمایشگر از نوع امولد، با همان رزولوشن نسل پیشین و قابلیت‌هایی چون HDR10 پلاس و دالبی ویژن است. حداکثر روشنایی این نمایشگر هم مانند نمایشگر نسخه پرو 1200 تا 1900 نیت است.

شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو رسما رونمایی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

ترکیب دوربین پشتی نیز بهبود قابل توجهی دارد،‌ دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی را اگر کنار بگذاریم، سنسور 10 مگاپیکسلی تله‌فوتو با لرزشگیر اپتیکال تصویر اساسی‌ترین خلا دوربین شیائومی 12 را برطرف کرده است. دوربین اولتراواید نیز حالا یک سنسور 12 مگاپیکسلی است که به نظر بدون فوکوس خودکار تعبیه شده است.

باتری نیز به طور مشابه، یک سلول 4500 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی سیمی، شارژ بی‌سیم 50 واتی و شارژ معکوس وایرلس 10 واتی است.

شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو رسما رونمایی شدند؛ قیمت و مشخصات فنی

اما برخلاف نسخه پرو، نسخه عادی با پنل پشتی از جنس شیشه و در رنگ‌های مشکی، سبز روشن، آبی روشن، خاکستری و سفید عرضه شده است. البته برخی رنگ‌های خاص دیگر مانند قرمز، زرد، سبز و آبی نیز وجود دارد اما تنها گزینه آبی روشن بدنه‌ای از جنس چرم دارد، چیزی شبیه به مدل همرنگ در نسخه پرو که همین جنس را دارد. با وجود تفاوت‌های چشمگیر طراحی، بی‌تردید تفاوت‌ لبه‌ها و قاب این گوشی با نسخه پرو که لبه‌ای مسطح و براق است، همه را به یاد طراحی آیفون می‌اندازد.

بار دیگر یادآوری می‌کنیم که این محصولات در حال حاضر برای بازار چین عرضه شده‌اند و ممکن است مجبور باشیم برای عرضه جهانی آن‌ها مدتی صبر کنیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gsmarena

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    شما خودتون فکر میکنید کی حول و حوش میاد توو ایران شیائومی 13 پرو؟

    پاسخ