;
coinex

استخراج رمزارز در آمریکا توسط هکرهای ایرانی ؛ کسب‌وکار مشترک و پررونق ایران و کره‌شمالی!

استخراج رمزارز در آمریکا توسط هکرهای ایرانی در شرایطی رخ می‌دهد که ایران با تحریم‌ها و محدودیت‌های گسترده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

به نظر می‌رسد هکرهای ایرانی با دسترسی و نفوذ به چندین سرور دولت آمریکا، از آن‌ها به عنوان ابزاری برای نصب نرم‌افزارهایی برای استخراج ارزهای دیجیتال استفاده کرده‌اند. این هکرها همچنین به دنبال سرقت رمز عبور شبکه‌های مختلف و به چالش کشیدن امنیت سیستم‌های دولت آمریکا بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: دور زدن تحریم های آمریکا با ارز دیجیتال ؛ یک استراتژی جهانی!

استخراج رمزارز در آمریکا توسط هکرهای ایرانی

نیک مارینوف در livebitcoinnews و طی گزارشی مفصل به استخراج رمزارز توسط هکرهای ایرانی در آمریکا پرداخته است که ممکن است همچنان امنیت دولت آمریکا را به مخاطره بیندازد. گمان می‌رود تلاش هکری ایرانیان از ماه فوریه 2022 آغاز شده باشد. این به آن معنا است که شبکه‌های آمریکا بیش از 10 ماه است که در خطر بوده‌اند و رگولاتورها اکنون از وضعیت آگاه شده باشند!

گفته می‌شود این هکرهای ایرانی از آسیب‌پذیری‌های شبکه سواستفاده کرده‌اند. این در حالی است که آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت (CISA) از چند ماه پیش، در این زمینه هشدار داده بود اما گویا گوش شنوایی وجود نداشت.

همچنین در این گزارش به احتمال حمایت دولتی از این گروه هکری اشاره شده است که البته با توجه به وضعیت روابط ایران و‌ آمریکا خصوصا در مدت اخیر اصلا چیز عجیبی نیست. چنین موقعیت‌هایی در گذشته با دیگر دشمنان آمریکا نیز رخ داده است.

استخراج رمزارز در آمریکا توسط هکرهای ایرانی ؛ کسب‌وکار مشترک و پررونق ایران و کره‌شمالی!

یکی از بهترین نمونه‌ها در این باره مربوط به گروه هکری لازاروس متعلق به دولت کره شمالی است که در موارد متعددی در حال سرقت رمزارز به عنوان ابزار تامین مالی برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای خود بده است.

گفتنی است که در حال حاضر، ایران و کره‌شمالی، هر دو، با تحریم‌های مختلف اعمال‌شده توسط آمریکا دست‌وپنجه نرم می‌کنند. همین امر، مانع دسترسی آنها به مراکز مالی استاندارد یا سنتی شده است.

در نتیجه این امر به نظر می‌رسد هر دو کشور به ارزهای رمزنگاری شده روی آورده‌اند تا به آنچه می‌خواهند برسند. در خصوص لازاروس، کره شمالی هدف از هک کردن صرافی‌ها و حساب‌های دیجیتالی در چندن کشور که یکی از آن‌ها آمریکا بوده، گردآوری بودجه دیجیتالی لازم برای کره شمالی بوده تا به فعالیت ساخت و آزمایش سلاح‌های هسته‌ای خود ادامه دهد. در حال حاضر تخمین زده می‌شود که مقدار پولی که لازاروس در آن زمان سرقت کرده، میلیاردها دلار بوده است.

همچنین تایید شده که شرکت‌های مختلف ارزهای دیجیتال یا به این کشورها کمک کرده‌اند تا از تحریم‌های آمریکا اجتناب کنند یا بدون درنظر گرفتن غیرقانونی بودن آنها در معاملات ارزهای دیجیتال شرکت کنند.

در همین خصوص چندی پیش صرافی کراکن جریمه شد و صرافی بایننس هم بعد از افشای همکاری‌اش با ایران در تراکنش‌ ارز دیجیتالی به ارزش تقریبی 8 میلیارد دلار، با انتقادات گسترده‌ای مواجه شد.

البته بایننس بعدا از اقدامات خود دفاع و ادعا کرد یک فرایند بررسی عالی را برای همه طرف‌هایی که در معاملات شرکت می‌کنند اجرا می‌کند و این شرکت، متوجه چیزی که شک‌برانگیز باشد، نشده است.

در پایان این گزارش ادعا شده، دولت‌های این کشورها همراه با کشورهای دیگر مانند چین، اغلب هکرها را به عنوان پیمانکار استخدام می‌کنند. این امر به افراد طراز اول در زنجیره‌های دولتی، قابلیت انکار قابل قبول می‌دهد، به این معنا که می‌توانند بگویند از آنچه در حال وقوع است، چیزی نمی‌دانند و کنترلی هم نداشته‌اند. بر همین اساس، ایران نیز در چندین نوبت، دسترسی غیرقانونی به سیستم‌های داده آمریکا را رد کرده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص استخراج رمزارز در آمریکا توسط هکرهای ایرانی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر