;
coinex

تاسیس بزرگترین نیروگاه تولید برق از موج دریا در ترکیه!

ترکیه قصد دارد با همکاری شرکت EWP در ساحل دریای سیاه بزرگترین نیروگاه تولید برق از موج دریا دنیا را برای استفاده از برق 100 درصد پاک بسازد.

شرکت Eco Wave Power (EWP) که در زمینه فناوری‌های مقرون‌به‌صرفه برای تبدیل انرژی موج‌های دریا به برق مهارتی در سطح جهانی دارد، بر اساس قراردادی که به‌تازگی منعقد کرده، قرار است بزرگ‌ترین نیروگاه تولید برق از موج‌ دریا جهان را در ساحل دریای سیاه در کشور ترکیه احداث کند. این پروژه کار خود را ابتدا با ساخت یک نیروگاه 4 مگاواتی در بندر «اردو» شروع خواهد کرد، با این حال در ادامه به نیروگاهی با توان 77 مگاواتی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: نخستین پهپاد ترکیه با موتور جت فراصوت معرفی شد [+ویدو]

ساخت بزرگترین نیروگاه تولید برق از موج دریا در ترکیه

این پروژه هزینه‌ای بالغ بر 150 میلیون دلار دربر خواهد داشت، اما هنوز تاریخ دقیقی جهت تکمیل‌شدن آن اعلام نشده است. شرکت EWP در راستای انجام این پروژه با یکی از شرکت‌های شهرداری اردو به نام Oren Ordu Eneas قرارداد همکاری منعقد کرده است. نیروگاه 77 مگاواتی این شرکت قرار است با آرایه‌ای ماژولار از شناورهای فولادی ساخته شود که متصل به یک‌سری بازوی پیستونی خواهد شد. سپس این بازوها موج‌ها را به ژنراتوری رسانده که توانایی تولید انرژی پایدار را دارند.

بزرگترین نیروگاه تولید برق از موج دریا

«اینا بریورمن»، مدیرعامل EWP در این رابطه اعلام کرد: «این توافق مهم به ما این مجوز را خواهد داد تا برای نخستین‌بار از امواج ترکیه برق پاک تولید کنیم. ترکیه با داشتن اهداف زیست‌محیطی جاه‌طلبانه و نزدیکی به مقر اصلی ما، محلی جذاب برای پیاده‌سازی و توسعه فناوری نوآورانه تبدیل انرژی موجی ماست». در همین راستا «مصطفی کمال مجید»، مدیرعامل شرکت Ordu Enerji نیز بیان داشت:

«شهر اردو با هدف ساخت یک شبکه برق خودکفا [در این منطقه]، همکاری با EWP را به‌عنوان راه مهمی برای محقق‌سازی استفاده از انرژی‌های 100 درصد پاک می‌بیند».

مطابق با داده‌های وزارت اطلاعات انرژی آمریکا، انرژی بالقوه سالانه از امواج دریا در سواحل ایالات متحده به حدود 2.64 کیلووات ساعت یا 64 درصد مجموع انرژی تولیدشده در آمریکا در سال 2019 خواهد رسید. اروپا نیز تصمیم دارد تا سال 2050 حداقل 100 گیگاوات از انرژی موردنیاز خود را از طریق امواج دریا به‌دست آورد. این مقدار برابر با 10 درصد نیاز کشورهای عضو در اتحادیه اروپا بوده بنابراین با حجم عظیمی از انرژی آزاد مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت بزرگترین نیروگاه تولید برق از موج دریا در ترکیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر