;
coinex

طرح خرید ترافیک تولیدشده توسط تولیدکنندگان محتوا در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد

اعضای شورای‌عالی فضای مجازی جهت حمایت از رونق تولید محتوا در فضای مجازی، طرح خرید ترافیک تولیدشده توسط تولیدکنندگان محتوا از سوی اپراتورها را پیشنهاد کردند.

روز سه‌شنبه طی جلسه شورای‌عالی فضای مجازی به ریاست آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت امنیت و حملات سایبری در کشور، اقدامات صورت‌گرفته جهت مقابله و خنثی‌سازی آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: کاهش بودجه توسعه شبکه ملی اطلاعات در بودجه 1402

طرح خرید ترافیک تولیدشده توسط تولیدکنندگان محتوا

در خلال جلسه برگزار شده، جهت حمایت از تولید محتوا در فضای مجازی و شکل‌گیری زمینه‌های رونق اقتصادی در این حوزه، برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعیین شد که نسبت به خریداری حجم ترافیک تولید شده از سوی بخشی از تولیدکنندگان محتوای بخش خصوصی مانند پیام‌رسان‌های داخلی که از مکانیزم مشخصی برای فروش محتوای تولید شده برخوردار نیستند، اقدام کرده و سپس این محتوا را به اپراتورها بفروشد.

خرید ترافیک تولیدشده توسط تولیدکنندگان محتوا

همچنین طبق تصمیمات این جلسه، طبق آیین‌نامه‌ی در حال تهیه شورای ‌عالی فضای مجازی، قرار بر تشکیل ماهی یک بار جلسات شوراهای استانی فضای مجازی، به ریاست استاندار و با حضور تمام دستگاه‌های فعال در حوزه فضای مجازی در استان شده است.

در پایان جلسه همچنین اعضا به بررسی میزان اجرای تصمیم تشکیل شوراهای متناظر استانی که در شورای ‌عالی فضای مجازی در ابتدای دولت سیزدهم گرفته شده بود، پرداختند. بر همین اساس تاکنون شاهد تشکیل شوراهای متناظر در 10 استان بودیم، که طبق تصمیم این جلسه قرار بر تشکیل این شوراها در سایر استان‌های کشور تا پایان سال گذاشته شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره طرح خرید ترافیک تولیدشده توسط تولیدکنندگان محتوا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر