;
coinex

زیان 121 میلیارد تومانی باسلام در 6 ماه نخست سال 1401

زیان 121 میلیارد تومانی باسلام در سال 1401 تا آخر شهریورماه بسیار عجیب به ‌نظر می‌رسد. این استارتاپ خرید و فروش آنلاین ممکن است در نهایت ورشکسته شود.

برطبق بررسی صورت‌های مالی صندوق پیشگام، زیان 121 میلیارد تومانی باسلام مشخص شده است. این استارتاپ خرید و فروش آنلاین در 6 ماه اول سال به این میزان از زیان مالی رسیده است. باید دید آیا باسلام می‌تواند ضرر مالی خود را جبران کند.

بیشتر بخوانید: مهاجرت استارتاپ‌ها برای اینترنت به کشورهای همسایه

زیان 121 میلیارد تومانی باسلام چه خساراتی به این شرکت زده است؟

بررسی صورت‌های مالی صندوق پیشگام نشان می‌دهد، «باسلام» طی 6 ماه ابتدایی امسال با زیان خالص 121 میلیارد تومانی روبه‌رو شده است. جمع درآمدهای این شرکت برای بازه زمانی یادشده، 8.2 میلیارد تومان گزارش شده است؛ شرکتی که ارزش حدودا 1100 میلیارد تومانی دارد.

گزارش صورت‌های مالی حسابرسی‌شده دوره شش‌ماهه این صندوق در کدال منتشر شده است که در آن صورت‌های سود و زیان شرکت‌هایی که در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند قرار دارد. باسلام یکی از همین شرکت‌هاست و آمارهای قابل‌توجهی از عملکرد آن منتشر شده است.

زیان 121 میلیارد تومانی باسلام چه خساراتی به این شرکت زده است؟

براساس این گزارش، «توسعه و تدبیر جوامع سلام» که با نام «باسلام» شناخته می‌شود، طی شش ماه ابتدایی امسال درآمدی 8.2 میلیارد تومانی داشته است. این شرکت در مدت یادشده 121 میلیارد تومان زیان کرده است.

این شرکت در سال 1400 نیز درآمدی 13.3 میلیارد تومانی داشته که در 6 ماه سال جاری، توانسته است بیش از 60 درصد از درآمد سال گذشته را محقق کند.

زیان 121 میلیارد تومانی باسلام چه خساراتی به این شرکت زده است؟

زیان خالص باسلام در سال گذشته نیز 117 میلیارد تومان گزارش شده است. با توجه به تبلیغات گسترده این پلتفرم در صدا‌وسیما، بعید نیست صورت‌های مالی باسلام در 6 ماه دوم سال 1401 دستخوش تغییراتی قابل‌توجه شود و درآمد آن افزایش یابد.

صندوق جسورانه رشد یکم پیشگام درحال‌حاضر در شرکت‌های نواندیشان گلشن سلامتی (با برند تجاری مو تن رو)، شرکت فنی مهندسی مکانیک همراه آریا توسن (با برند تجاری همراه مکانیک)، شرکت توسعه و تدبیر جوامع سلام (با برند تجاری باسلام)، شرکت فن‌آوران یادگیری یاسان (با برند تجاری آکادمی یاسان)، شرکت بینش هوشمند نسل پیشرو (با برند تجاری یوآیدی)، شرکت همیار سریع پارس (با برند تجاری میاره)، شرکت ایده کاوان سرآمد سیستم (با برند تجاری بهترینو-ویترین)، شرکت بهان کیمیا آنزیم (با برند تجاری کیمیازیم) و نیلگون رنگدانه زنجان، متعهد به سرمایه‌گذاری شده که از مبلغ مورد تعهد تا شهریورماه امسال، 82 میلیارد تومان پرداخت شده است.

ارزش باسلام چقدر است؟

نکته قابل‌توجه دیگر گزارش عملکرد شش‌ماهه صندوق پیشگام، تخمین ارزش باسلام است. 15 آذر‌ماه سال گذشته، باسلام از دور جدید جذب سرمایه خود با مبلغ 200 میلیارد تومان خبر داده بود. هم‌مؤسس باسلام مدعی شده این دور، یک سرمایه‌گذاری مشترک از سوی هلدینگ مبین، صندوق پیشگام، کران کپیتال و عطا استیل بوده است.

ارزش باسلام چقدر است؟

براساس گزارش این صندوق، 17 مهر 1400 سرمایه‌گذاری روی باسلام آغاز و بودجه‌ای 24 میلیارد تومانی برای آن در نظر گرفته و البته تاکنون 14.7 میلیارد تومان از این بودجه صرف شده است. آن‌طور که در صورت‌های مالی آمده، سرمایه‌گذاری روی باسلام دراِزای دریافت 2.17 درصد از سهام این شرکت بوده است. براین‌اساس می‌توان ارزش post-money (ارزش تخمینی پس از تأمین مالی یا تزریق سرمایه) باسلام در سال گذشته و هنگام سرمایه‌گذاری را چیزی در حدود 1105 میلیارد تومان تخمین زد. گفتنی است «باسلام» یک بازار اجتماعی آنلاین است که افراد می‌توانند محصولات خانگی و محلی خود را در آن عرضه کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درباره زیان 121 میلیارد تومانی باسلام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر