;
coinex

فناوری وای‌فای 7 کوالکام معرفی شد

فناوری وای‌فای 7 کوالکام برای مشترکین خانگی معرفی کرد. غول آمریکایی صنعت تراشه‌های موبایل و ابزارهای مخابراتی، دوباره همه را شگفت‌زده کرد.

فناوری وای‌فای 7 کوالکام با نام “Immersive Home” برای مشترکین خانگی توسط این غول آمریکایی معرفی شد. هدف کوالکام برای ارائه این وای‌فای پرسرعت، رفع مشکلات اتصال ضعیف و کند و ناپایدار اینترنت در محیط خانه است. این شرکت برای دسترسی به این سرعت، از تراشه‌های اختصاصی خود موسوم به Immersive Home 3210 و Immersive Home 326 استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: رکوردشکنی سرعت اینترنت ماهواره‌ای با فناوری جدید MIT

فناوری وای‌فای 7 کوالکام از راه رسید

طبق گزارشی از Comcast، حدود 70 درصد از ترافیک اینترنت یک خانه را پخش محتوای ویدیویی به‌خود اختصاص داده است. از سوی دیگر، میانگین تعداد دستگاه‌های متصل در میان خانوارهای آمریکایی به 22 دستگاه رسیده است. این یعنی توسعه فزاینده زیرساخت اینترنت ضروری است و انتظار می‌رود که این نیاز در آینده افزایش پیدا کند.

اکنون پلتفرم جدید Immersive Home کوالکام، به‌لطف پشتیبانی از استاندارد جدید وای فای 7، اتصال اینترنت سریع و موثر را برای کاربران خانگی فراهم می‌کند. کاربران از طریق این راهکار، فارغ از آنکه در کدام بخش از خانه باشند، می‌توانند از کاوش‌های آنلاین خود بدون قطعی و کاهش سرعت، لذت ببرند.

فناوری وای‌فای 7 کوالکام

کوالکام، دو تراشه به‌نام‌های Immersive Home 3210 و Immersive Home 326 را برای روترهای مش‌ وای‌فای معرفی کرده که هر دو دارای 3 باند هستند و از پنهای باند 320 مگاهرتز بهره می‌برند. سرعت هریک از آنها به‌ترتیب، به 20 و 10 گیگابیت بر ثانیه می‌رسد.

به‌نقل از این شرکت، تراشه‌های Immersive Home جدید می‌توانند سرعتی 9.6 برابری را در مقایسه با سیستم‌های بی‌سیم استاندارد مش وای‌‌فای 5 ارائه دهند و علاوه بر آن تا 75 درصد، تاخیر کم‌تری خواهند داشت. این تراشه‌ها به‌لطف پشتیبانی از فناوری Multi-Link Mesh کوالکام، می‌توانند یک شبکه اینترنت بی‌نقص و با سرعت بالا را در هر نقطه‌ای از منزل ایجاد کنند و سراسر خانه را به‌طور کامل پوشش دهند.

این فناوری به روترها اجازه می‌دهند تا در صورت شناسایی تداخل، دستگاه‌ها را به‌طور خودکار میان دو کانال خلوت و پرسرعت، جابجا کرده تا هیچ دستگاهی، با کندی اینترنت مواجه نشود. به‌گفته کوالکام، به‌وسیله فناوری Multi-Link Mesh، دستگاه‌ها می‌توانند تا دو برابر نسل فعلی روترهای مش وای‌فای، سریع‌تر باشند و افزون بر آن، مصرف انرژی پایین‌تر و تاخیر کم‌تری را برای بردهای طولانی ارائه دهند.

فناوری وای‌فای 7 کوالکام

کوالکام هم‌چنین از آغاز همکاری خود با شرکت‌های سازنده روترهای مش وای‌فای نظیر شیائومی، تی‌پی لینک، نت‌گیر و لینک‌سیس خبر داده تا دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم Immersive Home وای فای ۷ را به‌زودی عرضه کنند. طبق پیش‌بینی‌ها، اولین دستگاه مجهز به پلتفرم Immersive Home Wi-Fi 7 در نیمه اول سال 2023 وارد بازار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص فناوری وای‌فای 7 کوالکام چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر