;
coinex

بررسی گلکسی A22 فور جی ؛ موشکافی سیستم، عملکرد، دوربین و باتری

Galaxy A22 نسخه 4G یکی از گوشی‌های خوب اقتصادی سامسونگ است. بررسی گلکسی A22 فور جی نشان می‌دهد که آیا این گوشی در مقایسه با هم‌رده‌هایش ارزش خرید دارد یا خیر.

سامسونگ هرساله گوشی‌های جدیدتری وارد بازار می‌کند و هر یک از آن‌ها تفاوت‌های نسبتا با یکدیگر دارند. مهم‌ترین دلیل این موضوع این بود که سامسونگ بتواند خود را با همه مشتریان وفق دهد و بتواند همواره کاربران جدیدی را به سمت خود جذب کند.

گوشی گلکسی A22 سامسونگ یکی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه این برند شناخته می‌شود که نسخه 4G آن روانه بازار شد و توانست طرفداران زیادی از گوشی‌های میان‌رده را به سمت خود جذب کند.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی A22

اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده و مقرون‌به‌صرفه از برند سامسونگ هستید، گلکسی A22 می‌تواند به‌خوبی نیازهای شما را برآورده سازد. این گوشی اقتصادی که در اواسط سال 2021 روانه بازار شد، توانست نظر کاربران را به سمت خود جلب کند و به یک گوشی خیلی خوب در این بازه قیمتی تبدیل شود.

بررسی گلکسی A22 فور جی
بررسی گلکسی A22 فور جی

در جدول زیر می‌توانید مشخصات فنی گلکسی A22 سامسونگ را مشاهده کنید. در ادامه،‌ به بررسی مشخصات گلکسی A22 نسخه فورجی در بخش طراحی، نمایشگر، دوربین و باتری می‌پردازیم.

بررسی گلکسی A22 سامسونگ مشخصات فنی گلکسی A22
طراحی و ساختار
  • 159.3×73.6×8.4 میلی‌متر
  • 186 گرم
  • پنل جلوی شیشه‌ای، پنل پشتی پلاستیکی، فریم پلاستیکی
  • تک سیم‌کارته (نانوسیم) یا دوسیم‌کارت (نانوسیم، dual stand by)
  • در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و بنفش
نمایشگر
  • Super AMOLED، نرخ نوسازی 90 هرتز
  • 6.4 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 84.3 درصد
  • 1600×720 پیکسل،‌ نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسلی 274 پیکسل در هر اینچ
  • روشنایی 600 نیت
پردازنده
  • مدیاتک هلیو G80 (12 نانومتر)
  • پردازنده هشت هسته‌ای (2 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A75 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
نرم‌افزار اندروید 11 قابلیت ارتقا به اندروید 12، رابط کاربری One UI Core 3.1
رم و حافظه
  • رم 4 و حافظه 64 گیگابایت
  • رم 4 با حافظه 128 گیگابایت
  • رم 6 با حافظه 128 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه (تا یک ترابایت)
  • نوع حافظه eMMC 5.1
دوربین اصلی
  • لنز واید 48 مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، فوکوس خودکار تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)
  • لنز اولترا واید 8 مگاپیکسل، پوشش 123 درجه، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/4.0 اینچ، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل
  • لنز ماکرو 2 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • دوربین تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.4
  • فلش LED، پانوراما، HDR
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
دوربین سلفی
  • لنز واید 13 مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/3.1 اینچ، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل
  • ضبط ویدیوی 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه
باتری
  • غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ 15 وات
اسپیکر
  • اسپیکر مونو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری
  • پشتیبانی از دالبی اتموس
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • بلوتوث 5.0
  • GPS
  • NFC (بسته به بازار عرضه)
  • رادیو FM
  • USB Type-C 2.0 ،OTG
سایر ویژگی‌ها
  • اثر انگشت در لبه کناری
  • شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما، سنسور مجاورت مجازی

بررسی گلکسی A22 از نظر طراحی و ساختار

سامسونگ در گوشی گلکسی A22 نسخه 4G از همان فرمول گوشی‌های میان‌رده خود استفاده کرده است و پنل پشتی و فریم این گوشی کاملاً پلاستیکی هستند. این موضوع باعث شده که گلکسی A22 تا حدی وزنی سبک داشته باشد. ابعاد 159.3×73.6×8.4 میلی‌متری و وزن سبک 186 گرمی این اسمارت‌فون، باعث شده‌اند که بتوانید به‌راحتی آن را در یک دست بگیرید.

بررسی گلکسی A22

وقتی به پنل پشتی این اسمارت‌فون نگاه می‌کنیم، چهار دوربین را می‌بینیم که به‌صورت مربعی شکل در یک ماژول مربعی در گوشه بالا سمت چپ قرار گرفته‌اند. شاید بتوان گفت که نحوه قرارگیری این دوربین‌ها تا حدی ما را یاد گوشی‌های آیفون می‌اندازد. یک فلاش LED هم در پایین ماژول دوربین و خارج از آن دیده می‌شود. مثل همه گوشی‌های سامسونگ، لوگوی این برند هم در وسط و پایین پنل پشتی حکاکی شده است که نشان از اصالت گوشی می‌دهد.

لبه سمت راست این اسمارت‌فون محل قرارگیری دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا و دکمه پاور است که با حسگر اثر انگشت ادغام شده است و سرعت نسبتاً خوبی دارد. خشاب سیم‌کارت هم در لبه سمت چپ این گوشی قرار گرفته است که از دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه به‌صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. لبه بالایی آن هم فقط یک میکروفون به‌تنهایی دیده می‌شود. در نهایت، یک اسپیکر، میکروفون، درگاه تایپ سی و جک هدفون 3.5 میلی‌متری را هم در لبه پایینی آن مشاهده می‌کنیم.

بررسی گلکسی A22 نشان می‌دهد که این گوشی رنگ‌بندی‌های خیلی جذابی دارد و شما می‌توانید این گوشی را در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و یا حتی بنفش خریداری کنید. همان‌طورکه انتظار می‌رود، در این گوشی میان‌رده و اقتصادی خبری از گواهی IP نیست و دربرابر نفوذ آب و گردو‌غبار مقاومتی ندارد.

پنل جلوی این گوشی محل قرارگیری نمایشگر شیشه‌ای آن است که حاشیه‌های نسبتاً زیادی در بالا و پایین آن دیده می‌شود و شاید کمی توی ذوق بزند. دوربین سلفی آن درون یک ناچ قطره‌ای با اندازه نسبتاً بزرگی در بالای نمایشگر دیده می‌شود که تا حدودی از جذابیت گوشی می‌کاهد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات گلکسی A22 از نظر نمایشگر

همان‌طورکه پیش‌ازاین نیز در بررسی مشخصات گلکسی A22 گفتیم، حاشیه‌های زیادی در بالا و پایین نمایشگر گوشی گلکسی A22 قرار گرفته است. نسبت نمایشگر به بدنه در این اسمارت‌فون به‌اندازه 84.3 درصد است. سامسونگ در این گوشی هوشمند یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع Super AMOLED با رزولوشن 720 در 1600 پیکسل و تراکم پیکسلی 274 پیکسل در اینچ قرار داده است.

بررسی گلکسی A22 فور جی
بررسی مشخصات گلکسی A22 نسخه 4G

این نمایشگر که از قابلیت HDR پشتیبانی می‌کند، روشنایی متوسطی دارد و حداکثر روشنایی آن در حالت HBM به‌اندازه 600 نیت می‌رسد. ازاین‌رو، نمایشگر این گوشی در فضای باز عملکرد متوسطی دارد و تا حدودی کار شما را راه می‌اندازد و چندان اذیت نمی‌شوید.

با بررسی گلکسی A22 متوجه می‌شویم که نمایشگر این گوشی با نرخ نوسازی 90 هرتزی عرضه می‌شود که در این بازه قیمتی کاملاً مناسب است. به همین دلیل هم موقع استفاده روزمره و استفاده از این گوشی برای برخی از بازی‌ها، می‌توانید از عملکرد نسبتاً روان آن لذت ببرید. به‌طور‌کلی، نمایشگر گوشی گلکسی A22 در این بازه قیمتی عملکرد و کیفیت خیلی خوبی دارد و چیز بیشتری از آن انتظار نمی‌رفت.

بررسی Galaxy A22 از نظر عملکرد

گوشی سامسونگ گلکسی A22 نسخه 4G به پردازنده میان‌رده مدیاتک هلیو G80 مجهز شده است. بررسی Galaxy A22 نشان می‌دهد که این پردازنده 12 نانومتری عملکرد متوسطی دارد و برای اجرای بازی‌های ویدیویی، بهتر است گرافیک را روی حالت متوسط قرار دهید. البته بعد از چند مدت بازی کردن، احتمال دارد کمی با لگ و باگ مواجه می‌شوید که کاملاً طبیعی است.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده که شامل 2 هسته Cortex-A75 با حداکثر فرکانس 2.0 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز می‌شود. مسئولیت پردازش گرافیکی این گوشی هوشمند هم بر عهده Mali-G52 MC2 است که عملکرد نسبتاً خوبی دارد.

بررسی Galaxy A22

شما می‌توانید گوشی گلکسی A22 سامسونگ را در نسخه‌های رم 4 و یا 6 گیگابایتی خریداری کنید که این نسخه‌ها در حافظه 64 و 128 گیگابایتی متفاوت هستند. برای این‌که بتوانید بازی‌های سبک را بهتر روی گوشی خود اجرا کنید، مطمئناً نسخه رم 6 گیگابایتی این گوشی عملکرد خیلی بهتری دارد و نباید خیلی روی رم 4 گیگابایتی آن حساب باز کنید.

بررسی گلکسی A22 نشان می‌دهد که نوع حافظه داخلی این گوشی هوشمند هم eMMC 5.1 است. درصورتی‌که خواستید برنامه‌ها و یا فایل‌های بیشتری روی گوشی خود نصب کنید، می‌توانید از یک کارت حافظه هم استفاده نمایید و فضای ذخیره گوشی خود را تا یک ترابایت افزایش دهید.

گوشی سامسونگ گلکسی A22 دارای سیستم‌عامل اندروید 11 و رابط کاربری One UI Core 3.1 است که می‌توان آن را به اندروید 12 و One UI 5 هم ارتقا داد. این رابط کاربری قابلیت‌های شخصی‌سازی خیلی خوبی دارد و برای کسانی که به محیط گوشی‌های سامسونگ علاقه دارند، کاملاً مناسب است.

به‌طورکلی، بررسی گلکسی آ 22 نشان می‌دهد که این گوشی برای کسانی که می‌خواهند از گوشی خود برای کارهای روزمره و فقط برخی بازی‌های سبک استفاده کنند، کاملاً مناسب است. البته فراموش نکنید که رم 6 گیگابایتی آن با حافظه 128 گیگابایتی عرضه می‌شود که عملکرد بهتری برای بازی‌ها دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی مشخصات فنی گلکسی A22 از نظر دوربین

همان‌طورکه در بخش طراحی هم به‌اختصار توضیح دادیم، چهار دوربین در پنل پشتی گلکسی A22 سامسونگ دیده می‌شود. دوربین اصلی این گوشی یک لنز 48 مگاپیکسلی واید است که از قابلیت‌های فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند. این لنز با دریچه دیافراگم 1.8، در شرایط نوری مناسب عکس‌های خیلی خوبی می‌گیرد و در این بازه قیمتی واقعاً خوب است.

بررسی Galaxy A22
بررسی Galaxy A22

با بررسی گلکسی A22 مشاهده می‌کنیم که لنز اولترا واید 8 مگاپیکسلی این اسمارت‌فون با پوشش 123 درجه و دریچه دیافراگم 2.2، افت کیفیت محسوسی نسبت به دوربین اصلی دارد. بااین‌حال، باز هم کار شما را به‌راحتی راه می‌اندازد و قابلیت نسبتاً خوبی دارد.

با دوربین تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی این اسمارت‌فون هم می‌توانید عکس‌های پرتره نسبتاً باکیفیتی ثبت کنید. البته شاید خیلی خوب سوژه را از بک‌گراند جدا نکند و برای این‌که زمینه به‌خوبی تار شود، باید کمی برای عکاسی با این گوشی وقت بگذارید. در نهایت، یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی هم در کنار بقیه دوربین‌های این گوشی دیده می‌شود که بیشتر جنبه تزیینی دارد و نمی‌توانید روی آن حساب باز کنید.

سامسونگ یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی در بالای نمایشگر گوشی گلکسی A22 نسخه فورجی قرار داده است که در شرایط نوری مناسب، به شما امکان ثبت عکس‌های نسبتاً خوبی را می‌دهد. هم دوربین اصلی و هم دوربین سلفی این گوشی هوشمند، از قابلیت ضبط ویدیوهای 1080 پیکسل با سرعت 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کنند.

شاید از نظر عددی فکر کنید که با این گوشی نمی‌توانید ویدیوهای نسبتاً خوبی بگیرید؛ بااین‌حال، باید به شما بگویم که در مقایسه با سایر رقبا، قابلیت فیلمبرداری گلکسی A22 در حقیقت کاملاً مناسب و رضایت‌بخش است.

بررسی گلکسی A22 از نظر باتری

موضوع خیلی مهمی که برای خرید گوشی هوشمند باید به آن توجه داشته باشید، نوع باتری گوشی است. سامسونگ در گلکسی A22 فورجی از باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت قابل‌قبول 5000 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است.

بررسی مشخصات فنی گلکسی A22

درصورتی‌که کاملاً معمولی از این گوشی هوشمند استفاده کنید، با یک بار شارژ کردن تا یک روز به‌راحتی شارژ را در خود نگه می‌دارد و نیازی ندارید آن را به شارژ بزنید. بااین‌حال، سرعت شارژ این گوشی چندان زیاد نیست و با آداپتور 15 واتی، مجبور هستید برای فول‌شارژ گلکسی آ 22 فورجی، نزدیک به 2 ساعت زمان بگذارید که شاید کمی اذیت کننده باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی Galaxy A22 از نظر اسپیکر و قابلیت‌های اتصال

احتمالاً در بخش طراحی هم متوجه شدید که فقط یک اسپیکر در گلکسی A22 سامسونگ وجود دارد. ازاین‌رو، سامسونگ در این گوشی فقط یک اسپیکر مونو بکار برده و خبری از اسپیکرهای استریو نیست. اما همین اسپیکر مونو هم عملکرد نسبتاً خوبی دارد و هم از نظر کیفیت و هم از نظر بلندی صدا، در این بازه قیمتی کاملاً رضایت‌بخش است.

خوشبختانه این اسمارت‌فون از قابلیت جک هدفون 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و می‌توانید خیلی راحت یک هندزفری سیمی به گوشی خود وصل کنید و از بازی کردن لذت ببرید. همچنین بررسی گلکسی A22 نشان داد که حسگر اثر انگشت در لبه سمت راست این گوشی با دکمه پاور ادغام شده و سرعت خوبی برای باز کردن قفل گوشی دارد.

کاملاً طبیعی است که در این بازه قیمتی، خبری از پشتیبانی از اینترنت سریع 5G نباشد. گلکسی A22 سامسونگ نسخه 4G در دو مدل تک‌ سیم‌کارت و دو سیم‌کارت عرضه می‌شود. از دیگر قابلیت‌های موجود در این گوشی هوشمند، می‌توان به مواردی مانند شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت مجازی و قطب‌نما اشاره کرد.

قیمت گلکسی A22 سامسونگ

گلکسی A22 سامسونگ با قیمت خوبی عرضه می‌شود و برای کاربرانی مناسب است که نیازی به اجرای برنامه‌های سنگین و بازی‌ها ندارند. قیمت گلکسی A22 سامسونگ در زمان عرضه نزدیک به 250 یورو بود. در حال حاضر شما می‌توانید این گوشی را با قیمت کمتر از 7 میلیون تومان خریداری کنید. البته فراموش نکنید که قیمت گلکسی A22 سامسونگ به نسخه‌های رم و حافظه داخلی آن بستگی دارد.

قیمت گلکسی A22
قیمت گلکسی A22

در نهایت، بررسی گلکسی A22 نشان داد که این اسمارت‌فون از همه نظر یک گوشی کامل برای افرادی است که نمی‌خواهند استفاده سنگین از گوشی خود داشته باشند و فقط از گوشی برای کارهای روزمره و عادی استفاده می‌کنند. پس اگر شما هم قصد خرید این گوشی را دارید، بهتر است از آن انتظار خیلی زیادی نداشته باشید.

سؤالات متداول

آیا گوشی گلکسی A22 سامسونگ ارزش خرید دارد؟

گوشی گلکسی A22 سامسونگ یکی از گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه این برند است که همه چیز را در حد یک میان‌رده اقتصادی ارائه می‌دهد. به همین دلیل هم اگر می‌خواهید برای کارهای معمولی خود یک گوشی داشته باشید و هزینه زیادی هم نپردازید، گلکسی A22 می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باشد.

قیمت گلکسی A22 فور جی در بازار ایران چقدر است؟

قیمت گلکسی A22 در زمان نگارش این مقاله، در حدود 5.000.000 تا 6.700.000 تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بررسی گلکسی A22 فورجی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    این گوشی تو مدلایa2x یه افسانه بود حیف که دیگه تولید نمیشه خودمم این گوشی رو دارم تا الان نه a23 و نه a24 صفحه امولد نداره

    پاسخ

    بزرگ ترین عیب الان سامسونگ داره اومده شارژ حذف کرده قیمت های یک شارژ اونم طرح حدود۵۰۰هزار تومان .مشکلات زیادی برای خرید گوشی سامسونگ به وجود اومده .ادم پشیمون میشه دیگه سامسونگ بگیره .بیشتر شارژ تقلبی هستن

    پاسخ

    من نزدیک 2ساله که دارمش ازعملکرد وسرعتش بی اندازه راضیم
    فقط هرچند وقتی یه هنگ کوچیک میکنه که توسط اسکن گوشی حل میشه وبرمیگرده به حالت اول
    من که هیچ عیب وایرادی نمیتونم روش بزارم
    ممنونم ازعوامل سامسونگ

    پاسخ

    تنها عیب این گوشی و بزرگترین عیب این گوشی این هست که اسمارت ویو ندارت من دوتا از این گوشی دارم و اینکه بخاطر اسمارت ویو از خرید این گوشی پشیمانم

    پاسخ