;
coinex

عدم همخوانی کیفیت سوخت مصرفی با استاندارد یورو 5 عامل آلودگی هوا است!

در اظهار نظری جدید، رئیس اداره صحه‌گذاری ایران‌خودرو عدم همخوانی کیفیت سوخت مصرفی با استاندارد یورو 5 را به عنوان عامل آلودگی هوا معرفی کرده است.

رئیس اداره صحه‌گذاری و تأیید نوع محصول شرکت ایران‌خودرو، ضمن اشاره به کاهش عمر خودروهای ایرانی به دلیل استفاده از سوخت بی‌کیفیت، عدم همخوانی کیفیت سوخت مصرفی با استاندارد یورو 5 را به عنوان عامل آلودگی هوا معرفی کرد. وی معتقد است که برای بهره‌گیری درست از صنایع باید استانداردسازی درستی نیز در آن‌ها صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: سوخت مازوت چیست و چه تاثیری بر آلودگی هوا دارد؟‌

عامل آلودگی هوا، عدم همخوانی کیفیت سوخت مصرفی با استاندارد یورو 5 است

رئیس اداره صحه‌گذاری و تأیید نوع محصول شرکت ایران‌خودرو در گفت‌وگوی اخیر خود به عدم تناسب کیفیت سوخت با استانداردهای خودرویی و پیامدهای اجتماعی و زیست‌محیطی آن اشاره کرده است. به گفته این مقام مسئول:

با اینکه به خودروسازان تکلیف شده تا محصولات خود را مطابق با استاندارد یورو ۵ تولید کنند، اما کیفیت سوخت مصرفی فعلی در کشور اثربخشی این استاندارد را از بین می‌برد.

عامل آلودگی هوا، عدم همخوانی کیفیت سوخت مصرفی با استاندارد یورو 5 است 

بنزین بی‌کیفیت موجود در شبکه سوخت‌رسانی کشور با استاندارد آلایندگی یورو ۵ تطابق ندارد و نه‌تنها به افزایش آلودگی هوا کمک می‌کند، بلکه موجب تخریب موتور خودروهای جدید نیز می‌شود. سوخت مصرفی فعلی در شبکه، با سیستم‌های احتراقی و کنترلی خودروهای امروزی همخوانی ندارد و علاوه بر افزایش هزینه نگهداری، طول عمر مفید ماشین را کاهش می‌دهد و مصرف‌کننده را به‌زحمت می‌اندازد.

اکثر خودروهای امروزی به‌سبب محدودیت در فناوری، از موتورهای مجهز به توربوشارژ استفاده می‌کنند. این موتورها با استاندارد آلایندگی یورو ۵ مطابقت دارند، اما زمانی مفید خواهند بود که بنزین مصرفی آن‌ها نیز از کیفیت مناسب برخوردار باشد. در غیر این صورت نه‌تنها کمکی به کاهش آلودگی نمی‌شود، بلکه موتور ماشین زودتر از حد انتظار خراب می‌شود و کارایی خود را از دست می‌دهد.

استانداردها نقش بسزایی در صنایع متعدد، مخصوصاً صنایع خودروسازی دارند. توسعه و پیروی از استانداردها نه‌تنها باعث افزایش اطمینان و رضایت مصرف‌کنندگان می‌شود، بلکه توانایی تولیدکنندگان و حس رقابت‌پذیری آن‌ها را نیز بهبود می‌بخشد. استانداردها نمودی از توسعه‌یافتگی یک کشور به‌حساب می‌آیند که باعث رشد و ترقی آن کشور می‌شوند.

بااین‌وجود، زمینه‌سازی تحقق یک استاندارد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که دولت پیروی از استاندارد یورو ۵ را جهت ساخت خودرو اجباری می‌کند، می‌بایست به فکر سوخت‌رسانی مناسب به محصول مبتنی بر این استاندارد نیز باشند. کیفیت سوخت مصرفی تأثیر قابل‌توجهی روی رفتار خودرو دارد و به همین خاطر، استانداردهای سوخت متناسب با استانداردهای خودرو تعریف می‌شود.

بااین‌وجود، عدم تناسب کیفیت سوخت با استانداردهای خودرویی، پیامدی به‌غیر‌از ایجاد مشکلات متعدد برای خودروساز و مصرف‌کننده، افزایش آلودگی محیط‌زیست و به‌طور کلی ضرر به سرمایه‌های ملی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم همخوانی کیفیت سوخت مصرفی با استاندارد یورو 5 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    سلام من کارت ملی اجاره میدم تا بحال هیچی بنامم نخورده اخر کد ملی ۷۷۸ ۰۹۰۵۶۸۰۰۵۴۱

    پاسخ

    کارت ملی 1381967175 کجا اجاره بدیم 09044983780

    پاسخ

    09140335929. ) (((کدملی اجاره ای باتمام اولویت ها بانازلترین قیمت))))

    پاسخ

    من کارت ملی دارم اجاره میدم هنوز ماشینم بنامم نخورده ۰۹۰۳۸۸۸۹۱۹۰

    پاسخ

    کارت ملی برای اجاره یا فروش میخواهی پیام بده 09216026940

    پاسخ