;
coinex

نگرانی پلیس فدرال در خصوص سیستم رمزنگاری جدید اپل ؛ FBI علیه امنیت کاربران!

سیستم رمزنگاری جدید اپل باعث نگرانی پلیس فدرال شد. اف بی آی و دیگر مجریان قانون، آپدیت امنیتی جدید شرکت اپل را شدیدا مورد انتقاد قرار دادند.

FBI در بیانیه جدید خود از سیستم رمزگذاری جدید اپل ابراز نگرانی کرده است. ظاهرا به روز رسانی امنیتی جدید اپل، مورد استقبال همه نبوده و حتی نارضایتی برخی از ارگان‌های دولتی مانند اف بی آی را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: لغو پروژه شناسایی سواستفاده جنسی از کودکان (CSAM) ؛ اپل قید طرح بحث‌برانگیز را زد!

نگرانی پلیس فدرال در خصوص سیستم رمزنگاری جدید اپل

همان طور که می‌دانید، شرکت اپل به تازگی ویژگی جدیدی را در بخش حریم خصوصی گوشی‌های هوشمند خود با هدف محافظت بهتر از داده‌های ذخیره شده کاربران در iCloud معرفی کرده است. این ویژگی که رضایت افراد زیادی از جمله طرفداران حریم خصوصی و گروه‌های حقوق بشر را به خود جلب کرد، از سوی سازمان‌های مجری قانون مورد انتقاد قرار گرفت.

البته قابل ذکر است که عدم رضایت این سازمان‌ها به معنای مخالفت آن‌ها با بهبود حریم خصوصی کاربران نیست، بلکه سازمان‌های مربوطه از سو استفاده مجرمان از این امتیاز واهمه دارند.

سیستم رمزنگاری جدید اپل

سازمان FBI در ایمیلی که به روزنامه واشنگتن تایمز ارسال کرد بیان داشت که رمزگذاری سرتاسری اپل، توانایی آن‌ها برای محافظت از مردم آمریکا در برابر اعمال جنایتکارانه مانند حملات سایبری، خشونت علیه کودکان، قاچاق مواد مخدر، جنایت‌های سازمان یافته و ترور را مختل می‌کند. او همچنین خاطر نشان کرد در عصری که امنیت سایبری و حفظ حریم خصوصی از اهمیت زیادی برخوردار است، FBI و مجریان قانون نیز به یک امتیاز ویژه برای دسترسی قانونی به اطلاعات نیاز دارند.

ساشا اوکانل، یکی از مقامات سابق FBI نیز در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز عنوان کرد: «در رابطه با به روز رسانی جدید اپل هشدارها و خطراتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. بسیار خوب است که می‌بینیم شرکت‌ها امنیت کاربران را در اولویت قرار می‌دهند، اما باید توجه داشته باشیم که خطراتی نیز وجود دارد. یکی از نکاتی که اغلب مورد بی توجهی قرار می‌گیرد، تاثیری است که این به روز رسانی‌ها بر کاهش دسترسی مجریان قانون بر شواهد دیجیتالی می‌گذارد.»

در واقع با آپدیت امنیتی جدید اپل، نه خود اپل و نه هیچ کس دیگری قادر به دسترسی به سرورها و مشاهده اطلاعات ذخیره شده کاربران در iCloud، نخواهد بود.

سیستم رمزنگاری جدید اپل
سیستم رمزنگاری جدید اپل

جالب است بدانید که در گذشته نیز سازمان FBI درگیری‌های زیادی با اپل داشته است. برای مثال حدودا شش سال پیش، FBI یک دستگاه آیفون متعلق به سید فاروک (Syed Farook)، یکی از دو عامل حمله تروریستی در منطقه‌ی اینلند در سن برناردینوی کالیفرنیا، را مصادره کرد و متاسفانه به علت عدم دسترسی به اطلاعات، موفق نشد که از اتفاق رخ داده در 2 دسامبر 2015 با 14 فقره قتل و 22 مجروح، جلوگیری کند.

در آن زمان، قفل شدن آیفون باعث درگیری بزرگی بین اف‌ بی‌ آی و اپل شد. این مناقشه حتی به کنگره ایالات متحده نیز راه یافت و تقریبا تمام شرکت‌های فناوری این کشور با اپل همراه شدند. وقتی FBI بالاخره توانست قفل دستگاه را با کمک شخص ثالث باز کند، همه اطلاعات از بین رفته بود. بعدها رسانه‌ها گزارش دادند که شخص ثالث نام برده، یک شرکت اسرائیلی به نام Cellebrite بوده است.

اپل روز به روز بر تعداد ویژگی‌های امنیتی خود می‌افزاید و اخیرا نیز قابلیت‌هایی مانند کلید تأیید تماس در iMessage، حفاظت پیشرفته از داده‌های iCloud و کلیدهای امنیتی  Apple ID را معرفی کرده است که در این میان، محافظت پیشرفته از اطلاعات iCloud انتقاد شدید FBI را به همراه داشت. این ویژگی جدید به این معنی است که داده‌های ذخیره شده در iCloud با رمزگذاری سرتاسری محافظت شده و تنها دستگاه‌های مورد اعتماد اجازه رمزگشایی و دسترسی به آن‌ها را دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره سیستم رمزنگاری جدید اپل چیست؟ به نظر شما به روز رسانی جدید باعث بروز مشکل خواهد شد؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

منبع: techradar

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر