;
coinex

الزامی کردن باتری قابل تعویض در گوشی‌های هوشمند ؛ طرح‌های اجباری اتحادیه اروپا ادامه دارد!

الزامی کردن باتری قابل تعویض در گوشی‌های هوشمند یکی دیگر از طرح‌های اتحادیه اروپا مبنی‌بر نظارت مستقیم کاربران بر گوشی هوشمند خود است.

اتحادیه اروپا بازهم اقدامات سختگیرانه خود بر علیه شرکت‌های تولید گوشی هوشمند را از سر گرفت. در آخرین اقدام این اتحادیه، الزامی کردن باتری قابل تعویض در گوشی‌های هوشمند در دستور کار قرار گرفت. چند ماه پیش بود که اتحادیه اروپا در یک اقدام عجیب، اپل را وادار به استفاده از پورت شارژ Type-c در گوشی‌های هوشمند خود کرد.

بیشتر بخوانید: اجبار اپل به پشتیبانی از اپ استورهای شخص ثالث در iOS ؛ اتحادیه اروپا رها نمی‌کند!

الزامی کردن باتری قابل تعویض در گوشی‌های هوشمند

هیچ راهی برای نادیده گرفتن این واقعیت وجود ندارد که اتحادیه اروپا سخت در تلاش بوده تا در نحوه استفاده از گوشی‌های هوشمند تفاوت ایجاد کند. در طول چند ماه گذشته، ما دیدیم که چگونه اتحادیه اروپا اپل را برای استفاده اجباری از USB Type-C تحت فشار قرار داده است. علاوه‌بر این، قانونی نیز درحال کار است که به کاربران دستگاه‌های آیفون و آیپد امکان استفاده از فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث درکنار اپ استور اپل را می‌دهد.

در آخر، اتحادیه اروپا همچنین به‌دنبال اعمال به‌روزرسانی‌های امنیتی 5 ساله و سیستم‌عامل 3 ساله برای آیفون‌ها و دستگاه‌های اندرویدی است. اکنون، آخرین تلاش اتحادیه اروپا بر روی آسان‌تر کردن تعویض باتری گوشی‌های هوشمند برای همه کاربران متمرکز شده است؛ موردی که چندسالی می‌شود در هیچ دستگاه هوشمندی شاهد آن نبوده‌ایم.

الزامی کردن باتری قابل تعویض در گوشی‌های هوشمند

اتحادیه اروپا به‌تازگی مقررات جدیدی را برای پایدارتر کردن و استفاده مجدد از باتری گوشی‌های هوشمند پیشنهاد کرده است. مقررات جدید فقط این نیست که شما بتوانید باتری را تعویض کنید. بااین‌حال، جنبه‌هایی مانند چرخه عمر باتری، استخراج مواد، دفع و غیره را نیز درنظر می‌گیرد. اگر این مقررات اجرایی شود، باتری‌های قابل تعویض گوشی‌های هوشمند درنهایت می‌توانند پس از غیبت چندین ساله، بازگردند.

علاوه‌بر این، پیشنهاد جدید همچنین اطلاعات بیشتری در مورد باتری تلفن خریداری‌شده را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر می‌کند. این تغییر ازطریق برچسب‌ها یا کدهای QR معرفی می‌شود. اگر زمانی که در اتحادیه اروپا هستید باتری گوشی خریداری کرده باشید، می‌توانید اطلاعاتی مانند ظرفیت، عملکرد، دوام، ترکیب شیمیایی و موارد دیگر را به‌دست آورید.

مقررات جدید نه‌تنها به‌نفع مصرف‌کنندگان بلکه به‌نفع جامعه به‌عنوان یک کل است، زیرا بر اساس این پیشنهاد، تولیدکنندگان باید شروع به کار و اجرای این پیشنهاد کنند که خطرات اجتماعی و زیست‌محیطی مرتبط با تولید باتری را برطرف می‌سازد. این بدان معناست که باتری‌های تولیدشده باید دارای حداقل سطح مواد بازیافتی از 16 درصد کبالت، 85 درصد سرب، 6 درصد لیتیوم و 6 درصد نیکل باشند.

الزامی کردن باتری قابل تعویض در گوشی‌های هوشمند

آخرین مقررات اتحادیه اروپا فقط به باتری استاندارد گوشی‌های هوشمند تعمیم نمی‌یابد و درحقیقت باتری‌های SLI ،LMT ،EV و صنعتی را نیز دربرمی‌گیرد. درحالی‌که همه این‌ها عالی به‌نظر می‌رسد، سازندگان هنوز سه سال و نیم فرصت دارند تا شروع به طراحی باتری‌هایی کنند که به کاربران امکان می‌دهد «خودشان به‌راحتی آن‌ها را جدا کرده و جایگزین کنند».

ایده اینکه بتوانم باتری گوشی خود را تعویض کنم، دوست‌داشتنی به‌نظر می‌رسد؛ اما با شناخت از شرکت‌هایی مانند اپل و سامسونگ، این کار آسانی نیست. مطمئناً، حرکت حق تعمیر عالی بوده است، اما باید درک کنیم که تعویض باتری‌ها در مرحله فعلی نیاز به سطح خاصی از مهارت دارد که کاربران عادی از آن برخوردار نیستند. از طرف دیگر، تعویض باتری توسط کاربر ایده بسیار خوبی هستند. شما باتری را بیرون می‌آورید، باتری جدید را درون دستگاه خود قرار می‌دهید و بلافاصله آماده استفاده از آن هستید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص الزامی کردن باتری قابل تعویض در گوشی‌های هوشمند چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    خدایی دمشون گرم
    باتری غیر قابل تعویض مضخرف ترین ایده ای بوده تا حالا دیدم

    پاسخ