;
coinex

انتقاد پلیس راهور از واردکنندگان خودرو ؛ برای واردات خودرو با استاندارد یورو 6 بهانه نیاورید!

انتقاد پلیس راهور از واردکنندگان خودرو جنجالی شد. این ارگان نظامی معتقد است که بسیاری از واردکنندگان خودرو از شرایط سوخت‌رسانی کنونی کشور سوءاستفاده می‌کنند.

انتقاد پلیس راهور از واردکنندگان خودرو در موضوع نحوه سوخت‌رسانی در کشور شدت گرفت. جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی معتقداست، واردکنندگان خودرو به بهانه عدم وجود بنزین با کیفیت در کشور، مانع از ورود خودروهای باکیفیت با استاندار یورو 6 می‌شوند که این امر اصلاً به صلاح مردم نیست. لازم به ذکر است که طبق قانون هوای پاک، وزارت نفت از سال 1400 مکلف به تولید بنزین با کیفیت یورو 6 شده است.

بیشتر بخوانید: خریداران پارس خودرو چه شرکت‌هایی هستند؟

انتقاد پلیس راهور از واردکنندگان خودرو

واردات خودرو با توجه به آیین‌نامه مصوب، دارای ابهامات بسیاری است. با این وجود قرار بود شرکت‌های وارد‌کننده در انتخاب خودروهای وارداتی، استفاده از سوخت یورو ۶ را مدنظر قرار دهند. همچنین تبصره اضافه‌شده به ماده ۴ آیین‌نامه فنی در اسفند سال ۱۴۰۰، به لزوم ورود خودرو با استاندارد سوخت یورو ۶ اشاره می‌کند.

انتقاد پلیس راهور از واردکنندگان خودرو

براساس قانون هوای پاک مصوب در سال ۱۴۰۰، وزارت نفت مکلف به تولید سوخت یورو ۶ است؛ ولی به دلایل مختلف، از جمله کسری بودجه، تولید این سوخت به تعویق افتاده و به چند ماه آینده موکول شده است. از‌این‌رو، واردکنندگان بهانه خوبی برای نقض قانون پیدا کرده و دست روی خودروهایی گذاشته‌اند که فاقد این استاندارد آلایندگی مهم هستند. در حالی که واردات خودروهای فاقد استاندارد یورو ۶ به‌هیچ‌وجه به صلاح صنعت خودروسازی، هوای کشور و همین‌طور مردم نیست.

با توجه به وعده وزارت نفت مبنی بر تولید سوخت یورو ۶ در ماه‌های آینده، چه دلیلی دارد جواز ورود خودروهای آلاینده به کشور صادر شود؟ با توجه به فرایند کند اسقاط، هر خودروی وارداتی ممکن است بیش از 40 الی 50 سال در جاده‌ها جولان دهد و اگر فاقد استاندارد آلایندگی یورو 6 باشد، باید منتظر شدت آلودگی در نیم‌قرن آینده باشیم.

طبق اظهارات جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی:

مافیای خودرو از هر بهانه‌ای برای ایجاد رانت استفاده می‌کنند و این‌بار تعویق تولید سوخت یورو 6 را دستاویزی برای هدایت بازار قرار داده‌اند؛ ولی چنین مسائلی از چشم پلیس مخفی نیست و با توجه به تولید سوخت مناسب در چند ماه آینده، انتظار می‌رود واردکنندگان خودروهای پیشرفته و باکیفیت را وارد بازار کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انتقاد پلیس راهور از واردکنندگان خودرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر