;
coinex

محدودسازی سقف تراکنش پلتفرم‌های رمزارزی

گرچه پلتفرم‌های رمزارزی مسدود نشده‌اند، اما حالا خبر از محدودسازی سقف تراکنش پلتفرم‌های رمزارزی رسیده است. با ما در ادامه همراه باشید.

پلتفرم‌های ارز دیجیتال در سوئیچ شاپرک به عنوان صنف شناسایی شدند و کد ترمینال ۷۸۰۰۰ به آنها اختصاص داده شده است، اما اختصاص کدصنف روی این ترمینال‌ها در نهایت منجر به محدود شدن سقف انجام هر تراکنش آنها شده است.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت انتقال وجه بین پرداخت‌یاری توسط شاپرک [+ ابلاغیه بانک مرکزی]

محدودسازی سقف تراکنش پلتفرم‌های رمزارزی

هرچند اختصاص این کد و شناسایی ترمینال‌های در ارتباط با پلتفرم‌های رمزارزی سبب می‌شود آن‌ها از خطر مسدودسازی به دلیل نداشتن اینماد نجات پیدا کنند، اما شناسایی ترمینال‌های این پلتفرم‌ها سبب شده که بانک مرکزی سقف تراکنش آن‌ها را محدود کند.

در حال حاضر با تغییراتی که در ترمینال‌های پلتفرم‌های ارز دیجیتال از طریق شاپرک انجام شده، سقف هر تراکنش به 25 میلیون تومان محدود شده است. البته هنوز محدودیتی در تعداد تراکنش اعمال نشده است. مهدی شریعتمدار، رئیس هیات مدیره انجمن فین‌تک که این خبر را در توییتر اعلام کرده بود گفت:

شاپرک ترمینال‌های پلتفرم‌های رمزارزی را شناسایی کرده و کد صنف ۷۸۰۰۰ را به آنها اختصاص داده است و روی آن صنف خاص محدودیت سقف تراکنش ۲۵ میلیون تومان را اعمال کرده است.

محدودسازی سقف تراکنش پلتفرم‌های رمزارزی

بنابر اظهارات او، در حال حاضر هیچ محدودیتی در تعداد تراکنش وجود ندارد،‌یعنی از طریق هر کارت می‌توان حداقل 4 تراکنش 25 میلیون تومانی انجام داد. البته شریعتمدار پیش‌بینی کرده است که به زودی اعمال محدودیت روی کارت‌های ملی انجام می‌شود و هر فرد از طریق یک کد ملی سقف تراکنش‌هایش محدود می‌شد.

از نظر او دلیل این اقدام بانک مرکزی، نگرانی این رگولاتور پولی از تاثیر قیمت رمزارز روی ارز است. مهدی عبادتی مدیرعامل پرداخت‌یاری وندار هم در گفتگویی با اعلام اینکه شاپرک هم اکنون همه ترمینال‌های رمزارزی را شناسایی کرده گفت که در شرایط فعلی هیچ محدودیتی روی تعداد تراکنش وجود ندارد و تنها سقف تراکنش توسط بانک مرکزی محدود شده است.

بنابر اظهارات او، عموم تراکنش‌های رمزارزی زیر 25 میلیون تومان است و تاثیر قابل توجهی روی بازار نخواهد گذاشت. البته به نظر می‌رسد این اقدام در مجموع در شرایط فعلی به نفع شرکت‌های پرداخت‌یاری شود چراکه به اعمال محدودیت در سقف تراکنش‌ها، تعداد تراکنش‌ها افزایش می‌یابد و افراد به ازای انجام هر تراکنش باید کارمزد پرداخت کنند. عبادی دلیل این اقدام بانک مرکزی را تصور تاثیرگذاری قیمت رمزارزها روی دلار و سایر ارزها می‌داند. او گفت:

بانک مرکزی متصور است معاملات رمزارزی روی قیمت دلار تاثیرگذار است و می‌خواهد با محدودیت سقف انجام تراکنش‌ها بتواند بازار دلار را کنترل کند.

روابط عمومی رمزینکس نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «پیروی ابلاغیه شاپرک و اعمال محدودیت برای تراکنش‌های درگاه پرداخت، از امروز  ۲۳ آذر ۱۴۰۱، هر کارت در هر تراکنش بانکی تا سقف ۲۵ میلیون تومان امکان واریز خواهد داشت. همچنان کاربران (هر کد ملی) می‌توانند طی ۴ تراکنش ۲۵ میلیون‌ تومانی، ۱۰۰ میلیون تومان در هر شبانه‌روز واریز انجام دهد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص محدودسازی سقف تراکنش پلتفرم‌های رمزارزی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر