;
coinex

استفاده از فناوری بلاکچین در طرح توسعه شهر تهران ؛ زاکانی و رمزارز؟

بر اساس گزارش‌های فاش شده، به نظر در جدیدترین جلسه شورای شهر تهران تصمیم به استفاده از فناوری بلاکچین در طرح توسعه شهر تهران گرفته شده است.

در همین راستا «علی‌اصغر قائمی»، یکی از اعضای شورای شهر تهران، ضمن اشاره به تاکید یکی از احکام مصوب جهت توسعه شهر تهران، مبنی بر استفاده از فناوری‌های نشانه‌گذاری رقمی مبتنی بر بلاکچین اعلام داشت:

«ما در این لایحه، شهرداری را بر استفاده از فناوری‌های نشانه‌‌گذاری رقمی مبتنی بر بلاکچین برای مولدسازی و پشتوانه ارز دیجیتال مجاز کردیم، اما دقت داشته باشید که بانک مرکزی تاکنون فقط به یک ارز دیجیتال آن هم یک میلیارد تومان مجوز داده است و ما حکمی را تصویب می‌کنیم که بانک مرکزی با آن موافقت نمی‌کند و اساسا قانونش در کشور نیست».

بیشتر بخوانید: دور زدن تحریم های آمریکا با ارز دیجیتال ؛ یک استراتژی جهانی!

طرح استفاده از فناوری بلاکچین در طرح توسعه شهر تهران

در همین راستا، جهت اجرای طرح استفاده از فناوری بلاکچین در طرح توسعه شهر تهران این امر موکول به موافقت بانک مرکزی شده است.

استفاده از فناوری بلاکچین در طرح توسعه شهر تهران

علیرضا زاکانی نیز پیرامون اتخاذ چنین تصمیمی بیان کرد: «ما می‌توانیم با دارایی‌های شهرداری، خلق ارزش کنیم و آن را در خدمت شهر قرار دهیم و شهرداری از آنجایی که هم منابع دارد و هم بازار، می‌تواند این کار را انجام دهد. اما باید مجوز را بانک مرکزی بدهد تا سیر قانونی را طی کنیم. هرچند که شهرداری می‌تواند در استفاده از این ظرفیت پیشگام باشد».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استفاده از فناوری بلاکچین در طرح توسعه شهر تهران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر