;
coinex

اعمال تحریم‌های جدید علیه هواوی ؛ محدودکردن دسترسی هواوی به بانک‌ها

آمریکایی‌ها لایحه‌ای را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه هواوی ارائه کرده و به دنبال تحریم ارتباط هواوی و دیگر شرکت‌های چینی 5G از سیستم مالی آمریکا هستند.

قانون‌گذاران آمریکایی لایحه‌ای دوحزبی را به منظور اعمال تحریم‌های جدید علیه هواوی و دیگر شرکت‌های چینی 5G  طراحی کرده‌اند که از طریق تصویب این لایحه دسترسی آن‌ها به بانک‌های آمریکایی محدود خواهد شد. این لایحه شرکت‌های فناوری چینی مذکور را به فهرست اتباع ویژه‌ی وزارت خزانه‌داری (SDN) اضافه خواهد کرد که عملاً با اجرای این فرآیند این شرکت‌ها از سیستم مالی آمریکا خارج خواهند شد.

وزارت خارجه‌ چین در همین راستا اظهار کرد که چین به‌ شدت مخالفت خود را با سوءاستفاده از قدرت دولتی آمریکا جهت سرکوب شرکت‌هایش اعلام می‌کند. سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی چین، وانگ ونبین، در نشستی مطبوعاتی خود در این مورد افزود: «چین پس از ارائه‌ی این لایحه‌ی دو‌حزبی قانون‌گذاران آمریکایی، قاطعانه از حقوق و منافع مشروع شرکت‌های چینی محافظت خواهد کرد».

بیشتر بخوانید: هواوی Enjoy 50z معرفی شد؛ قیمت و مشخصات فنی

لایحه دو حزبی آمریکا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه هواوی

سناتور جمهوری‌خواه، تام کاتن، این لایحه را در کنار حمایت قانون‌گذارانی همچون چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، عضو حزب دموکرات ارائه کرده و از طریق آن در پی اعمال تحریم‌های جدید علیه هواوی و دیگر تولیدکنندگان نامطمئن چینی است که طبق اظهارات آن‌ها، در جاسوسی اقتصادی علیه آمریکا همکاری دارند.

لازم به ذکر است که در ماه گذشته نیز کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده قوانینی جهت ممنوعیت استفاده تجهیزات جدید مخابراتی از هواوی تصویب کرده بود.

اعمال تحریم‌های جدید علیه هواوی

بنابراین قانون‌گذاران آمریکایی در گذشته هم تلاش‌هایی در جهت محدود کردن دسترسی هواوی به بانک‌های آمریکا را داشته‌اند و لایحه‌ مشابهی را در سال 2020 طراحی و پیشنهاد کرده‌اند؛ یعنی همان زمانی که دونالد ترامپ بر مسند ریاست جمهوری این کشور قرار داشت. کاتن روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد:

«در سال‌های اخیر، در داخل و خارج از کشور در مبارزه با تلاش‌های بدخواهانه‌ی هواوی برای تسلط بر 5G و سرقت داده‌های آمریکایی‌ها گام‌های بزرگی برداشته‌ایم… ما نمی‌توانیم به هواوی و حزب کمونیست چین اجازه دهیم به داده‌های شخصی آمریکایی‌ها و حساس‌ترین سیستم‌های دفاعی کشورمان دسترسی داشته باشند».

گفتنی است که در ماه اکتبر (مهر ماه)، دادستان‌های آمریکا دو مقام اطلاعاتی چین را متهم به تلاش در جهت دست‌کاری در تحقیقات هواوی کردند. این دادستان‌ها اعلام کردند که این دو شهروند چینی تلاش داشتند یکی از مأموران مجری قانون ایالات متحده را به منظور کار تحت عنوان جاسوس خود جذب کنند؛ اما این فرد در‌واقع به‌ عنوان مأموری برای ایالات متحده آمریکا کار می‌کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعمال تحریم‌های جدید علیه هواوی و محدودیت این شرکت از دسترسی به بانک‌های آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر