;
coinex

ماشین‌های پرنده Aska در CES 2023 با امکان پیش‌خرید رونمایی شدند

ماشین‌های پرنده Aska با امکان پیش‌خرید رونمایی شدند. با این ماشین پرنده می‌توان به آینده سفر کرد و دنیای اسرارآمیز را کشف کرد.

ماشین‌های پرنده Aska در نمایشگاه CES 2023 رونمایی شدند. شرکت Aska در هنگام معرفی این دستگاه، اعلام کرد که مشتریان از هم‌اکنون می‌توانند نسبت به پیش‌خرید این ماشین، اقدام کنند. شاید بتوان CES 2023 نوآورانه‌ترین و بهترین نمایشگاه CES در تمامی ادوار دانست. در این نمایشگاه تاکنون دستگاه‌های مختلفی با تکنولوژی‌های عجیب و کاربردی معرفی شده است که دلیل اصلی آن نیز قطعاً پیشرفت تکنولوژی است.

بیشتر بخوانید: ابرخودرو BYD U9 معرفی شد؛ سوپراسپرتی مدرن در حد برترین‌های لامبورگینی!

ماشین‌های پرنده Aska در CES 2023 رونمایی شد

احتمالاً به‌یاد دارید که چندسال قبل، خودروهای پرنده به‌اندازه‌ی ضرب‌المثل فیل‌ها پرواز می‌کنند عجیب‌وغریب بود. با وجود اینکه فیل‌ها همچنان نمی‌توانند پرواز کنند پیشرفت سرسام‌آور فناوری ما را وارد عصر جدیدی کرده که در آن شاهد نمونه‌هایی از ماشین‌ های پرنده هستیم که همین حالا نیز می‌توانید یکی از آنها را پیش‌ خرید کنید‌.

همانطور که انتظار می‌رفت، نمایشگاه CES 2023 اوج هنر شرکت‌های حوزه‌ی فناوری را درمورد آینده‌ خودروهای هوشمند به ما نشان داد. در همین راستا، Aska نمونه‌ اولیه خودرو پرنده‌ی الکتریکی عمود برخواست خود به نام A5 را رونمایی کرد که از ویژ‌گی‌هایی مثل فرود عمودی نیز بهره می‌برد.

ماشین‌های پرنده Aska در CES 2023 رونمایی شد

Aska A5 که مجهز به باتری‌های برقی و موتور گازی کوچک است و با هربار شارژ می‌تواند تا 250 مایل یا حدود 400کیلومتر مسافت هوایی را طی کند. این کار زمان سفرهای چندمایلی را به نصف کاهش می‌دهد.

نمونه اولیه‌ای که روز پنجشنبه در وگاس به نمایش گذاشته‌شد، یک وسیله نقلیه چهار نفره با اندازه‌ای مشابه یک SUV استاندارد بود. اما ملخ و بال‌های آن باعث می‌شود بیشتر شبیه هلیکوپتر به‌نظر برسد.

Aska اعلام کرده است خودرو پرنده‌ی آن درحالت رانندگی، در یک مکان پارک معمولی جا می‌شود. اما وقتی نوبت به پرواز میرسد، به ناحیه‌ای به‌ابعاد یک هلی‌پد یا باند معمولی‌تر نیاز خواهید داشت.

طبق بیانیه‌ای مطبوعاتی Aska A5 می‌تواند در کمتر از پنج ثانیه در فضایی با ابعاد حدود 250 فوت (حدود ۷۶ متر) به‌ پرواز درآورد. علاوه‌براین، طراحی Drive and Fly آن به کاربران اجازه می‌دهد که از حالت رانندگی به حالت پرواز جابه‌جا شوید. به گفته Aska، این رویکرد، سفر را مقرون‌به‌صرفه‌تر و آسان‌تر می‌سازد.

رانندگان این خودرو پرنده می‌توانند مانند هر وسیله نقلیه برقی دیگری، باتری الکتریکی را در خانه یا در ایستگاه برق الکتریکی شارژ کنند. موتور گازسوز کوچک این محصول نیز امکان طی‌کردن 50 مایل دیگر را فراهم می‌کند. گفتنی است که این موتور به بنزین سوپر نیاز دارد.

اگر برای طول رفت‌و‌آمد صبحگاهی خود آماده پرواز بر روی ترافیک هستید، می توانید همین حالا با یک سپرده 5000 دلاری، جایگاه خود را در لیست پیش‌ خرید این ماشین‌ پرنده تضمین کنید. قیمت این محصول پس‌از عرضه، معادل 789 هزار دلار خواهد بود. البته بهتر است فعلاً خیلی هیجان‌زده نشوید؛ زیرا تا زمانی‌که A5 مجوز FAA را دریافت نکند، قادر به پرواز نخواهد بود.

ماشین‌های پرنده Aska در CES 2023 رونمایی شد

انتظار می‌رود در سال 2026 سرویس سواری براساس تقاضای Aska با تأییدیه‌ FAA راه‌اندازی شود. بنابراین حتی اگر نمی‌خواهید خودتان آن را خریداری کنید، شاید بتوانید از تجربه‌ی استفاده از سرویسی شبیه اوبر ولی با خودروهای پرنده، لذت ببرید.

Aska به‌عنوان نسل جدیدی از وسیله‌ نقلیه‌، راحتی یک خودرو را با سهولت و کارایی پرواز VTOL و STOL ترکیب می‌کند. گایه کاپلینکسی، بنیان‌گذار و مدیرعامل Aska می‌گوید A5 وسیله‌ی نقلیه‌ای است که فقط افراد عادی را مدنظر قرار نداده است، بلکه پتانسیل تجاری قابل‌توجهی در حوزه‌های مختلف ازجمله خدمات اضطراری، نظامی و همچنین حمل‌ونقل مبتنی‌بر تقاضا دارد.

آسکا می‌گوید قصد دارد آزمایش پرواز در مقیاس کامل را پس از CES انجام دهد و تجاری‌سازی آن را در سال 2026 هدف قرار داده‌است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ماشین‌های پرنده Aska چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر