;
coinex

رمزگشایی نسخه پزشکان با قابلیت جدید گوگل لنز

خواندن نسخه‌های دارویی پزشکان شاید جزو سخت‌ترین کارهای دنیا باشد، به همین منظور گوگل لنز به دنبال ارائه قابلیتی منحصربفرد جهت رمزگشایی نسخه پزشکان است.

به دلیل اینکه بیشتر پزشکان با عجله و به سرعت نسخه‌های دارویی را یادداشت می‌کنند، خواندن نوشته‌های آن‌ها برای بیماران بسیار سخت خواهد بود. از همین روی، تا به امروز شرکت‌های بسیاری در حوزه فناوری به دنبال حل این مشکل رفته‌اند. در حال حاضر نیز نوبت به گوگل رسیده است تا با سرویس گوگل لنز راه‌حلی برای رمزگشایی نسخه پزشکان ارائه کند.

بیشتر بخوانید: ردیابی گوشی سرقت شده بدون اتصال به اینترنت ؛ گوشی خاموش خود را با آپدیت جدید گوگل پیدا کنید!

رمزگشایی نسخه پزشکان با گوگل لنز

به گزارش تک‌کرانچ، هند بزرگ‌ترین مصرف‌کننده سرویس گوگل لنز در بین همه کشورهای دنیا بوده و به همین دلیل این شرکت هر سال کنفرانسی را در این کشور برگزار می‌کند تا از پروژه‌های جدید خود رونمایی کند.

گوگل در این کنفرانس سالانه خود در کشور هند خبر از همکاری با جامعه داروسازان، جهت حل مشکل رمزگشایی نسخه پزشکان داده است. آن‌ها از طریق قابلیتی که به‌زودی برای سرویس گوگل لنز ارائه خواهد شد، به کاربر این امکان را می‌دهند تا با تهیه تصویری از نسخه دارو توانایی رمزگشایی از این نوشته‌های غیرقابل فهم را داشته باشند.

رمزگشایی نسخه پزشکان

هنگامی که تصویر نسخه در اپلیکیشن آپلود و مورد پردازش قرار می‌گیرد، گوگل لنز تشخیص می‌دهد که پزشک چه داروهایی را در آن نوشته است. یکی از مدیران گوگل در این کنفرانس نمونه‌ای از عملکرد این ویژگی جدید گوگل لنز را روی صحنه نشان داد. البته این شرکت هنوز درباره زمان قرار دادن این ویژگی در اختیار عموم کاربران تاریخی را اعلام نکرده است.

در این رویداد همچنین غول موتور جستجوی جهان از کار روی مدل یکپارچه جدیدی به منظور پوشش بیش از 100 زبان هندی خبر داد که پشتیبانی از امکانات مختلف گفتاری و نوشتاری را برای سرویس‌های این شرکت به ارمغان خواهد آورد.

لازم به ذکر است که هند یکی از بازارهای اصلی گوگل بوده و در این بازار بیش از یک میلیارد کاربر جذب کرده است. با همه این تفاسیر، گوگل در سال جاری میلادی شرایط سختی را در این کشور تجربه کرده؛ زیرا در ماه‌های گذشته دو بار از سوی رگولاتور ضدانحصار هند تحت فشار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رمزگشایی نسخه پزشکان با گوگل لنز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر