;
coinex

نسل جدید لپ تاپ‌های لنوو لجین رونمایی شدند ؛ سخت‌افزاری قدرتمند در هم‌آمیخته با هوش مصنوعی

نسل جدید لپ تاپ‌های لنوو لجین رونمایی شد. این لپ‌تاپ‌های قدرتمند با فناوری هوش مصنوعی درهم‌آمیخته شده‌اند.

نسل جدید لپ تاپ‌های لنوو لجین با بهره‌گیری از هوش مصنوعی در نمایشگاه CES 2023 معرفی شدند. صفمه‌نمایش این لپ‌تاپ‌ها 16 اینچ با نرخ 240 هرتز بوده که در نوع خود بی‌نظیر است. لنوو برای افزایش کارایی و نمایش پویای نرخ فریم از تراشه Lenovo LA AI استفاده کرده است. همچنین این لپ‌تاپ‌ها قادرند گرمای شدید دستگاه را کنترل کنند و کارایی خود را به حداکثر برسانند.

بیشتر بخوانید: لپ تاپ جدید لنوو با دو نمایشگر معرفی شد

نسل جدید لپ تاپ‌های لنوو لجین با هوش مصنوعی رونمایی شدند

لنوو طی رویداد CES 2023 از چهار مدل لپ تاپ جدید با کاربری چندمنظوره رونمایی کرده که از فناوری هوش مصنوعی این شرکت بهره می‌گیرند. این دستگاه‌ها به تراشه Lenovo LA AI مجهز هستند که به‌گفته شرکت می‌تواند به‌صورت پویا نرخ فریم را تنظیم کند، حداکثر آستانه تحمل گرما را افزایش داده و عملکرد کلی را ارتقا دهد.

لنوو از طریق ادغام تراشه هوش مصنوعی خود و نرم‌افزار +AI Engine، برای استقرار الگوریتم یادگیری ماشینی جهت تنظیم عملکرد بهینه سیستم استفاده می‌کند. این شرکت چینی مدعی است که به‌لطف این فناوری، نظارت بر نرخ فریم، قدرت طراحی حرارتی بالاتر (TDP) و سایر تغییرات در بخش عملکرد و کارایی از این طریق در مقایسه با نسل‌های قبلی افزایش می‌یابد.

در میان لپ تاپ های جدید، لنوو Legion Pro 7i از بالاترین مشخصات برخوردار شده و قیمت آن از 2000 دلار آغاز می‌شود. این نسخه از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل در کنار GPU سری GeForce RTX انویدیا استفاده می‌کند.

نسل جدید لپ تاپ‌های لنوو لجین با هوش مصنوعی رونمایی شدند

لپ تاپ لنوو Legion 7i دارای نمایشگر 16 اینچ QHD با نرخ نوسازی 240 هرتزی است. نسخه‌های مجهز به پردازنده گرافیکی انویدیا از سیستم مدیریت حرارت ColdFront 5.0 بهره می‌برند که شامل یک محفظه بخار بسیار عریض در امتداد پردازنده و کارت گرافیک است. مدل‌های پایین‌تر به‌عنوان جایگزین به محفظه بخار اختصاصی پردازنده با لوله‌های حرارتی هیبریدی مجهز خواهند بود.

به‌نقل از لنوو، سیستم خنک‌کننده جدید با جلوگیری کامل از افزایش حرارت، قادر به ارائه توان ۲۳۵ واتی است. علاوه بر آن، این سری از باتری ۹۹.۹۹ وات ساعت نیرو می‌گیرد که بزرگ‌ترین نمونه مجاز برای سفرهای هوایی است و از شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ های لنوو Legion 5 پرو و 5i اندکی ارزان‌تر هستند و از قیمت 1460 دلار برای نسخه AMD (با پردازنده مرکزی سری رایزن 7000) و 1480 دلار برای نسخه اینتل (نسل سیزدهم) آغاز می‌شوند. لنوو در این دو مدل نیز از تراشه جدید هوش مصنوعی و سیستم مدیریت حرارت ColdFront 5.0 استفاده خواهد کرد. سری پرو 5 هم‌چنین با جدیدترین کارت‌های گرافیک انویدیا عرضه می‌شوند و نمایشگری 16 اینچی با وضوح WQXGA و نرخ رفرش 240 هرتزی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نسل جدید لپ تاپ‌های لنوو لجین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر