;
coinex

حمله گروه‌های حامی محیط زیست به غول‌های خودروساز جهان ؛ جنجال‌های فراوان برای نجات زمین

اخیراً شاهد حمله گروه‌های حامی محیط زیست به غول‌های خودروساز جهان نظیر بی‌ام‌و و تویوتا از طریق سرقت و تخریب بیلبوردهای تبلیغاتی آن‌ها در اروپا هستیم.

هفته‌های اخیر با شروع صدمین دوره از نمایشگاه خودروی بلژیک، جنجال‌های فراوانی پیرامون حمله گروه‌های حامی محیط زیست به غول‌های خودروساز جهان یعنی دو کمپانی ب‌ام‌و و تویوتا در اروپا به‌پا شد. در این راستا سه گروه با نام‌های Subvertisers’ International ،Brandalism و Extinction Rebellion اقدام به نصب بنرهای تبلیغاتی علیه این دو خودروساز کرده‌اند. این گروه‌ها سپس مسئولیت تبلیغ علیه ب‌ام‌و و تویوتا در فرانسه، آلمان، انگلیس و بلژیک صراحتاً بر عهده گرفته‌اند.

در حال حاضر نیز پس از پذیرش مسئولیت این اقدامات از سوی سه گروه فعال در حوزه محیط‌زیست، علت چنین حملاتی تبلیغات غلط و فریب افکار عمومی، از طرف گروه‌های معترض اعلام شده است. طبق اعتقاد آن‌ها دو کمپانی ب‌ام‌و و تویوتا ضمن ارائه اطلاعات نادرست، درحال تشویش اذهان مردم در زمینه عدم آلودگی محیط‌زیست هستند.

بیشتر بخوانید: ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در امارات از سال 2024

علت حمله گروه‌های حامی محیط زیست به غول‌های خودروساز جهان

این سه گروه مبارزه علیه خودروسازی ب‌ام‌و و تویوتا، علاوه بر اعلام مخالفت خود با فروش خودروهای بنزینی، نسبت به فروش شاسی‌بلندهای بزرگ‌ با پیشرانه برقی هم معترض شده‌اند. آن‌ها بر این عقیده‌اند که خودروهای غول‌آسا، با مصرف بالای خود تهدیدی علیه عابرین پیاده بوده و باعث ایجاد ترافیک در شهرهای کوچک اروپا خواهند شد.

این گروه دلایل دیگری نیز برای حمله به ب‌ام‌و و تویوتا دارند. آن‌ها این دو شرکت را متهم به انجام بیشترین لابی‌ها در حوزه اقدامات ضداقلیمی می‌کنند؛ و در همین راستا هرگونه اقدام مثبت کوچکی را با اغراق‌های بزرگ از طریق انواع تبلیغات به خورد اذهان عمومی می‌دهند.

حمله گروه‌های حامی محیط زیست به غول‌های خودروساز جهان

با وجود اینکه تویوتا از جمله خودروسازان پیشگام در تولید مدل‌های هیبریدی به حساب می‌آید، اما در حوزه خودروهای برقی، همواره با سیاستی تأمل‌برانگیز و دست‌به‌عصا عمل کرده است. لذا علاوه بر مخالفان محیط‌زیستی این شرکت از نظر مواضع سیاسی همواره با انتقادات سرمایه‌گذاران خود مواجه بوده است. این فشارها از زمان افشای یک گزارش مبنی بر حمایت مالی عظیم تویوتا از کمپین‌های تبلیغاتی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات 2020 شدت گرفته است. علت آن هم این است که شهرت این حزب عموماً به سمت عدم تمایل به مباحث محیط‌زیستی بوده و اعضای آن همواره خواستار لغو تعدادی از قوانین مربوطه بوده‌اند.

سخنگوی یکی از گروه‌های ضد‌تویوتا در این زمینه بیان داشت: «تویوتا در شرایطی پروژه تبلیغاتی فراتر از صفر را اجرا می‌کند که در پشت پرده به‌دنبال لابی‌کردن با دولت‌های مختلف جهان جهت تضعیف و عدم سختگیری درباره برنامه‌های بهبود کیفیت هواست. این شرکت حتی تهدید می‌کند که برای محافظت از حاشیه سود خود در مقابل هوای باکیفیت، اقداماتی قانونی انجام می‌دهد. تبلیغات آن‌ها ریاکارانه است».

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حمله گروه‌های حامی محیط زیست به غول‌های خودروساز جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتودر میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر