;
coinex

آپدیت helpful content ؛ آخرین آپدیت گوگل در دسامبر 2022 با سایت ها چه می‌کند؟

آپدیت helpful content گوگل در آذر ماه 1401 اجرایی شد، این آخرین آپدیت از سیستم محتوای مفید گوگل بود که چندی قبل در کنار آپدیت  link spam باعث شده است که در حال جاضر بسیاری از سایت ها نوسانات زیادی را در نتایج جستجو گوگل تجربه کنند.

تقریبا شرایط بدین گونه است که حدود 15 روز یا 2 هفته هر آپدیت گوگل به زمان نیاز دارد تا از لحظه اجرایی شدن، تاثیرات خود را نشان دهد. بنابراین با توجه به اینکه این آپدیت در 6 دسامبر 2022 (15 آذر 1401) اجرایی شده، چند روزی می شود که بسیاری از وب مستران یا کارشناسان سئو، تغییرات نتایج موتور جستجوی گوگل را تجربه می کنند. این تغیرات برای برخی خوشایند بوده و شاید برای عده ای چندان هم رضایت بخش نبوده باشد، اما به یاد داشته باشید که آپدیت helpful content در طول زمان جایگاه های خود را بهبود خواهد داد، پس به توصیه خود گوگل، سعی کنید که محتواهای غیرمفید سایت را غربال کنید.

آپدیت helpful content چیست و چه کاری با محتوا می‌کند

سایت توسعه دهندگان گوگل به تازگی مطلبی در خصوص آپدیت هلپ فول کانتنت (helpful content update) نوشته و توضیح داده است سیستم helpful content در واقع سیگنالی است که توسط سیستم های خودکار رتبه بندی گوگل مورد استفاده قرار می‌گیرد تا مطمئن شود که کاربران در نتایج جستجوی گوگل یک محتوای مفید اورجینالی را می بینند که بوسیله یک فرد و برای افراد نگارش شده است. در واقع برای گوگل بسیار مهم است که تجربه کاربری یوزر واقعی را بررسی کند و ببیند که با محتوای سایت چگونه برخورد کرده است.

سیستم محتوای مفید (helpful content) چگونه کار می‌کند

سیستم helpful content پاداش بیشتر را به محتوایی می‌دهد که یوزر احساس می‌کند جواب خود را از آن مطلب گرفته و به اصطلاح تجربه خوشایندی از آن داشته است. طبیعتا محتواهایی که انتظار کاربر را برآورده نکرده‌اند در این رتبه بندی جایگاه خوبی نخواهند داشت.

.

سایت توسعه دهندگان می‌گوید:

این سیستم سیگنالی را در سراسر سایت تولید می‌کند که ما آن را در کنار بسیاری از سیگتال های دیگر، برای رتبه بندی صفحات وب در نظر میگیریم. سیستم ما به صورت خودکار محتواهایی را شناسایی می‌کند که به نظر می‌رسد ارزش کمی دارد یا به قولی دیگر برای کسانی که جستجو می کنند مفید نیست.

این بدان معناست که محتوای تولید شده توسط کاربر اگر سیگنال ها و پارامترهای دیگر گوگل را داشته باشد حتی اگر در سایت هایی منتشر شوند که توسط گوگل به عنوان محتوای غیرمفید طبقه بندی شده است؛ همچنان می‌تواند رتبه خوبی در نتایج جستجو به دست آورد. در واقع این سیگنال گوگل برای خودش وزنی دارد. پس اگر سایتی محتوای غیرمفید بیشتری داشته باشد، طبیعتا تاثیر آن نیز قوی تر خواهد بود.

بتابراین اگر این چند روز احساس کرده اید که نتایج برخی از محتواهای منتشر شده در سایت شما تغییری کرده است، بدانید که احتمال زیادی دارد که سیستم helpful content در حال انجام وظیفه خود است. اگر این تعییرات منجر به افت رتبه جایگاه شما در نتایج جستجوی گوگل شده است، باید سریعا دست بکار شوید. محتواهای قبلی خود را یا آپدیت کرده و یا اگر ارزشی از نظر محتوایی ندارند. آنها را حذف کنید.

ممکن است اینجا سوالی پیش بیاید که اگر یک سایت محتوای غیرمفید خود را حذف کند، چقدر طول می کشد تا مجدد آپدیت helpful contetnt به نفع او عمل کند؟

گوگل پاسخ می‌دهد:

سایت هایی که توسط این سیستم شناسایی می‌شوند، ممکن است که سیگنال خود را در یک دوره چند ماه به دست آورند. طبقه بندی کننده های ما به طور مداوم اجرا می شوند و این موضوع اجازه می دهد تا هم سایت های تازه تاسیس و هم سایت های قدیمی مورد ارزیابی مداوم قرار بگیرند. اگر محتواهای غیرمفید همچنان در درازمدت هم اصلاح نشده باشند، طبقه بندی دیگر اعمال نخواهد شد.

از سوی دیگر گوگل به صورت دوره ای نحوه تشخیص محتوای غیر مفید خود را توسط طبقه بندی کننده ها اصلاح می کند. وقتی محتواها با سیستم آپدیت محتوای مفید گوگل (helpful content update) ارزیابی می‌شوند، گوگل آن را در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)با یوزر به اشتراک می گذارد پس از اتمام انتشار چندین به روزسانی، اگر طبقه بندی کننده اصلاح شده ببیند که محتوا بهبود پیدا کرده، این احتمال وجود دارد که طبقه‌بندی کننده‌ی قبلی، دیگر اعمال نشود. این آپدیت سیگنال جدیدی برای این طبقه بندی کننده ها محسوب شده و آپدیت helpful contetnt را برای همه زبان ها به ارمعان آورده است.

شما چه تجربه ای از آخرین آپدیت گوگل دارید؟ آیا به روزرسانی محتوای مفید، نتایج رتبه بندی جایگاه های شما را در SERP بهبود داده یا شما هم افت نتایج را تجربه می کنید؟

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر